تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

برنامه ارتش معرفی شهدا به دانش‌آموزان در کتب درسی و برنامه شاد است

برنامه ارتش معرفی شهدا به دانش‌آموزان در کتب درسی و برنامه شاد است
تهران- رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت:
یکی از برنامه‌های ارتش معرفی شهدا و گوشه‌ای از زندگینامه آنها در کتب درسی و در برنامه شاد برای آشنایی بیشتر نسل جوان با قهرمانان ملی است.
امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا درباره شخصیت امیر سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی گفت: این شهید بزرگوار اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و اولین شهید ترور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی افزود: سپهبد قرنی با اینکه در دوران رژیم پهلوی به درجه سرلشکری رسید، اما وقتی شاهد ظلم‌هایی بود که محمدرضا پهلوی علیه مردم داشت، مقابل آن‌ها ایستاد؛ لذا مهمترین ویژگی شهید قرنی مقابله با ظلم و تلاش برای رفع مشکلات مردم و گسترش تفکر انقلابی در کشور بود و سرانجام توسط گروه فرقان و به دست منافقی به نام «حمید نیکنام» به شهادت رسید.
سرتیپ فولادی در ادامه درباره زنده نگه داشتن یاد شهدا گفت: اگر بنا داریم فرهنگ ایثار و مقاومت را در سطح جامعه ترویج دهیم باید یاد شهدا و سبک زندگی آنها و فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس و حال و هوای آن دوران زنده نگه داشته شود.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه فرهنگی که توانست کشور را در مقابل تمام دنیا که با تهاجم خود می خواستند نظام ما را ساقط کنند و انقلاب را از بین ببرند، همانا فرهنگ شهادت و ایثار بود، اظهار داشت: در واقع رزمندگان، ایثارگران و جانبازان و شهدا حق بزرگی بر گردن این ملت دارند بنابراین باید یاد و خاطره شهیدان در کوی و برزن ما زنده باشد.
سرتیپ فولادی با بیان اینکه ارتش بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده است، افزود: تمام تاریخ پر افتخار ارتش مملو از صفحات افتخار آمیز است. شهدا، جانبازان و ایثارگران با ایثار و فدا کردن جان خود حماسه آفریدند و اگر تقویم را در طول سال مشاهده کنید ارتش در همه روزها شهید داده است و هر روز می توانیم برای بزرگداشت شهدا برنامه داشته باشیم.
برنامه ارتش معرفی شهدا به دانش‌آموزان در کتب درسی و برنامه شاد است
وی بیان داشت: یکی از برنامه های مهمی که در ارتش دنبال می کنیم معرفی شهدای ارتش و گوشه ای از زندگینامه این عزیزان در کتب درسی آموزش و پرورش و در برنامه شاد برای آشنایی بیشتر نسل جوان با قهرمانان ملی است و امید است با همکاری مسئولان مربوطه این مهم به سرانجام برسد و بتوانیم حق شهدا را ادا کنیم و فرهنگ و سیره زندگی آنها را در سطح جامعه ترویج دهیم.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش ادامه داد: برای بهتر ادا کردن حق شهدا و زنده نگه داشتن نام شهدا باید آحاد مردم و همرزمان شان در ارتش، سازمان ها و معاونت ها و فرماندهان یگان ها در این امر ما را یاری دهند.
به گزارش ایرنا، محمدولی قرنی در سال ۱۲۹۲ در تهران به دنیا آمد و به‌دلیل اینکه پدرش را که یکی از مدیران مخابرات بود در سن ۱۰ سالگی از دست داده بود، لذا زندگی سخت و دشواری را در کنار مادرش سپری کرد. وی بعد از گذراندن دوران ابتدایی تحصیل، در دوران متوسطه وارد مدرسه نظام که مربوط به افراد ارتشی بود، شد. قرنی بعد از طی تحصیلات مقدماتی در مدرسه نظام، در سال ۱۳۰۹ وارد دانشگاه افسری ارتش شد.
یکی از اقداماتی که قرنی را در آن دوران سر زبان‌ها انداخته بود، نقش داشتن در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود. قرنی در آن دوران فرمانده نظامی تیپ گیلان بود و همه جا حرف از دست داشتن قرنی در کودتای ۲۸ مرداد بود که وی در اسفند سال ۱۳۳۶ به اتهام طرح و برنامه‌ریزی کودتا علیه رژیم پهلوی درحالی که در مقام فرمانده رکن دوم ارتش بود، بازداشت و روانه زندان شد. جرائم قرنی به اندازه‌ای بود که صحبت از اعدام وی در محافل شد، اما با وجود اقداماتی که این فرد در ماجرای کودتا انجام داده بود، در نهایت به سه سال حبس و اخراج از ارتش محکوم شد.
وی گفت: اگر بخواهد این فرهنگ جاری و ساری شود باید آحاد ملت دست به دست هم دهند و بدون مشارکت مردم و همرزمانمان این کار امکان پذیر نیست، همان طور که رهبر معظم انقلاب در شعار سال امسال فرمودند جهش تولید با مشارکت مردم اتفاق می افتد زنده نگه داشتن یاد شهدا با مشارکت همه محقق می شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.