تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴

رئیس سازمان ملی بهره‌وری: سامانه آینه بهره‌وری ایران راه‌اندازی شده است

رئیس سازمان ملی بهره‌وری: سامانه آینه بهره‌وری ایران راه‌اندازی شده است
تهران- رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه سامانه آینه بهره‌وری ایران راه‌اندازی شده است، گفت: تمام مردم ایران به این سامانه دسترسی دارند و می‌توانند کارنامه بهره‌وری شرکت‌های دولتی را مشاهده کنند.

دانلود فیلم

 

میرسامان پیشوایی امروز شنبه در حاشیه جلسه پیش رویداد ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های دولتی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: موضوع شفافیت گام خوبی بود که در دولت سیزدهم برداشته شده است امیدواریم این موضوع به شرکت‌های وابسته به دولت نیز توسعه پیدا کند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران افزود: برآورد ما این است تعداد شرکت‌های وابسته به دولت، حدود سه هزار شرکت باشد در حالی که شرکت‌های دولتی حدود ۳۰۰ شرکت هستند باید این چتر ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های وابسته را تحت پوشش دهد.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شاخص بهره‌وری کل عوامل تولید شرکت‌های دولتی ۱۱.۴ درصد رشد داشته است که نشان از بهبود عملکرد این شرکت‌ها در دولت سیزدهم دارد هر چند که فاصله بهره‌وری شرکت‌ها از مقدار مطلوب همچنان زیاد است.

پیشوایی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی ما موضوع شرکت‌های دولتی، انحراف از ماموریت است گفت: موارد عجیبی را در این ارزیابی‌ها مشاهده کردیم به عنوان مثال شرکتی بود که باید بهسازی خاک انجام می‌داد در حالی که اکنون سد می‌سازد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران عنوان کرد: شرکت‌های دولتی باید بر اساس ماموریت عمل کنند باید نظارت در حوزه شرکت‌های دولتی بیشتر شود تا نظام شفاف را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: ما باید نظام حقوق و دستمزد شرکت‌های دولتی را در راستای ایجاد انگیزه اصلاح کنیم باید در سطح بالاتر اجرایی شود.

پیشوایی با بیان اینکه همایش ملی بهره‌وری ایران ۱۴۰۳ در روز ۳۱ اردیبهشت ماه و اول خرداد امسال برگزار می‌شود گفت: این همایش در سالن اجلاس سران به همراه برپایی نمایشگاهی با عنوان ایران بهره‌ور از دستاوردهای بخش‌های مختلف دولتی و شرکت‌های دانش بنیانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سازمان ملی بهره‌وری ایران مجموعه پیش‌رویدادها، نشست‌های تخصصی و رویداد اصلی همایش ملی بهره‌وری ایران ۱۴۰۳ را برنامه‌ریزی کرده است که نشست ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های دولتی امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت) در محل سازمان امور مالیاتی برگزار شد.

همایش ملی بهره‌وری ایران ۱۴۰۳ در روز اول خرداد امسال و همزمان با «روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف» برگزار خواهد شد./ایرنا

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.