تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۲۹

بررسی ۴۰ شاخصه حکمرانی اخلاقی در مکتب رئیسی؛ 

خستگی‌ناپذیری رئیسی برگرفته از ایمان توحیدی بود

خستگی‌ناپذیری رئیسی برگرفته از ایمان توحیدی بود
نگاه اقتصاد

تهران- پژوهشگر مذهبی گفت: سید شهیدان خدمت به پشتوانه ایمان توحیدی از تهدیدهای دشمن نمی‌ترسید و خستگی‌ناپذیری او هم برگرفته از ایمان به ناظر بودن خدا بود.

حجت الاسلام محمدباقر ولدان در گفتگو با خبرنگار معارف ایرنا، از مکتب رئیسی با ۴۰ شاخصه به عنوان یک حکمران اخلاقی یاد کرد و با اشاره به دومین ویژگی این مکتب گفت: آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی یک کارگزار مومن و موحد تمام عیار بود! «ای آنکه تو مؤمن و موحد بودی، مؤمن به خدای حق واحد بودی؛ در راه خدا گذشتی از غیر خدا، الحق که در این زمان تو واحد بودی».

وی افزود: ایمان حظی قلبی است که با تفکر، تذکر، انس و خلوت با خداوند حاصل می گردد و انسان برای رهایی از تصرف شیطان باید با رساندن ایمان به قلب، دل خود را الهی کند؛ چنان که بر اساس آیات قرآن، مومنان بدان جهت که خداوند، متولی ظاهر و باطن آنان است، از تصرفات شیطانی ایمن بوده و در رحمت الهی قرار دارند. لذا در آیه ۲۵۷ سوره بقره آمده است «اللَّهُ وَلِیُّ ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ یُخۡرِجُهُم مِّنَ ٱلظُّلُمَٰتِ إِلَی ٱلنُّورِ؛ خداوند آنان را از همه مراحل تاریکی به نور مطلق رهنمون می سازد.

وی افزود: ریشه تمام مفاسد اخلاقی، نبودن ایمان در قلب است. حصول ایمان نیز با گفتن و شنیدن به دست نمی آید؛ بلکه نیازمند خلوص نیت است. همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن می فرماید بدون ایمان، هر حرکت و پویشی بی فرجام است و پوینده را بی نشاط و دل مرده می سازد و در این میان ایمان به توحید و یگانگی خدا، جایگاه محوری دارد.

ولدان ادامه داد: توحید، اصل همه عقاید مسلمانان بوده و مبنای فکری، اعتقادی و اجتماعی آنان را تشکیل می دهد. در واقع انسان موحد، فقط خدا را عامل مستقل تأثیرگذار در عالم می داند و معتقد است همه قدرت ها از ناحیه اوست و این را تفضل و کرامتی از سوی خداوند می داند که به توحید روی آورده و فقط او را عبادت می کند.

نویسنده کتاب نظریه حکومت تربیت محور با اشاره به آخرین آیه سوره توبه گفت: مؤمنی که به توحید معتقد است، در سختی ها به قدرت لایزال الهی تکیه می کند. اعتقاد به توحید در فرد و جامعه دارای آثار متعددی است و سبب رشد و بالندگی خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهید آیت الله رئیسی مصداق کامل چنین ایمان توحیدی بود و این ایمان باید در جامعه اسلامی امتداد یابد. نهراسیدن ایشان از بدگویی بدخواهان و نترسیدن از تهدیدهای دشمنان، به پشتوانه همین ایمان بوده است. همچنین مسئولیت پذیری و خستگی ناپذیری ایشان در خدمت به بندگان خدا ناشی از اعتقاد و ایمان به ناظر بودن پروردگار متعال بوده است.

 

 

 

 

#

#

#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاخبر

#پایگاه_خبری_تحلیلی_نگاه_اقتصاد

#پایگاه_خبری_تحلیلی_ندای_زاگرس

#پایگاه_خبری_تحلیلی_ماناسپهر

#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاروز

#گروه_رسانه_ای_ندای_زاگرس

#گروه_رسانه_ای_ پویاخبر

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.