تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

شرکت برق به ۱۰ دستگاه اجرایی پر مصرف ایلام اخطار داد

شرکت برق به ۱۰ دستگاه اجرایی پر مصرف ایلام اخطار داد
ایلام - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام تاکید کرد: ۱۰ دستگاه اجرایی که پیک مصرف برق را در استان رعایت نکردند اخطار گرفته اند و در صورت همکاری نکردن برق آنها قطع می‌شود.

ولی الله ناصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران ادارات مکلف به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان ۳۰ درصد مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ هستند که این میزان کاهش در ساعات غیر اداری باید به ۶۰ درصد نسبت مصرف همانروز برسد.

وی بیان کرد: روزانه ۲۰ درصد ادارات و دستگاه های اجرایی مورد ارزیابی و پایش قرار می گیرد و قطعا ادارات بد مصرف بعد از دریافت کارت قرمز مصرف در صورت ادامه روند پرمصرفی قطع خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام یادآور شد: امسال ما باید ۴۵ مگاوات مدیریت مصرف در استان داشته باشیم به عبارتی مدیریت مصرف در بخش های مختلف صنعت چهار، کشاورزی ۲۲، اداری هشت، تجاری سه، مولد سه و خانگی ۶ مگاوات است که باید با راهکارهای ارایه شده این مهم توسط مشترکان برای کاهش مصرف با ارایه مشوق ها لحاظ شود.

ناصری با اشاره به طرح پاداش صرفه جویی خانگی بیان کرد: اگر مشترکان در حوزه خانگی تا نیم برابر الگوی مصرف، یک برابر الگوی مصرف و پله های بعدی (یک و نیم، ۲ و ۲ و نیم برابر الگوی مصرف) کاهش مصرف برق داشته باشند به ازای هرکیلو وات ساعت تا ۲ هزار تومان که ۲۰ برابر قیمت فروش انرژی است، پاداش دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: در بخش صنعت نیز هر کدام از صنایع و شهرک های صنعتی به جای تعطیلات روز جمعه یا ایام پایان هفته که بتوانند در بازه غیر تعطیل هفته به میزان ۱۲ ساعت با ما همکاری داشته باشند، مشوق های خاصی در نظر گرفته شده است این‌ هماهنگی در سال گذشته باعث شد هفت درصد تولید بیشتر به صنایع داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز کشاورزانی که چاه‌ها را به مدت پنج ساعت مدیریت بار مصرف داشته باشند از ۱۹ ساعت برق رایگان در ماه بهره‌مند می‌شوند.

تعداد کل مشترکان برق استان ایلام ۶۰۰ هزار نفری ایلام ۲۳۰ هزار مشترک است که بیشتر آنها خانگی است و حدود ۳۰ درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.