تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

شناسایی هشت میلیارد ریال دارو و سم دامپزشکی فاسد در اهواز

شناسایی هشت میلیارد ریال دارو و سم دامپزشکی فاسد در اهواز
نگاه اقتصاد
اهواز- رییس اداره دامپزشکی اهواز گفت: سه هزار و ۸۰۰ قلم دارو و سم دامپزشکی تاریخ مصرف گذشته به ارزش هشت میلیارد ریال در این شهرستان شناسایی و ضبط شد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، سید مرتضی قریشی روز شنبه بیان کرد: این میزان دارو و سم تاریخ مصرف گذشته طی بازدیدهای نظارتی توسط کارشناسان واحد دارو و درمان دامپزشکی و تعزیرات حکومتی شهرستان از داروخانه‌ها، مراکز درمانی و مراکز پخش دامپزشکی کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و ضمن معرفی واحدهای متخلف به مراجع قضایی داروها و سم های دامپزشکی پیش از آنکه وارد چرخه مصرف دامی شود، شناسایی و ضبط شد.
قریشی ادامه داد: بازرسان دامپزشکی واحد دارو و درمان شهرستان تمام داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و شرکت‌های پخش را به صورت منظم و در برخی موارد به صورت سرزده در فواصل زمانی مختلف مورد بازدید و پایش قرار داده و در صورت مشاهده هر موردی برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.
قریشی گفت: مصرف داروهای مناسب و درمان بیماری‌ها یکی از اساسی‌ترین موارد داشتن دام سالم و عاری از بیماری است و دام سالم موجب افزایش بازده اقتصادی صنعت دامپروری و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.
وی با بیان اینکه مصرف داروهای تاریخ گذشته باعث درمان نشدن مناسب و گاهی منجر به بروز عوارض جانبی و تلفات در حیوانات می‌شود خاطرنشان کرد: دامداران باید ضمن خرید دارو و سموم دامپزشکی از مراکز معتبر و دارای تاییدیه دامپزشکی، به تاریخ مصرف دارو دقت و از مصرف داروی تاریخ گذشته برای درمان دام خودداری کنند./ایرنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.