تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲

استاد حوزه علمیه آبادان:

امام خمینی (ره) بنیانگذار تحول و پیشرفت کشور بود

امام خمینی (ره) بنیانگذار تحول و پیشرفت کشور بود
نگاه اقتصاد
آبادان – استاد حوزه علمیه آبادان گفت: نهضت امام خمینی(ره) تحول عظیمی در ایران ایجاد کرد که ثمره آن استقلال و پیشرفت کشور در همه ابعاد است.
حجت‌الاسلام ابراهیم صادقی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) و ۱۵ خرداد در حسینیه ثارالله آبادان اظهار کرد: دشمن شناسی و مبارزه با ظلم و استکبار از شاخص‌های بارز امام خمینی(ره) است.
وی افزود: امام خمینی(ره) دشمن را از ابتدای نهضت خود به خوبی شناخت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا و استکبار جهانی را به عنوان دشمن ملت ایران معرفی کرد.
استاد حوزه علمیه آبادان گفت: رسالت و راه امام همان راه انبیا بود و وقتی دید طاغوت، ارزش‌های اسلامی را نادیده گرفته است به پیشوانه ملت ایران، قیام کرد.
وی افزود: امام خیمنی(ره) براندازی حکومت طاغوت و تاسیس حکومت اسلامی را به پشتیبانی ملت ایران تجلی بخشید و مردم نیز در زمان حیات از وی حمایت و در زمان رحلت برای او سنگ تمام گذاشتند.
حجت‌الاسلام صادقی بیان کرد: امام راحل به ایران قدرت و عزت داد و اندیشه و آرمان‌های او توانست کشور را در مسیر اقتدار روزافزون قرار دهد.
وی افزود: سنگ بنای نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط امام راحل بنا شد و قدرت امروز ایران اسلامی را باید مرهون نگاه دوراندیشه وی بدانیم.
استاد حوزه علمیه آبادان با بیان اینکه مظلوم ترین شهدای ایران اسلامی شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد هستند، گفت: هر کدام از شهیدان این واقعه در دورانی به شهادت رسیدند که هدف، محو شدن نام آنها بود ولی بدون تردید یاد و خاطره شهیدان برای همیشه ماندگار است.
به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.
آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ به ثبت رسید که علاقه و ارادت مردم ایران را به بنیانگذار انقلاب نشان داد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.