تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱

“زمزم” و زمزمه های مرگ

“زمزم” و زمزمه های مرگ
نگاه اقتصاد - * اسلام انصاری فر

 

سالهاست زمزمه های ناگوار از سمت ” زمزم ” به گوش می رسد و تلخی خبر، اذهان عموم‌ را می آزارد؛ آن جا که مرگ در هیبتی شیرین، ناگهان انسانی را در آغوش گرفته و به قعر می کشاند.

 

با تحقیق و نگاهی گذرا به تاریخ استان ایلام در می یابیم که ” دشت آبرفتی جابر، در جنوب شرقی روستای جابر از توابع شهرستان بدره، در استان ایلام قرار دارد. در این دشت یک فروچاله قدیمی بزرگ به نام چاه زمزم با قطر حدود ۸۰ متر و عمق ۱۰ متر ایجاد شده و در تمامی طول سال، این چاه دارای آب بوده و شواهد نشانگر آن است که سطح آب در آن نوسان فصلی دارد”

 

نام ” زمزم ” برای گردشگران استان ایلام نامی آشناست که هر کدام به نوعی خاطره ای از آن در ذهن به یادگار دارند، اما با تمام زیبابی ها و بکر بودن طبیعت شهرستان بدره به ویژه دریاچه ی توریستی‌تنگه ی کافرین که برکه ی ” زمزم ” با فاصله ی یک کیلومتری از آن قرار گرفته، متآسفانه به خصوص در ایام گرم سال، زمزمه های ناگوار از سمت ” زمزم ” به گوش می رسد و تلخی خبر، اذهان عموم‌ را می آزارد؛ آن جا که مرگ در هیبتی شیرین، ناگهان انسانی را در آغوش گرفته و به قعر می کشاند.

 

با توجه به این که این برکه در هنگام پرآبی پذیرای بسیاری از گردشگران و علاقمندان به شنا بوده، هست و در ادامه هم خواهد بود، باید برای جلوگیری از تکرار حوادث تلخ چاره ای اساسی اندیشیده شود.

 

حصارکشی و نصب موانع و تابلوهای هشداردهنده و همچنین حضور نجات غریق یا حداقل وسایل و لوازم نجات غریق و شنا در این نقطه ی تفریحی و پربازدید می تواند در وهله ی اول به آن یک شاخص گردشگری ببخشد و دیگر این که ” زمزم ” ناقوس مرگش را کنار خواهد گذاشت و در گوش جانها شوق و هیجان زندگی زمزمه خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.