-

اجرای مکانیسم ماشه بطور رسمی آغاز شد/تروئیکای اروپایی: دیپلماسی پایان نیافته است
تهران - اجرای مکانیسم ماشه و اعمال تحریم های بینالمللی ظالمانه علیه ایران پس از روندی که توسط سه کشور اروپایی شروع شده بود، از ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه ششم مهر ۱۴۰۴ بطور رسمی آغاز شد.
-

نمایش انفعال و بی عملی اروپا در صحن شورای امنیت سازمان ملل متحد
تهران- نشست اخیر شورای امنیت و تحولات چند ماه گذشته بار دیگر بیعملی و انفعال اروپا را آشکار ساخت؛ جایی که ایران با ارائه ابتکارات دیپلماتیک از توافق قاهره تا پذیرش مذاکره در قالب ۵+۱ نشان داد آماده همکاری است، اما تروئیکای اروپایی با بیاعتنایی به این تلاشها و پافشاری بر اسنپ بک، وابستگی کامل خود به واشنگتن را نشان داد.
-

جزئیات گفتوگوی تلفنی وزرای خارجه ایران، تروئیکای اروپایی و نماینده اتحادیه اروپا
تهران- وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی امروز ۳۱ مرداد ماه با سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان به صورت تلفنی گفتگو کردند.
-

تجاوز اسرائیل به ایران نقض منشور ملل متحد / سکوت تروئیکای اروپایی مایه شرمساری است
لندن – سفیر اسبق انگلیس در آژانس بینالمللی انرژی اتمی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را نقض آشکار منشور ملل متحد خواند و از سکوت دولتهای انگلیس، فرانسه و آلمان بهعنوان مدعی پرچمداری دفاع از حقوق بینالملل ابراز تأسف کرد.
