-

معاون وزیر ارتباطات: اینترنت دیگر در شرایط بحران قطع نخواهد شد
نگاه اقتصاد - کرمانشاه- معاون حقوقی، امور دولت، مجلس و استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تجربه قطع اینترنت در جریان جنگ اخیر گفت: کشور به سطحی از بلوغ رسیده که حتی در شرایط بحرانی و التهابات شدید نیز میتواند بدون قطع اینترنت مدیریت شود و دیگر شاهد قطع اینترنت نخواهیم بود.
-

ربیعی: رئیسجمهور «امنیتسازترین» تصمیم ممکن را گرفت
نگاه اقتصاد - تهران- دستیار اجتماعی رئیس جمهور در واکنش به اتصال اینترنت بینالملل، نوشت: پزشکیان «امنیتسازترین» تصمیم ممکن را گرفت.
-

عارف: گام نخست دسترسی آزاد و ضابطهمند به فضای مجازی برداشته شد
نگاه اقتصادی - تهران- معاون اول رئیسجمهور نوشت: پیرو ماموریت رئیسجمهور محترم و در راستای وعده دولت، گام نخست دسترسی آزاد و ضابطهمند به فضای مجازی برداشته شد.
-

۲۵ روستای ایلام به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
نگاه اقتصاد - ایلام -اتصال ۲۵ روستای ایلام به شبکه ملی اطلاعات در سال گذشته، دسترسی خانوارهای روستایی به اینترنت پرسرعت و تلفن همراه را فراهم کرد، اقدامی که در قالب ارتقا و با هدف گسترش امکانات ارتباطی و نفوذ بیشتر اینترنت در مناطق کمبرخوردار استان انجام شده است.
-

۲۵۰۰ خانوار ایلامی به جمع مشترکان پرسرعت فیبرنوری پیوستند
نگاه اقتصاد - ایلام - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از اتصال ۲۵۰۰ خانوار شهری به شبکه فیبرنوری خبر داد و گفت که عملیات اجرایی مشترک فیبرنوری (FTTH) مخابرات در استان آغاز شده است.
-

۳۳۰ میلیارد ریال وام به کسبوکارهای فناوری در ایلام پرداخت شد
نگاه اقتصاد - ایلام - ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته به کسبوکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان ایلام پرداخت شد که گامی مهم در تقویت زیرساختهای فناوری، توسعه استارتاپها و افزایش فرصتهای شغلی است.
-

۲۱ دکل جدید مخابراتی در مرزهای مهران و چیلات راهاندازی میشود
نگاه اقتصاد - ایلام - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به ضرورت پایداری شبکه تلفن همراه در مسیرهای مرزی، از برنامهریزی برای ساخت و راهاندازی ۲۱ سایت جدید مخابراتی در جادههای منتهی به مرزهای مهران و چیلات تا پیش از سال ۱۴۰۵ خبر داد.
-

پرتاب سهگانه ماهوارههای ایرانی، نقطه عطفی در تاریخ فناوری فضایی کشور است
نگاه اقتصاد - تهران - ۱۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در تقدیر از وزارت ارتباطات و دانشمندان فضایی کشور، پرتاب سهگانه ماهوارههای ایرانی را نقطه عطفی در تاریخ فناوری فضایی کشور اعلام کردند.
-

از پایگاه وستوچنی روسیه؛ سه ماهواره ایرانی به فضا پرتاب شدند
نگاه اقتصاد - مسکو- سه ماهواره ایرانی «ظفر ۲»، «پایا» و «کوثر ۱.۵» ساعت ۱۶:۴۸ امروز (یکشنبه هفتم دی ۱۴۰۴) به وقت تهران با موشک سایوز-۲.۱بی از پایگاه فضایی وستوچنی روسیه به فضا پرتاب شدند.
-

۱۴۱ روستای کردستان در دولت چهاردهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
سنندج- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ابتدای دولت چهاردهم تا کنون ۱۴۱ روستا با احداث ۵۸ سایت و ارتقای ۵۶ سایت موجود و با اعتبار ۵۱۶ میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.
