تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۰۱

بازم مدرسه م دیر شد * زهرا قاسمیان

بازم مدرسه م دیر شد   * زهرا قاسمیان
نگاه اقتصاد

 

شروع سال تحصیلی جدید، یادآور و تداعی کننده ی بسیاری از خاطرات خوش از ایام گذشته برای ماست و البته پر از شوق درس و فراگیری علم برای کودکانمان.

 

اما روز اول مدرسه علاوه بر زیبایی ها و دیدن صحنه های هیجان انگیز ذوق دانش آموزان، یک سری مسائل و مشکلاتی هم با خود به همراه می آورد.

 

هر روز صبح، خیابان ها و کوچه ها پر از اتومبیل و ترددهای غیرضروری ماشین ها و توقف آنها در جاهای شلوغ شهر و از جمله خیابان ها و کوچه های منتهی به مدرسه هاست. این مسئله نه تنها باعث اتلاف وقت کارمندان و دانش آموزان و معلمان می شود، بلکه ممکن است با این حجم از تردد، جان شخصی و خدای نکرده دانش آموزی به خطر بیفتد.

 

در ورودی بعضی از مدرسه ها و علی الخصوص دبستان ها، اینقدر حجم ترافیک و پارک ماشین های غیر ضرور زیاد است که باعث سردرگمی والدین و دانش آموزان و معلمین می شود.

 

در بعضی مناطق که خیابان اصلی نیز هستند، اینقدر حجم پارک ماشین های غیرضرور زیاد است که هر لحظه ممکن است باعث آسیب و تصادف شود.

 

مسئولان راهنمایی و رانندگی باید در ورودی مدارس، و بخصوص مدارس ابتدایی تابلوهایی برای احتیاط، ممانعت و ممنوعیت، قرار دهند تا هم خیال والدین از بابت سلامتی فرزندانشان راحت شود، هم کارمندان و معلمین با کم شدن حجم زیاد ترافیک در این مناطق، به موقع و آرامش سر کار و کلاس حاضر شوند و هم از بروز آسیب های دیگر در این زمینه جلوگیری به عمل آید. چه بسا همین تابلوها کمک می کنند که این فرهنگ در اشخاص نهادینه شود و رعایت حقوق یک دیگر را نموده و باعث فرهنگ سازی در زمینه ی رانندگی و ترافیک شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.