تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

معاون امور شهرداری‌های بانک شهر اعلام کرد: شرایط را برای استفاده شهرداری ها از روش‌‌های نوین تامین مالی فراهم می کنیم

معاون امور شهرداری‌های بانک شهر اعلام کرد: شرایط را برای استفاده شهرداری ها از روش‌‌های نوین تامین مالی فراهم می کنیم
نگاه اقتصاد
معاون امور شهرداری‌های بانک شهر با بیان اینکه سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های شهری با رعایت شاخصه‌های کیفی همواره در اولویت‌ اقدامات شهرداری هاست، گفت: در همین راستا بانک شهر به عنوان بانکی تاثیرگذار در توسعه شهرها، شرایط را برای استفاده شهرداری ها از روش‌‌های نوین تامین مالی فراهم می کند.
به گزارش روابط عمومی بانک شهر، محسن رنجبر با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم شهرداری‌ها چگونگی تامین مالی پروژه های شهری در حوزه های مختلف همانند: حمل و نقل عمومی، عمرانی و فرهنگی است، گفت: سرعت توسعه شهری و گسترش نیازهای شهرنشینی از یک طرف و ضعف بنیه مالی شهرداری ها در تامین منابع مالی، موجب عقب ماندگی زیرساخت های شهری شده است.
رنجبر ادامه داد: این مهم ضمن فراهم کردن زمینه حمایت بانک شهر به عنوان بانکی تخصصی در حوزه شهری؛ شرایط را برای تخصص منابع مالی به شهرداری ها در چارچوب قوانین و مقررات شبکه بانکی مهیا کرده است.
وی با بیان اینکه بانک شهر امروز با بیش از یک دهه فعالیت در شبکه بانکی آشنایی کامل با نیازهای شهرداری ها دارد، خاطرنشان ساخت: معتقدیم یکی از راه‌های تأمین منابع برای شهرداری ها، استفاده از ظرفیت های بازار پول و سرمایه است.
رنجبر با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید بتوانند از ابزارهای جدید مالی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند تا بتوانند از اموال شهر به عنوان سرمایه های شهروندان صیانت کنند، گفت: ابزارهای موجود در بازار سرمایه نظیر اوراق صکوک و صندوق های زمین و ساختمان می تواند راهکاری مناسب برای مرتفع کردن چالش فعلی در شهرداری ها باشد.
معاون امور شهرداری‌های بانک شهر با اشاره به اینکه شناخت دقیق از ابزارهای یاد شده و همچنین اجرای صحیح آن می تواند کمک شایانی به مدیران حوزه شهری در تامین مالی پروژه ها داشته باشد، افزود: در همین راستا بانک شهر با افزایش تعاملات با شهرداری ها در دوره جدید مدیریتی توانسته نسبت به فراهم ساختن شرایط برای استفاده آنان از ابزارهای موجود در بازار سرمایه رافراهم آورد.
وی با بیان اینکه با استفاده از ابزارهای یاد شده می توان مشارکت مردم در توسعه و عمران شهرها را پررنگ تر کرد، ادامه داد: امروز دیگر تامین منابع مالی مورد نیاز شهرداری‌ها از طریق گرفتن تسهیلات از سوی سیستم بانکی مرسوم نیست. شهرداری ها فعلاً به دنبال این هستند که تنها از بازار پول استفاده کند و تسهیلات بگیرد یا اوراق منتشر کنند و اکثر شهرداری‌ها تنها از این دو راه بهره می‌برند که در نهایت برای شهرداری مشکل ساز می‌شود.
رنجبر خاطرنشان ساخت: شهرداری ها می‌توانند برای اجرای پروژه‌های خود، صندوق پروژه راه‌اندازی کند. اینکه ابزارهای مختلف به عنوان ابزارهای جدید به کمک شهرداری ها بیاید یکی از کارهای مهم معاونت امور شهرداری‌های بانک شهر است.
معاون امور شهرداری‌های بانک شهر، گفت: ما به کمک سیستم بازار پول و سرمایه و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای در هر شهر آبادانی را از طریق پروژه‌هایی که شهرداری می‌خواهد انجام دهد تضمین می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.