تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷

آمدم ای شاه پناهم بده

آمدم ای شاه پناهم بده
نگاه اقتصاد
ایلام – بارگاه ملکوتی شاه توس میزبان مهمان عزیزی است که با تنی خسته پس از عمری تلاش و مجاهدت در راه خدمتگزاری به مردم، امروز در حرم امام هشتم برای همیشه آرامید و به خستگی هایش پایان داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بزرگترین افتخارش این بود که همشهری امام رضا(ع) و خادم و خدمتگذار زائران حضرتش و امروز هم برای همیشه و پس از سالها تلاش برای اعتلای ایران اسلامی در بارگاه ملکوتی سلطان خراسان مأوا گرفت تا به سرچشمه حیات برسد.
“آیت الله سیدابراهیم رئیسی” چه زمانی که رئیس قوه قضاییه بود و چه هنگامی که با رأی مردم بر مسند قوه مجریه رسید خادمی حرم امام هشتم را ترک نکرد و بنا به گفته نزدیکان قرار بود ۳۱ اردبیهشت نوبت خادم یاری افتخاریش در حرم باشد.
هرچند افتخار خادمیاری امام رضا(ع) دیگر از رئیس جمهور سلب شد اما امام رئوف به پاس سال ها خدمت بی منتش، او را زیبا خریدار شد و در شب میلادش مزد خدمتگزاری آیت الله رئیسی را با شهادت در حین خدمت داد و در نزد خویش برای رئیس دولت سیزدهم مأوایی همیشگی در نظر گرفت تا سید قرین دائمی آقا باشد.
رئیس جمهور و مقام ارشد اجرایی کشور و یکی از چهره های شناخته شده کشور بود اما به همان میزان افتاده و فروتن، که نه تمجیدها و نه تخریب ها در اراده اش خللی وارد نساخت.
سید و از طایفه جلاله سادات و منتسب به خاندان رسالت و از ذریه و اولاد بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) بود و سه سال افتخار تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت.
باغ بزرگ متعلق به آستان قدس که محلی برای سران و بزرگان و برنامه های تشریفاتی خواص بود را در زمان تولیتش به یک اردوگاه عام المنفعه بزرگ و مجهز برای استفاده عموم مردم و اردوهای دانش آموزی و دانشجویی تبدیل کرد.
رئیس تولیت آستان قدس، رئیس قوای قضائیه و مجریه بود اما مزار پدر گرامیش سنگ قبری ساده و کوچک در حرم مطهر امام هشتم دارد به اندازه ای که فقط مردم بدانند که اینجا یک مزار است، همین و بس.
در انتخابات ۹۶ با انبوه تخریب های ناروای کژاندیشان رأی نیاورد اما در انتخابات ۱۴۰۰ مردم او را راهی قوه مجریه کردند و شد هشتمین رئیس جمهور کشور و دولت سیزدهم را بنا نهاد.
بنا به اردات دیرینه ای که به امام رئوف داشت، تاریخ شروع به کار دولتش را متبرک به میلاد امام هشتم کرد و سالروز تولد شمس الشموس را برای آغاز به کار دولت کار و کرامتش انتخاب کرد.
از همان ابتدای کار سفرش به استان های مرزی را شروع کرد و این سفرها و حضور در دورافتاده نواحی جغرافیایی و صعب العبورترین مناطق کشور بارقه های امید را دل مردم به ویژه محرومان و پابرهنگان روشن کرد و کوخ نشینان که به فرموده امام راحل وارثان واقعی انقلاب هستند به وجودش دلگرم شدند.
سفرهای بیشماری برای رفع مشکلات مردم به استان های مختلف انجام داد به گونه ای که ۹ بار در دوران کوتاه ریاست جمهوریش به خوزستان سفر کرد و چهار بار سیستان و بلوچستان را مقصد سفر خود قرار داد و بنا بود امروز پنجشنبه برای پنجمین بار میزبان آنها باشد اما تقدیر سفری دیگر را برای رئیس دولت کار و کرامت مقرر کرده بود، یک سفر بی بازگشت به سرای جاوید.
به سید محرومان نامگیر شده بود و بدون خستگی به استان های مختلف مکرر سفر می کرد تا شاید گره از کار مردم بگشاید و مرحم و تسکینی باشد بر آلام و دردهای آنها.
سال گذشته برنامه سفر دوم به ایلام را داشت اما به صلاحدید مسئولان استان این سفر برای سال جاری به تعویق افتاد.
از رفتن به نزد کپرنشنینان ابایی نداشت و خبرنگاران و همراهانش گواه صادق سفرهایش به دورافتاده‌ترین مناطق مسکونی بودند، چرا که او خود را خادم همه می دانست چه کاخ نشین باشی چه کوخ نیشن و ساکن کپر.
هر حادثه ای چون سیل و زلزله در اقصی نقاط رخ می داد، به گزارش کابینه اش اکتفا نمی کرد و خود به میان مردم حادثه دیده می رفت و پای درد و دلشان می نشست.
آسایش را بر خود و اعضای هیأت دولش حرام کرده بود تا در مدت تصدی گریش بر قوه مجریه حجم کاستی ها و مشکلات مردم و کشور را کاهش دهد.
به جای کلنگ زنی طرح های جدید، همت و تدبیرش تکمیل طرح های نیمه تمام دولت های گذشته و بازگرداندن کارخانه ها و کارگاه های راکد به چرخه تولید بود.
مظلومیت مردم ایران را در سازمان ملل و دیگر مجامع جهانی فریاد زد و هیمنه و ابهت ایران را در منطقه و جهان تثبیت کرد و اما از مظلومیت خود دم نزد و بهشتی وار سکوت را پیشه کرد و خود را در برابر ناملایمات خناسان یک طلبه شاگرد و مرید می دانست که شهید بهشتی استاد و مرادش است.
صلابتش و اهدافش خاری بود در چشم بدخواهان که می‌خواستند او را از هدفش منحرف کنند اما او مسیر درست خدمت به آحاد جامعه را شناخته بود و سرانجام جانش را در راه خدمت به همین مردم در یکی از دورافتاده ترین نقاط از جغرافیای ایران اسلامی و میان جنگل های انبوه و صخره های سترگ ارسباران در راه خدمت به مردم از دست داد.
بسیاری از آحاد اعم از خواص و عوام جامعه آیت الله رییسی و خدمات و سفرهایش را بعد عروجش شناختند همچون آیت الله بهشتی و مردم ایران اکنون بیشتر و بهتر درک می کنند که چه گوهر گرانبهایی را از دست داده اند.
محبوبیت رئیس جمهور در بین مردم را در تشییع باشکوهش می توان به عیان دید که برایش سنگ تمام گذاشتند و تا منزلگاه ابدی بدرقه اش کردند و خداوند مزد تلاش هایش را به زیباترین حالت ممکن داد.
عروج نابهنگام رییس قوه مجریه هرچند تمام ایران را عزادار کرد و در گوشه گوشه کشور مجالس یادبود بزگزار شد اما عملکرد قاطع و صادقانه همراه با تواضع آیت الله رئیسی در سطح منطقه و جهان باعث شد تا بسیاری از سران کشورها پیام های همدردی با ملت و دولت ایران صادر کنند و برخی کشورها در ممالک خود عزای عمومی اعلام کنند و جلسات مجامع بین المللی و حتی بعضی مسابقات ورزشی جهانی با یک دقیقه سکوت برگزار شود و پرچم های مجامع بین المللی و برخی کشورها به احترام سید دولت سیزدهم و وزیر امور خارجه نیمه افراشته شود.
عملکرد مثبتش در دوران کوتاه تصدیش در دولت باعث شد تا رهبر معظم انقلاب در اقامه نماز بر پیکرش سه بار جمله ” اَللّهُمَّ اِنّا لا نَعْلَمُ مِنْهُ اِلاّ خَیراً ” را تکرار کند که نشان دهنده رضایت معظم له از برنامه های شهید آیت الله رئیسی بود.
به احترام خستگی های سید دولت سیزدهم تمام قد می ایستیم و خالصانه به پاس تمام تلاش هایش خداقوت و خسته نباشید می گوییم و او را در سفر سرای باقی به خداوند سبحان و امام مهربانی ها می سپاریم و برایش در اعلاعلیین علو درجات را خواستاریم.
و اکنون که رئیسی مسیر سفر بی بازگشت آخرت را در پیش گرفته از شعر استاد شفیعی کدکنی استعاره می گیریم و رییس دولت سیزدهم را با قلبی مالامال از اندوه و چشمانی گریان خطاب می دهیم که سید جان: ” سفرت به خیر اما، تو و دوستی خدا را، چو از این کویر وحشت به سلامت گذشتی، به شکوفه ها، به باران، برسان سلام ما را”
بالگرد حامل “آیت الله سید ابراهیم رئیسی” رییس قوه مجریه، “حسین امیرعبدالهیان” وزیر امور خارجه، “آیت الله سید محمدعلی آل هاشم” نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، “مالک رحمتی” استاندار آذربایجان شرقی، سردار” سید مهدی موسوی” فرمانده و سرتیم یگان حفاظت ریاست جمهوری، تیم پروازی آشیانه ارتش شامل سرتیپ دوم خلبان سید ناصر مصطفوی، سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم بهروز قدیمی خدمه کادر پرواز روز یکشنبه هفته جاری پس از افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط شد و تمام سرنشینان این بالگرد در شب ولادت امام رضا (ع) جان به جان آفرین تسلیم کردند و شهدای خدمت نام گرفتند.
پیکر سید دولت سیزدهم عصر امروز پس از تشییع باشکوه در استان های آذربایجان شرقی، تهران، قم، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شد./ایرنا 
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاخبر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_نگاه_اقتصاد
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ندای_زاگرس
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ماناسپهر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاروز
#گروه_رسانه_ای_ندای_زاگرس
#گروه_رسانه_ای_ پویاخبر
#آیت_الله_سید_ابراهیم_رئیسی
#حجت_الاسلام_آل_هاشم_ولی‌فقیه_و_امام_جمعه_تبریز
#حسین_امیرعبداللهیان_وزیر_امور_خارجه
#مالک_رحمتی_استاندار_آذربایجان_شرقی
#سردار_سید_مهدی_موسوی_فرمانده_یگان_حفاظت_رئیس_جمهور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.