تاریخ انتشار : جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

استاندار ایلام: هیمنه و شکوه اربعین تمام محاسبات دشمن را بر هم زد

استاندار ایلام: هیمنه و شکوه اربعین تمام محاسبات دشمن را بر هم زد
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه هیمنه و شکوه اربعین تمام محاسبات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را بر هم زد، گفت: اربعین به عنوان یک مغناطیس قوی فرهنگی موجب معطوف شدن نگاه مسئولان ارشد کشوری به مهران و استان ایلام شده است.

 

 

به گزارش ایرنا، «حسن بهرام نیا» روز جمعه در نشست فرمانداران استان با تقدیر از تلاش های جانانه به همه دست اندرکاران اربعین امسال، اظهار کرد: جنس خدمت و گفتمان در اربعین امسال از جنس مدیریت و گفتمان و برنامه ریزی دوران دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه اربعین امسال با عنایت های امام حسین(ع) به نحوه شایسته ای برگزار شد که هم رضایت مقام مظعم رهبری و مسئولان کشور و هم رضایت زوار و مردم را به دنبال داشت، افزود: تردد نزدیک به سه میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرز مهران و شهری که ظرفیت و جمعیت آن ۲۰ هزار نفر است کاری بسیار بزرگ بود.

استاندار ایلام تصریح کرد: به نمایندگی از مردم استان در هیئت دولت برای پیگیری ‌و بیان مشکلات استان و مردم ایلام حضور یافتم که به دنبال آن رییس جمهور دستور داده اند که مجددا در نشستی با حضور معاون اول رییس جمهور و وزاری مربوط‌ به مشکلات استان تشکیل شده و بنده نیز در این جلسه حضور داشته باشم.

وی با تاکید بر اینکه مسولان کشور الحمدالله به مسایل و چالش های استان واقف هستند، مسایل استان را رصد می کنند و به مسائل و ظرفیت های استان اشراف کامل دارند، افزود: به واسطه همدلی که بین مسولان و مردم وجود داشت استان در ایام اربعین امسال خوش درخشید.

بهرام نیا با اشاره به اینکه ۵۲ درصد زوار ایرانی از مرز مهران تردد کردند، یادآور شد: آقای مخبر معاون اول رییس جمهور که در ایام اربعین حسینی در مرز مهران حضور یافتند گفتند که حتی یک نارضایتی و شکایتی از زوار و مترددین در مرز مهران نشنیدیم و این مهم به واسطه همه تلاش ها و زحمات مردم و مسئولان استان و کشور اتفاق افتاد.

 

اربعین به عنوان یک مغناطیس قوی فرهنگی نگاه ها را به استان ایلام معطوف کرده است

استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه گام های بلندی در این استان در راستای توسعه برداشته شده است، ابراز کرد: این سخن هم بر اساس مستندات و مدارک بوده و این هم به برکت اربعین حسینی است.

وی تاکید کرد: بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال در این استان در دولت سیزدهم در حوزه زیرساخت های استان هزینه شده که بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه زیرساخت های اربعین از حمله راه های استان بوده که نقش مهمی در راستای رضایت و تسهیل در تردد زوار داشته است.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه به همت معاونین استاندار، فرمانداران، همه مردم، موکبداران و دستگاه های اجرایی استان و مسئولان ارشد کشوری و توجه دولت، ایام اربعین حسینی در استان خوب مدیریت شد، ابراز کرد: در ایام اربعین حسینی یک میدان مغناطیسی در مهران ایجاد شد که همه نگاه ها و توجهات به سمت ایلام و مهران معطوف گردید و این همه به برکت امام حسین(ع) و خون شهداست.

استاندار ایلام تصریح کرد: در این ایام همه برای خدمت به زوار اربعین حسینی پای کار بودند، مردم و مواکب خیلی خوب ورود پیدا کردند، رسانه ها و صدا و سیما هم پای کار بودند و همین امر موجب شد که نگاه مسئولان ارشد کشوری به استان ایلام و مهران به عنوان یک مغناطیس قوی فرهنگی معطوف شود.

وی در ادامه با تقدیر از کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و موکبداران، ابراز کرد: بخشی از کار بر عهده مواکب و کمیته های مشارکت های ستاد اربعین حسینی بود که در برنامه و همایشی با حضور همه موکبداران استان و مسئولان کشوری در مرکز استان، از زحمات و تلاش های این عزیزان تقدیر خواهد شد.

بهرام نیا یادآور شد: ۳۳۹ موکب دارای مجوز فعالیت در استان و همچنین مواکب خانگی و مردمی در ایام اربعین حسینی که به افزون بر ۵۰۰ موکب بودند، به زوار خدمات رسانی کردند تا پرچم خدمات رسانی به زوار در این استان برافراشته شود و این افتخار بزرگی برای مردم استان است و همچنان این افتخار تداوم خواهد داشت.

 

افق استان ایلام در ۲ سال آینده روشن و جزو استان های برخوردار کشور خواهد بود

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه افق استان ایلام در آینده نزدیک که جزو استان های برخوردار خواهد بود، بسیار روشن است، گفت: به برکت همدلی، دغدغه مسئولان استانی و مردم این استان و عنایت مسولان کشوری به استان این افق بسیار روشن بوده و انشاء الله روشن تر نیز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت های استان در سال گذشته و جاری، ابراز کرد: استان ایلام در زمینه ثبت اشتغال تعهد شده رتبه اول کشور را کسب کرده که مرجع اعلام آن شورای عالی اشتغال کشور بوده است، استانداری ایلام در ارزیابی عملکرد مجموعه مدیران ستادی استانداری رتبه عالی را کسب کرده است، در حوزه رفع موانع تولید و اشتغال استان ایلام، ارتقای ۱۱ پله ای داشته که مرجع آن وزارت صمت بوده است.

بهرام نیا با بیان اینکه استان ایلام رشد اقتصادی رتبه نهم کشور را بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را کسب کرده است، افزود: در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی استان ایلام رتبه پنجم کشور با اعلام وزارت کشور و در حوزه صادرات غیرنفتی در مرزهای زمینی کشور رتبه اول کشور را در بین گمرکات کشور کسب کرده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: این استان در زمینه تولید کالاهای استراتژیک جزو هفت استان برتر کشور در زمینه تولید گندم با رشد ۸۶ درصدی بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی بوده است، در زمینه مهار تورم که همیشه استان ایلام در صدر تورم کشور بوده است، این استان در سال جاری ۱۳ رتبه بهبود شاخص تورم داشته و نزدیک به متوسط کشوری بوده است.

وی با اشاره به بهبود ۱۳ پله ای استان در زمینه تسهیل فضای کسب و کار و کسب رتبه اول کشور بر اساس آمار مرکز آمار ایران، ابراز کرد: در حوزه فعال سازی واحدهای راکد که ۱۰۶ واحد در استان فعال شده است نیز استان رتبه برتر کشور را داشته و ستاد اربعین استان در سال گذشته رتبه اول کشور بر اساس اعلام ستاد اربعین کشور را داشته است.

بهرام نیا با اشاره به بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار کشور استان ایلام در زمینه کاهش ضریب جینی در مناطق روستایی و شهری رتبه اول را کسب کرده است، گفت: استان ایلام در زمینه کاهش نرخ بیکاری استان ایلام رتبه دوم، در زمینه ساماندهی امور جوانان بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان رتبه دوم، در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج رتبه اول بر اساس اعلام بانک ملی کشور، در حوزه نهضت آبرسانی به روستاها رتبه اول، احیای واحدهای راکد رتبه چهارم، در حوزه جذب تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.

استاندار ایلام یادآور شد: استان امروز جایگاه خوبی در کشور دارد و در افق چند ساله از استان های برخوردار خواهد بود که به برکت تلاش همه مدیران و توجه دولتمردان به استان است، استان ایلام به عنوان یک استان نوظهور در زمینه گردشگری در کشور مطرح شده است.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته وحدت بر برگزاری برنامه های شاد برای ایجاد نشاط اجتماعی در فضای جامعه تاکید کرد و افزود: هیمنه و شکوه اربعین به عنوان یک تکیه گاه بزرگ برای نظام اسلامی بود چرا که دشمنان دلخوش کرده بودند که با اغتشاش و بلوا، به نظام اسلامی خدشه وارد کنند اما هیمنه و شکوه اربعین به عنوان یک تکیه گاه قوی، تمام محاسبات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را بر هم زد.

بهرام نیا با تاکید بر معرفی و بیان ظرفیت های استان در حوزه های مختلف از جمله گردشگری، اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، تولیدی و کشاورزی و نقاط قوت استان، یادآور شد: استان ایلام ظرفیت های بسیار بزرگی در حوزه های مختلف دارد که باید در سطح کشور مطرح و زمینه های لازم برای سرمایه گذاری در این استان فراهم شود.

استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر برگزاری انتخابات سالم و با نشاط عمومی و حضور حداکثری مردم، ابراز کرد: مدیران استانی و شهرستانی به عنوان عوامل اجرایی، بدون نظر و جهت گیری، در کنار هیئت های نظارت با تعامل، هم آوایی و همراهی و رعایت و بر اساس اصل قانون زمینه برگزاری انتخابات پرشور و سالم را فراهم کنند.

وی بیان کرد: استان ایلام همواره یکی از استان های برتر کشور در زمینه مشارکت در انتخابات بوده است و امسال هم با همه مدیران و فرمانداران با نصب العین قرار دادن قانون، هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی، زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را فراهم کرده تا استان ایلام همانند دوره های گذشته در زمینه مشارکت مردمی در صدر باشد.

بهرام نیا با قدردانی از همه‌ دست‌اندارکاران اربعین، گفت: از نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ ایلام، ائمه‌ جمعه‌ سراسر استان، همه‌ فرمانداران، اعضای شورای تامین، مجموعه‌ سپاه پاسداران استان، شهرداران، همه‌ بنیادها و نهادهای انقلابی، موکب‌داران و مردم عزیز و ولایت‌مدار استان، صدا و سیما و رسانه‌های استان قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایرنا، در این نشست فرمانداران شهرستان های مختلف استان دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص موضوعات مطروحه با استاندار ایلام در میان گذاشتند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.