تاریخ انتشار : جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳

لیگ برتر فوتبال؛ شب دیوانه‌وار در آزادی؛ معجزه پرسپولیس و صعود به صدر جدول

لیگ برتر فوتبال؛ شب دیوانه‌وار در آزادی؛ معجزه پرسپولیس و صعود به صدر جدول
نگاه اقتصاد
تهران- تیم فوتبال پرسپولیس در شبی فراموش نشدنی، شکست سه بر صفر مقابل استقلال خوزستان را با برتری عوض کرد و به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر رسید.
به گزارش جمعه‌شب ایرنا، در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر و از ساعت ١٩:۴۵ دقیقه امشب، تیم فوتبال پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال خوزستان رفت و در حالیکه نیمه نخست را سه بر صفر باخته بود، با بازگشتی دیوانه‌وار در نیمه دوم، صاحب برتری چهار بر سه شد.
سرخ‌پوشان پیش از این بازی با ۵٩ امتیاز و با یک امتیاز کمتر نسبت به صدرنشین لیگ یعنی استقلال تهران در رده دوم جدول قرار داشتند و برای حفظ فاصله خود با این تیم و همچنین زنده نگه داشتن امیدهای قهرمانی، در این بازی خانگی محکوم به برد بودند. پرسپولیس در هفت بازی اخیر خود در لیگ برتر در ۶ بازی موفق به شکست حریفان شد و تنها برابر سپاهان اصفهان به تساوی رسید.
در سوی دیگر، استقلال خوزستان با ٢٢ امتیاز و تنها به دلیل تفاضل بهتر نسبت به فولادخوزستان، در رده چهاردم جدول قرار داشت و برای فرار از سقوط، نیاز به کسب امتیاز در این بازی خارج از خانه داشت. استقلال خوزستان در ۵ بازی اخیر خود، تنها یک پیروزی داشت و در ٣ بازی نیز مقابل حریفان شکسته خورد. این تیم هفته قبل نیز برابر نساجی مازندران، متحمل شکست خانگی شد.
لحظات حساس بازی
ثانیه‌های نخست بازی آل کثیر موفق شد دروازه حریف را باز کند اما داور آفساید گرفت.
دقیقه ۴ بازی علیرضا کاظمی روی اشتباه دانیال اسماعیلی‌فر و محمدحسین کنعانی‌زادگان موفق شد گل نخست بازی را وارد دروازه پرسپولیس کند.
دقیقه ٨ ارسال تماشایی مهدی ترابی به عبدالکریم حسن رسید که ضربه او به شکل خطرناک از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.
دقیقه ١٠ بازی پاس تماشایی ترابی در عمق خط دفاعی به آل کثیر رسید که گروسیان به زیبایی این توپ را مهار کرد و توپ برگشتی نیز با فاصله اندک به بیرون رفت.
دقیقه ۴٢، آسو رستم با ضربه تماشایی گل دوم استقلال خوزستان را وارد دروازه پرسپولیس کرد.
دقیقه ۴۵، شوت اسماعیلی‌فر به شکل خطرناک از بالایی دروازه استقلال خوزستان به بیرون رفت.
دقیقه سوم وقت‌های اضافه نیمه نخست، روی اشتباه خط دفاع علیرضا کاظمی گل دوم خود و سوم استقلال را وارد دروازه پرسپولیس کرد.
در دقیقه ۵۷، ساویو هافبک توانمند استقلال خوزستان با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد که همین مساله، روند بازی را به طور کلی عوض کرد.
دقیقه ٧٢، پرسپولیس صاحب ضربه پنالتی شد که محمدحسین کنعانی‌زادگان موفق شد گل نخست پرسپولیس به ثمر رساند.
دقیقه ٧۶، پرسپولیس روی یک کار ترکیبی جالب توجه توسط دانیال اسماعیلی‌فر به گل دوم رسید.
دقیقه ٩۶، روی حمله همه جانبه پرسپولیس، اورنوف موفق شد گل چهارم را وارد دروازه استقلال خوزستان کرده و ورزشگاه آزادی را به مرز انفجار برساند.
پرسپولبس با این برتری، ۶۲ امتیازی شد و با توجه به توقف استقلال مقابل نساجی، به صدر جدول رده‌بندی رسید. هم اکنون استقلال با ۶۱ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد.
استقلال خوزستان نیز، ۲۲ امتیازی ماند و به رتبه پانزدهم نزول کرد تا شانس چندانی برای بقا در لیگ برتر نداشته باشد.
تیم داوری: داور: کوپال ناظمی / کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، امیرمحمد داودزاده / داور چهارم: یاسر همرنگ / ناظر: محمدرضا اکبریان
ترکیب اولیه دو تیم
پرسپولیس تهران:
علیرضا بیرانوند – گئورگی گولسیانی – حسین کنعانی زادگان – عبدالکریم حسن – دانیال اسماعیلی‌فر – مسعود ریگی – سروش رفیعی – اوستون اورنوف – مهدی ترابی – امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر
سرمربی: اوسمار ویرا
استقلال خوزستان:
فرزین گروسیان – محمود مطلق زاده – جواد آقایی پور – بهروز بارانی – آسو رستم – علیرضا کاظمی – حسین ساکی – دوستونیک تورسانو – ساویو روبرتو – علیرضا خوش کفا – محمد آبشک
سرمربی: سیروس پورموسوی
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاخبر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_نگاه_اقتصاد
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ندای_زاگرس
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ماناسپهر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاروز
#گروه_رسانه_ای_ندای_زاگرس
#گروه_رسانه_ای_ پویاخبر
#پرسپولیس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.