تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۸:۵۸

حماسه نهم دی‌، عظمت ها و عبرت ها

حماسه نهم دی‌، عظمت ها و عبرت ها
ایلام - حماسه نهم دیماه ۸۸ عزت و عبرت و درس و دستآوردهایی داشت که ذکر آنها برای دوستان، عزت و عظمت و برای دشمنان عذاب و عبرت خواهد بود.

 

جهان سلطه پس از ناکامی در میادین سخت و خشن مقابل جمهوری اسلامی ایران، ابزار نرم و ناپیدای فرهنگی برگزید و پنجه آهنین خود را در وَرای مکرِ مخملین تهاجم پنهان و برای صید ماهی مقصود خویش، طعمه رنگینش را در تله تلخِ تفرقه و تباهی به نمایش نهاد.

معماران مکار و معرکه گیران منفور، سال ۸۸ عَلَم عوام فریبی و تاکتیک تقلب در انتخابات را بهانه و با ابزار آشوب و فتنه فراگیر و عبور از مرزهای اعتقادی و اجتماعی، ناهنجاری را به اوج رساندند و با تکیه بر سراب ساختگی اربابان خارج نشین، فاجعه آفریدند و به جان ، مال و ناموس مردم تجاوز کردند و این طوفان تَوَحُش چندین ماه کشور را ناامن و جامعه را در آستانه یک بحران و بلوای خطرناک قرار داد.

پس از این شگردهای شیطانی فتنه گران فاجعه آفرین و تخاصم و تخریب های فراوان، سرانجام کاسه صبر افکار عمومی به سر آمد و با هوشمندی رهبر انقلاب ، حماسه نهم دی رُخ نمود و در میان بُهتِ جهانیان با دست توانا و عزم راسخ مردم طومار تعدی و تجاوز برچیده شد و زندگی ملت ایران به روال عادی بازگشت.

سیمای تاریخ، روایتگر حوادث تلخ و شیرینی است که هر کدام حاوی درس ها و دستآوردهای مختلفی است، نهضت مقدس کربلای امام حسین (ع) و خیزش های پس از آن ، جنبش مشروطه و حرکت های وابسته و همچنین انقلاب اسلامی ایران و فراز و فرودهای واپسینش، نمونه های بارز و شاخصی است که هرکدام برای بشریت عبرت ها، درس ها و ارمغان های شیرینی بدنبال داشته است.

نهم دیماه یکی از واکنش های برخاسته از انقلاب اسلامی بود که در پایداری ارادتمندان به نهضت حضرت امام (ره) و پافشاری آنان بر ادامه راه نورانی شهدا شکل گرفت و در تقویم تاریخ به یک هویت مستقل تبدیل شد.

این حادثه سیاسی در کسوت اقتدار انقلاب اسلامی، ضمن سنجش میزان وفاداری و وطن خواهی ملت ایران، برکات ماندگاری نیز در پی داشت.

به گواه مستندات موجود، دزدسالاران صداقت فروش و غارتگران اعتمادسوز ، همواره در تلاش هستند مصالح جمع را فدای منافع خود نموده و با دریافت آب نباتی تلخ، شیرینی امنیت ملی یک جامعه را به تاراج داده و با روش شورش سالاری، اتحاد را زایل، یکصدایی را چپاول و عزت ملی را به یغما ببرند.

۹ دیماه ۸۸ با هدایت اربابان عُصیانگر، خدایان خودفروش و عملگی ایرانی تباران دشمن پرور، هشتک تقلب در انتخابات تولید شد، نافرمانی مدنی کلید خورد و ناامنی ، تخریب، تهدید و تشکیک هدف قرار گرفت، متاع اخلاق مسموم و ارزش های انسانی توسط یک اقلیت سقوط کرد ، شورش قشری جان یافت و جان جهانی را در معرض دستبرد راهزنان مکار قرار داد.

اما در این روز شورانگیز هیبت حیدری ملت سلحشور ایران رُخ نمود و روزی متفاوت در بوستان روزگار ما متولد شد که بهتر از هزار روز و هزار ماه بود(خیرُ مِن اَلفِ شهر).

در این روز، عاشورا عَلَم شد، پرده جدیدی از صحنه کربلای حسین (ع) تکرار گردید، فریاد ملت در لَفافه لبیک به مقتدای خویش ، گوش غافلان خودسر را تیز و نمایشی دیدنی از انسان های عاشق و صادق ظهور نمود که با غرور ، غیرت و غوغای آنان غربت انقلاب پایان و ثمره خون شهیدان و دسترنج ایثارگران و مجاهدان را محکم و پایدار کرد.

نهم دیماه ۸۸ صاعقه صداقت بروز و صدای ستم سوز ایران به گوش عالم رسید که در این سرای صبور هیچ جای امنی برای فتنه گران وجود ندارد.

یکی از درس های نهم دیماه ۸۸ بارش نعمت روشنگری از افق عقل و عدل بود که به یُمن آن ، اهرم شبهه و شایعه ، تردید و دودلی، فتنه و فاجعه و شرم و شرارت ایران ستیزان از کار افتاد و جامه جهل و قُرآن قداره بندان راه بجایی نبُرد و تفاوت عراق و ایران و کوفه‌ و نهروان اثبات شد و با هوشیاری مردم، دست کوته بینان چندچِهره رو شد.

در این آوردگاه پرمخاطره، کارزار امت با توطئه گران بی مُرُوَت دیدنی بود ، مشروعیت سیاسی و محبوبیت اجتماعی انقلاب اسلامی‌ مهمترین دستآوردی بود که تجلی یافت.

حادثه ریشه دار نهم دیماه ۸۸ یک حمله هوشمندانه به ارزش های دینی و اجتماعی و هنجارهای اعتقادی بود که کودتا در مصر، سرکوب در بحرین، نسل کُشی در یمن، قتل و غارت در سوریه، تجاوز در فلسطین، جنایت جنگی در عراق، توحُش در میانمار و دام دروغین دموکراسی غرب را با تدبیر و تفکر مقام معظم رهبری و فرمانبرداری مردم ترجمه شد و کوس رسوایی آمران و عاملان این حرکات مذبوحانه به صدا درآمد و زیباترین درس هوشیاری و بصیرت یک امت انقلابی را به رُخ جهانیان کشید.

در محفِل میخوارگی مستانِ باده شیطان، گاف پیروزی و لاف سقوط انقلاب به‌ گوش می رسید، اما در سپیده سحر نهم دیماه همان سال حضور با شعور مردم چون آساره آسمان بر فرق دیو ددمنش روباه پیر انگلیس و کَرکَسِ لجن خوار آمریکا فرود آمد و ظُلمت را از سیمای سبز ملت بزرگ ایران زدود و دزدان اعتماد عمومی را در محاصره آفتاب اتحاد قرار داد و طراحان تبهکار ناامنی ملی در نهم دی چوب حماقت خود را خوردند و ما نیز مزد لیاقت و کیاست خویش را دریافت کردیم.

آری، در آموزشگاه نهم دی ۸۸، بدخواهان و ضدانقلاب و سلطنت طلبان هرآنچه به اختیار کاشتند به اجبار آتش زدند و به تایید تحلیلگران خودی و بیگانگان ، نهم دی کُشنده ترین عبرتی بود برای همه متجاوزان سرزمین ستُرگ ایران.

ایرانی تباران عزت آفرین با توشه توکُل ، حدیث هدایت سر دادند، بلبل بهروزی به پرواز درآوردند، نسیم مجنون به گلزار لیلی هدایت و چون شیر و بسان پیل‌، بیرق سربلندی به اهتزاز درآورده و مگسان مزدور را به میهمانی مرگ فرستادند تا هیبت ایرانی برای همیشه حافظ و نگاهبان این مرز و بوم باشد.

در این حماسه جاوید، دل گرمِ مُدافعان وطن بر دَمِ سَردِ مّهاجمان فائق آمد و سازِ دل امتی به صدا در آمد و مُهرِ اعتماد این بوم بزرگ بر باور جهانیان نقش بست و گِلیم سیاه بختِ دشمن به همت تعهد پاسداران عقیده و ایمان نخ نما شد ، تار آن بُرید و پودش نیز پودر شد.

آفتاب عزت بر سیمای سپاه انقلاب تابید و صورت حقیقت نمایان گردید. چهره نفاق عُریان و عالَم و آدم اقرار کرد که هیچگاه دشمن یار نمی شود، گُرگ غمخوار گوسفند نیست، خرگوش، همیشه طالبِ هویج و روباه نیز تا ابد در حَسرَت یک قالب پنیر است و ما نباید گول گندم نمایان جوفروش بخوریم.

درس دیگری که از خُروش مردمی دیماه ۸۸ می شود آموخت این است که گل وحدت دامن خاک مزین نمود، هَزاردستان عشق بر درخت دوستی خوشه زد و آهنگ بنفشه بر زُلف همدلی آویزان شد، چتر تَفاهم آفتاب گیر، گُل نیلوفر و سنبل سعادت در هم آویخت و سرود مودت رویید.

در جُملات زرین و آرایه های امیدبخش نهم دیماه، درس هایی برای ما و عبرتی برای دیگران نهفته است که اشاره به آنها خالی از لطف نیست:

۱- اقرار مدعیان معاند و دشمنان بدطینت انقلاب به قدرت و مشروعیت مردم و ضعف و بی صداقتی خود.

۲- اضافه شدن یک افتخار نو به مُصحَف انقلاب و اقدامات حماسی ملت ایران.

۳- اثبات جایگاه مهم رهبری و قدرت فکری و راهبردهای نوین این عالِم عادل و پارسا.

۴- تثبیت اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی‌ ایران در بین افکار عمومی دُنیا.

۵- اثبات برجستگی نقش قانون در حل‌ مشکلات و اصلاح راهبردی دعاوی.

۶- کشف زوایای جدیدی از علاقه و ارادت مردم و متولیان به مملکت خویش و اثبات قدرت و مِکنت ملت ایران برای متولیان داخلی و متجاوزان خارجی

۷- غافلگیر شدن دشمنان و افتادن آنها در تور حماسه و هدایت و صداقت ملت.

۸- تقویت حس اعتماد به نفس عمومی در مناسبات داخلی و بین المللی.

۹- مردودشدن استراتژی توهم توطئه در ایران .

۱۰- اثبات حقانیت جمهوری اسلامی و دروغگویی فتنه گران.

۱۱- ضرورت بصیرت افزایی و نهادینه شدن درس دشمن شناسی و تحلیل و تفوق بر جریان های روز

۱۲- ضرورت تقویت قدرت بازدارندگی در کشور بعنوان یک باور عمیق‌ و امنیت افزا.

۱۳- تفاوت‌ اصولی انقلاب اسلامی با دیگر خیزش های سیاسی و اقتصادی دنیا

ایرنا – سید حرمت اله موسوی مقدم

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.