کد خبر : 122722
تاریخ انتشار : شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۵۱

طرز تهیه کوبه مرغ عربی به روش اصلی

طرز تهیه کوبه مرغ عربی به روش اصلی

کوبه مرغ، کپه مرغ یا کبه مرغ یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه عربی با گوشت مرغ است. طعم و مزه بی‌نظیر کبه یا به قول عرب‌ زبان‌ها، کیبه عربی باعث شده تا در لیست غذاهای محبوب بین‌المللی قرار بگیرد. گروه ایرنا زندگی – کوبه مرغ، کپه مرغ یا کبه مرغ یکی از غذاهای لذیذ

کوبه مرغ، کپه مرغ یا کبه مرغ یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه عربی با گوشت مرغ است. طعم و مزه بی‌نظیر کبه یا به قول عرب‌ زبان‌ها، کیبه عربی باعث شده تا در لیست غذاهای محبوب بین‌المللی قرار بگیرد.
گروه ایرنا زندگی – کوبه مرغ، کپه مرغ یا کبه مرغ یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه عربی با گوشت مرغ است. طعم و مزه بی‌نظیر کبه یا به قول عرب‌ها کیبه عربی باعث شده تا در لیست غذاهای محبوب بین‌المللی قرار بگیرد. کوبه مرغ عربی در دسته غذاهای سرخ کردنی است، اما به دلیل نوع موادی که در پخت آن به کار رفته روغن کمی به خود جذب می‌کند. کبه عربی با مرغ ظاهری شبیه ناگت مرغ و پیراشکی مرغ دارد.
در این مقاله ما طرز تهیه کوبه مرغ عراقی و عربی و فوت و فن‌های خوشمزه شدن این غذای عربی را به شما آموزش می‌دهیم.
*مواد لازم برای تهیه کوبه مرغ
سیب زمینی: ۱ عدد متوسط
برنج (ایرانی یا نیم دانه): ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سینه مرغ (بدون پوست و استخوان): ۲۵۰ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد
زرشک (شسته و آبکشی شده): ۲ قاشق غذاخوری سرخالی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار دلخواه
زعفران: نصف قاشق چای‌خوری
پیاز: ۱ عدد متوسط
هویج: ۱ عدد کوچک
سیر تازه: ۲ حبه
آب: به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی: به مقدار کافی
نان و سس دلخواه: برای سرو کبه مرغ
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۷۰ دقیقه
مدت زمان پخت کوبه مرغ: ۱۰ دقیقه
میزان کالری در ۱۰۰ گرم کوبه مرغ: حدود ۱۹۴ کیلوکالری
*مراحل طرز تهیه کبه مرغ عربی
مرحله اول: سینه مرغ را بپزید
سینه مرغ را به همراه پیاز، نمک، فلفل سیاه، سیر و هویج در یک قابلمه ریخته و روی آن حدود یک لیوان آب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید. ابتدا شعله را زیاد کنید تا آب به جوش آید. پس از جوش آمدن آب حرارت را کم کنید تا مرغ به آرامی پخته شود.
مرحله دوم: سیب زمینی‌ها را بپزید
در ظرفی جداگانه سیب زمینی‌ها را همراه با مقداری آب بپزید.
مرحله سوم: برنج را کته کنید
در فاصله پخت مرغ و سیب زمینی، در یک قابلمه حدود ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی آب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار داده تا آب کاملاً به جوش آید. در این فاصله برنج را بشویید. برای شستن برنج کافی است، برنج را در یک کاسه بریزید. حالا آب به ظرف برنج اضافه کنید، طوری که سطح برنج کاملاً با آب پوشانده شود.
برنج را با دست هم بزنید اجازه دهید برنج ته‌نشین شود. آب روی برنج را خالی کنید. این کار را سه مرتبه انجام دهید. پس از آن برنج را داخل قابلمه روی گاز بریزید. برنج را باید زمانی اضافه کنید که آب در حال جوشیدن است. برای تهیه این غذای خوشمزه با مرغ بهتر است از برنج ایرانی نیم دانه یا سالم استفاده کنید. حرارت را کم کنید تا آب برنج کشیده شود.
مرحله چهارم: زعفران را دم کنید
در این فاصله زعفران را دم کنید. برای دم کردن زعفران، ابتدا باید زعفران را خوب آسیاب کنید یا با یک حبه قند له کنید تا حالت پودری بگیرد. پودر زعفران را در یک فنجان یا قوری کوچک ریخته و ۴ قاشق غذاخوری آب جوش به آن اضافه کنید و آن را دم کنید.
شما همچنین می‌توانید از یخ برای رنگ دادن زعفران استفاده کنید. برای این منظور کافیست یک قالب یخ مکعبی شکل کوچک را به زعفران آسیاب شده اضافه کنید. اجازه دهید تا یخ کاملاً آب شود. در این صورت زعفران شما به خوبی رنگ می‌اندازد.
مرحله پنجم: نمک، روغن، زردچوبه و زعفران را به قابلمه برنج اضافه کنید
در این مرحله از طرز تهیه کوبه مرغ باید روغن، نمک، زردچوبه و زعفران را به برنج در حال پخت اضافه کنید. در واقع زمانی باید این مواد را اضافه کنید که آب برنج تقریبا ته کشیده است. به مدت ۱۵ دقیقه دم کنی روی قابلمه قرار دهید تا برنج شما کاملاً کته شود.
مرحله پنجم: سیب زمینی و برنج را با گوشتکوب له کنید
بعد از اینکه کته شما آماده شد و سیب زمینی‌ها کاملا پخته شدند، پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید. سپس برنج و سیب زمینی را باید در ظرفی ریخته و با استفاده از گوشتکوب خوب له کنید.
شما همچنین می‌توانید مواد را داخل میکسر بریزید، ولی استفاده از گوشتکوب معمولی باعث می‌شود تا بافت کوبه بهتر شود. بعد از له کردن برنج و سیب زمینی، مایه خمیری را کنار بگذارید تا خنک شود.
مرحله ششم: سینه مرغ پخته شده را ریش ریش نمایید
در این مرحله از طرز تهیه کوبه مرغ باید سینه مرغ را از قابلمه خارج کرده و  صبر کنید تا کاملاً خنک شود. سپس با استفاده از چنگال یا دست مرغ را کاملاً ریش ریش کنید.
مرحله هشتم: زرشک و مرغ را تفت دهید
مقداری روغن سرخ کردنی در تابه ریخته و حدود یک چهارم قاشق غذاخوری به آن زعفران دم کرده اضافه کنید. روغن را روی حرارت ملایم گرم کنید. روغن که داغ شد، مرغ ریش ریش شده را همراه زرشک شسته و آبکشی شده به تابه اضافه کرده و تفت بدهید. قبل از اضافه کردن زرشک به تابه باید آن را کاملا شسته و خشک کنید.
شما می‌توانید خرید زرشک را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
مرحله نهم: مرغ و زرشک تفت داده شده را در مایه خمیری کوبه قرار دهید
برای اینکه خمیر برنج و سیب زمینی به دست شما نچسبد، یک کاسه آب ولرم کنار دست خود قرار دهید. بعد از خیس کردن دست به اندازه یک نارنگی از مایه خمیری بردارید و آن را داخل دست کاملاً گرد کنید.
حالا انگشت شست را وسط خمیر قرار دهید تا یک گودی ایجاد شود. در ادامه مقداری از مایه مرغ و زرشک تفت داده شده را داخل حفره ایجاد شده بریزید. به آرامی اطراف خمیر را جمع کنید تا حفره کاملاً پوشانده شود. شما می‌توانید با دست به کوبه شکل بدهید و آن را گرد یا بیضی کنید.
مرحله دهم: سطح کوبه‌ها را با تخم مرغ رومال کنید
کوبه‌های آماده شده را در یک سینی قرار دهید. تخم مرغ را در ظرفی شکسته و خوب هم بزنید. سپس با استفاده از برس مخصوص آشپزی سطح کوبه‌ها را با تخم مرغ هم‌زده رومال کنید.
سینی حاوی کوبه‌ها را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید (اگر زمان کافی ندارید این مرحله را حذف کنید).
مرحله یازدهم: کپه مرغ را سرخ کنید
در یک تابه نچسب و گود مقداری روغن سرخ کردنی بریزید. اجازه دهید تا روغن کاملاً داغ شود. حالا کوبه‌ها را در روغن داغ بریزد تا کاملا سرخ و برشته شوند. مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که کوبه‌ها در آن غوطه ور شوند.
مرحله دوازدهم: کبه عربی با مرغ را سرو کنید
کوبه‌ها را پس از سرخ کردن روی دستمال روغن‌گیر در یک بشقاب بگذارید تا روغن اضافی آنها کاملاً گرفته شود. حالا با استفاده از برش‌های لیمو، سبزیجات دلخواه و مقداری زرشک تفت داده شده کبه مرغ را تزیین کنید. شما می‌توانید کپه مرغ را در کنار نان و همراه با انواع سس دلخواه سرو کنید.
*نکات مهم در طرز تهیه کوبه مرغ
اگر می‌خواهید طعم کوبه مرغ شما کمی ترش‌تر شود می‌توانید از زرشک بیشتری استفاده کنید.
برای اینکه خمیر به دست شما نچسبد، هنگام گرد کردن خمیر برنجی دست خود را خیس کنید.
برای خوش طعم شدن مرغ می‌توانید آن را با یک لیوان آب پرتقال روی حرارت کم بپزید.
کبه عربی را به جای برنج با بلغور گندم هم درست می‌کنند.

#
#
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاخبر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_نگاه_اقتصاد
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ندای_زاگرس
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ماناسپهر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاروز
#گروه_رسانه_ای_ندای_زاگرس
#گروه_رسانه_ای_ پویاخبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.