تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۱۳

فرماندار: ۴۲ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان ایلام افتتاح و کلنگ زنی شد

فرماندار: ۴۲ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان ایلام افتتاح و کلنگ زنی شد
ایلام - فرماندار ایلام گفت:

۴۲ پروژه و طرح اقتصادی با اعتباری بیش از ۹ هزار و ۷۰ میلیارد ریال به مناسبت گرامی‌داشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

“عبدالصاحب نادری” در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به خدمات دولت در این شهرستان، اظهار کرد: شهر ایلام در ایام اربعین حسینی به عنوان گرانیگاه تردد زوار به سمت مهران است چرا که از سایر نقاط مختلف کشور باید از مسیر این شهر به مرز مهران تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این راستا ۲۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در شهر ایلام احداث شده است، ابراز کرد: ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی نیز در سایت تفریحی چغاسبز ایجاد شد و در راستای اسکان زوار در ایام اربعین نیز ۱۰۰ هکتار زمین به ظرفیت تفرجگاه چغاسبز افزوده شد.

فرماندار ایلام با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰۰ سکوی جدید برای استقرار زوار در این سایت احداث و همچنین ۵۰۰ باکس زباله برای شهر ایلام در نظر گرفته شد، افزود: ورودی شهر ایلام در روستای هفت چشمه نیز ساماندهی شده و همچنین کمربند شرقی شهر ایلام در پایین‌تر از روستای مهدی آباد به طول چهار کیلومتر احداث و به ورودی هفت چشمه متصل می شود که نقش مهمی در کاهش ترافیک و روان سازی تردد در سطح شهر ایلام خواهد داشت.

نادری در ادامه با اشاره به اینکه تکمیل تقاطع ارغوان یکی از طرح‌های ضروری در شهر ایلام بود نقش مهمی در تفکیک و ران سازی ترافیک این شهر داشت، ابراز کرد:در حوزه عمران روستایی با توجه شعار دولت مبنی بر ایجاد عدالت در ارائه خدمات، رویکرد تعادل در ارائه خدمات در روستاهای ایلام مورد توجه قرار گرفت و در این راستا روستاهای شهرستان مورد پایش قرار گرفته و مسائل و مشکلات این روستاها رصد شد.

وی با بیان اینکه۱۱۰ هزار متر مربع با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال آسفالت در سطح معابر روستایی این شهرستان انجام شده است، یادآور شد: علاوه بر اجرای طرح های هادی روستایی، سنگفرش معابر، جدول گذاریریال ساخت منبع ذخیره آب، ایجاد برق پایدار و فراهم کردن شرایط در روستاهای شهرستان برای مهاجرت معکوس از جمله اقدامات انجام شده در روستاهای شهرستان بوده است.

فرماندار ایلام با اشاره به بهسازی جاده دسترسی روستای مرزی بوالحسن به طول چهار کیلومتر، گفت: راه دسترسی به روستای ” چم حصار” نیز با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال سال گذشته انجام شد و همچنین روستاهای “چشمه بید” و “نی‌خزر” به درخواست مردم بعد از سال‌های متوالی در این دولت احیا شده و اجرای طرح هادی آنها در دست اقدام است.

نادری در ادامه با بیان اینکه با اجرایی سامانه نانینو در سطح نانوایی های این شهرستان، هشت هزار کیسه در این شهرستان ایلام صرفه جویی شده است، افزود: ۳۵ واحد نانوایی” نان ساجی” غیرمجاز با اجرای سامانه نانینو بیکار می‌شدند که در این راستا با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی این تعداد نانوایی که صاحبان آنها اکثر زنان سرپرست خانوار بودند نیز قانونمند و ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۴۰ واحد نانوایی در شهرستان ایلام فعال است، تصریح کرد: تعداد نانوایی‌های سطح شهر ایلام در راستای عرضه و دسترسی آسان مردم شهر ایلام افزایش داده شد و همچنین آموزش های لازم برای واحدهای نانوایی برگزار و یک انسجامی در این حوزه ایجاد شد.

فرماندار ایلام با بیان اینکه سهمیه شهرستان ایلام از طرح ملی نهضت مسکن ۶۶۰۰ واحد است، افزود: سه هزار واحد مسکن ملی در شهر ایلام در حال احداث است، در حالی که در شهر ایلام با مشکل زمین داشتیم اما با توجه دولت مبنی بر استفاده زمین‌های موجود و بلااستفاده ادارات دولتی کار مسکن ملی در این شهرستان پیش رفته و از برنامه نیز جلو هستیم که د به طور میانگین درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این طرح در شهرستان حدود ۵۰ درصد است.

نادری با اشاره به تعویض سه هزار لامپ روشنایی معابر این شهر به ال. ای. دی کم مصرف، گفت: برنامه ما تعویض هشت هزار لامپ در سطح معابر شهر ایلام بوده که در حال حاضر معابر اصلی انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر، ۱۰۰ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و ۱۰۸۳ کیلومتر خط انتقال در این مدت ایجاد شده و تامین خط دوم انتقال گاز شهر ایلام با اعتبار یک هزار میلیارد ریال کلنگ زنی شده است.

فرماندار ایلام خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته ۱۱ سالن سرپوشیده و پنج سالن ورزشی روباز احداث و در ۱۰ مدرسه شهرستان ایلام فضای چمن مصنوعی ایجاد و به ۹۵ باشگاه خصوصی نیز تسهیلات لازم برای ارتقای فعالیت‌ها پرداخت شده است.

نادری از پیش بینی ۳۹۹ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه شمال استان برای انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد، ۲۸۵ شعبه ثابت و ۱۱۴ شعبه سیار، ۲۳۶ شعبه اخذ رای شهری و ۱۶۳ شعبه اخذ رای روستایی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.