تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴

اولین دروازه‌بانی که در جام‌جهانی ضربه ایستگاهی مستقیم زد +فیلم

اولین دروازه‌بانی که در جام‌جهانی ضربه ایستگاهی مستقیم زد +فیلم
نگاه اقتصاد
تهران- تاریخ فوتبال با چهره‌های خاص و اتفاقات نادر بسیاری عجیبن شده است و خوزه لوئیس چیلاورت یکی از این چهره‌هاست. دروازه‌بانی که بیش از ۵۰ گل به ثمر رساند و اولین دروازه‌بانی لقب گرفت که در جام‌جهانی ضربه ایستگاهی مستقیم زده است.
به گزارش ایرنا، خوزه لوئیس چیلاورت دروازه‌بان افسانه‌ای تیم ملی فوتبال پاراگوئه از جمله چهره‌هایی است که هیچ‌گاه از یاد نخواهد رفت. او به دلیل نوع رفتار و شیوه بازیی که داشت همواره در کانون توجه رسانه‌ها و البته علاقه‌مندان فوتبال بود. او به دلیل واکنش‌های درخشان در درون دروازه و البته گلزنی‌هایی که داشت نه تنها برای مردم کشورش بلکه برای همه فوتبال‌دوستان چهره‌ای خاص به شمار می‌رفت و برای همیشه خود را در تاریخ فوتبال ماندگار کرد.

سنگربان افسانه‌ای پاراگوئه اولین دروازه‌بانی است که در جام‌جهانی، ضربه ایستگاهی مستقیم زده است. او در دوران حرفه‌ای خود بیش از ۵۰ گل به ثمر رسانده تا ثابت کند دروازه‌بانی عادی نیست. چیلاورت هم در درون دروازه خوش می‌درخشید و هم مانند یک بازیکن جلو می‌آمد تا ضربات ایستگاهی بزند. او در جریان جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به اولین دروازه‌بانی تبدیل شد که یک ضربه ایستگاهی مستقیم زد اما همتای بلغاری‌اش به‌خوبی آن را مهار کرد.
چیلاورت حتی در دوره‌ای به فکر حضور در سیاست هم افتاد تا نشان بدهد فقط به دنبال حاشیه‌سازی در ورزش نیست. او در ۱۲ ژوئن ۲۰۰۲ و در شرایطی که تیمش در گروه B به مصاف اسلوونی رفته بود از فاصله‌ای دور یک ضربه ایستگاهی زد که با واکنش سنگربان و البته به کمک دیرک دروازه، توپ به گل تبدیل نشد اما آنها بعد از اسپانیا جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را کسب کردند.
اما چیلاورت چرا به فکر زدن ضربات ایستگاهی افتاد؟ همه چیز از جام‌جهانی ۱۹۷۸ و در جریان بازی پرو و اسکاتلند شروع شد، جایی که تئوفیلو کوبیلاس در دقیقه ۷۷ و با یک شوت خارج پا موفق شد به زیبایی دروازه این تیم اروپایی را برای سومین بار باز کند تا بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود آنها تمام شود. همین گل برای چیلاورت الهام بخش شد تا او در تاریخ جام‌جهانی به چهره‌ای ماندگار تبدیل شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.