تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۰

در نشست با فعالان ستادی انتخاباتی مطرح شد؛

قالیباف: نباید به شرایط دهه ۹۰ برگردیم/ مجلس انقلابی و دولت مردمی مسیر را تغییر دادند

قالیباف: نباید به شرایط دهه ۹۰ برگردیم/ مجلس انقلابی و دولت مردمی مسیر را تغییر دادند
نگاه اقتصاد

تهران- نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دهه ۹۰ شرایط کشور خوب نبود، گفت: مجلس یازدهم و دولت سیزدهم ریل مسیر انقلاب را به مسیر اصلی تغییر دادند، نباید در این شرایط حساس تصمیمی بگیریم که به شرایط آن دهه برگردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نشست فعالان ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین در تهران با حضور قالیباف و اعضای ستاد مرکزی برگزار شد.

 

دهه ۹۰ شرایط کشور خوب نبود

محمدباقر قالیباف در این نشست گفت: ما برای انقلاب، برای دین، برای شهدا، برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، پا به این عرصه گذاشتیم و در مسجد امام صادق(ع) که خانه خدا است، در شب عرفه و درآستانه عید سعید قربان با شما عهد می‌بندم که اگر اراده الهی و اعتماد مردم بر این بود که خدمتگذار شما باشم،  با کمک مردم آنچنان کار را محکم رقم خواهیم زد که بتوانیم، عزت و منزلت برای مردم و کشور برقرار کنیم.

نامزدچهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: انتخابات یک فرصت بی‌نظیر برای پنجره تغییرات و در حقیقت فرصتی برای تقویت ضعف‌ها و حفظ نقاط قوت کشور است. جبهه انقلاب اسلامی با تشکیل مجلس یازدهم که به بیان رهبر معظم انقلاب مجلس انقلابی بود و روی کارآمدن دولت سیزدهم که دولت سیدالشهدای خدمت شهید رئیسی بود، حرکت اساسی خود را آغاز کردند. این کار در شرایطی صورت گرفت که در دهه ۹۰ شرایط خوبی در کشور نداشتیم و رهبر معظم انقلاب هم به این موضوع اشاره کردند.

 

مجلس انقلابی و دولت مردمی ریل را تغییر داد/ نباید به دهه ۹۰ برگردیم

قالیباف با بیان اینکه در دهه ۹۰ رشد متوسط سالیانه اقتصادی در کشور کمتر از یک درصد بود و افزایش نقدینگی به ۲۶ برابر رسید، تصریح کرد: این شرایط نشانه حاد بودن شرایط اقتصادی و عمق مشکلات است. اما مجلس یازدهم و دولت سیزدهم ریل مسیر انقلاب را تغییر و مسیر را به سمت خدمت و پیشرفت آغاز کردند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اتفاقات بسیار بزرگی در حوزه قانون‌گذاری در مجلس یازدهم رخ داد، تصریح کرد: در اوج این قانون گذاری‌ها برنامه هفتم توسعه است که برنامه مشترک دولت شهید رئیسی و مجلس انقلابی بود به تصویب رسید و این برنامه از ابتدای امسال باید اجرا شود. اما ولی تقدیر الهی به گونه‌ای رقم خورد که در پرواز اردیبهشت، خداوند سیدالشهدای خدمت و همراهان او را از بین ما برد.

وی با تاکید بر اجرای برنامه هفتم توسعه یادآور شد: میثاق همه ما،  اجرای برنامه هفتم است که سند ملی و سند راه  است و امروز در نقطه‌ای حساس قرار گرفته‌ایم و مردم باید یک تصمیم بزرگ، دقیق و مطمئن بگیرند.

نامزد چهاردهمین با بیان اینکه نباید راهی برویم که به دهه ۹۰ برگردیم، تصریح کرد: باید مسیری که آغاز شده را پیش برویم و کارهای نیمه تمام و کارهایی که آغاز نشده را تکمیل و آغاز کنیم؛ گرچه کارهای خوبی در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم انجام شده است ولی هنوز شتاب حرکت برای خدمت بیشتر مناسب نیست.

قالیباف با بیان اینکه باید منسجم کنار هم بایستیم و این کار را انجام دهیم تا کام مردم عزیزمان را با حل مشکلات در عرصه‌های مختلف با رشد اقتصادی و حل مشکلات معیشتی شیرین شود، یادآور شد: با تجربه‌ای که دارم می‌گویم، که کشور دارای امکاناتی است که می‌شود این تحول را بدون شک رقم زد.

 

فساد درخت شوم ناکارآمدی است

قالیباف با بیان اینکه که فساد سایه شوم درخت ناکارآمدی است، یادآور شد: وقتی به مدیریت قوی و  کارآمدی حرف و مبارزه با فساد تاکید دارم بدانید وقتی که ناکارآمدی وجود دارد، فساد تولید و توسعه پیدا می‌کند.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: ۶ برنامه توسعه گذشته فقط  ۳۰ درصد تحقق داشته است و بخش قابل توجهی از ظرفیت‌ها و امکانات و دارایی‌هایی که می‌توانند به ثروت و سرمایه گذاری تبدیل شود تا شتاب رشد اقتصادی را بالا ببریم، در  این ۳۰ سال هدر رفتند. همچنین اشتغال، درآمد و مالیات همه در گروی سرمایه گذاری و رشد اقتصادی است ولی متاسفانه ما در حال حیف کردن سالانه چند ۱۰ میلیارد دلار در کشور هستیم که حاکی از ناکارآمدی و ضعف در مدیریت است.

 

ضمانتم کارنامه بیش از ۴۰ ساله مدیریت است

قالیباف همچنین با بیان اینکه «ضمانت من برای اجرای وعده‌هایم، کارنامه بیش از ۴۰ ساله خودم در عرصه‌های مدیریتی است»، اظهار داشت: من هرگز در این سال‌ها بهانه جویی نکردم و این مدیریت قوی در همه شئونات اعم از سیاست داخلی و سیاست خارجی وجود دارد. امروز موضوعات و پرونده‌های بسیاری در حوزه سیاست خارجی داریم که یا به نتیجه نرسیدند یا اینکه اگر هم به نتیجه رسیدند، در اجرا اتفاقی نیفتاده است؛ در حوزه فرهنگی و اقتصادی نیز شرایط به همین صورت است.

وی با اشاره به مجموعه‌ هوا فضای سپاه که در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ با تلاش وی پایه‌های اساسی آن گذاشته شد، عنوان کرد: این مجموعه با برنامه سیر تحول خود را طی کرد و این تحول در همه عرصه‌های رخ داد و قدرتی در حوزه بازدارندگی در مقابل تجاوزات دشمن ایجاد شد و در جایی نظیر عملیات وعده صادق در مقابل تجاوز دشمن عزت و افتخار را برای کشور آفرید و افتخار آفرین شد.

قالیباف اضافه کرد:سزاوار نیست مردم در این کشور با ظرفیت و امکاناتی که دارد غمگین باشند و به برخی از کشورهای منطقه نگاه کنند و نگران وضعیت اقتصادی کشور خود شوند. اما به به فضل خدا و در سایه محبت او و با کمک مردم می‌گویم که ان‌شاءالله در مسیر آینده و دولت چهاردهم حتما این برگ زرین را رقم خواهیم زد تا بتوانیم افتخار و شادی و نشاط را به جامعه ایرانی در عرصه مسائل پیشرفت کشور برگردانیم.

وی با تاکید بر وحدت در جبهه انقلاب خطاب به اعضای ستاد انتخاباتی خود خاطرنشان کرد: هر چند که رقابت بین نامزدها امری طبیعی است اما باید اخلاق را تحت هر شرایطی حفظ کرد. همچنین باید زمینه وحدت را تا رسیدن به قبل از ۸ تیر فراهم کنیم و همه با هم بعد از ۸ تیر با همگرایی این افتخار و وظیفه را برای عزت و افتخار کشور اداره کنیم و پیش ببریم.

سعید جلیلی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.