استاندار: ظرفیتهای نهفته نفتی و مرزی ایلام باید شکوفا شود

به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز پنجشنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از مناطق مرزی شهرستان مهران، اظهار کرد: استان ایلام در دوران دفاع مقدس صحنه رشادتها و پایمردیهای بزرگی بود و امروز نیز به عنوان مرزی امن و بااقتدار در کشور جلوهگری میکند.
وی با اشاره به حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی در یکی از نقاط مرزی ایلام، افزود: ۴۵۸ کیلومتر جاده مرزی در استان وجود دارد و هم راستا با این خط مرزی، میادین نفتی متعددی قرار گرفته که از جمله نقاط قوت این منطقه به شمار میرود.
استاندار ایلام با اشاره به برخی چالشهای مرزی، بیان کرد: در بخشهایی از مرز هنوز در حوزه انسداد نیاز به توجه ویژه وجود دارد و همچنین رودخانه «چنگوله» با وجود کاهش بارندگی در برخی فصول تردد را با مشکل مواجه میکند.
وی نبود آنتندهی در جاده اصلی مرز مهران را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و گفت: این موضوع کار مرزبانان را در نقاط صفر مرزی دشوار کرده است.
کرمی خواستار توجه بیشتر به نیازهای استان در حوزههای مختلف از جمله تجهیز یگان پهپادی شد.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته وارد ایلام شدند و در سفر دو روزه خود با همراهی نمایندگان مردم در مجلس و استاندار وضعیت زیرساختهای مرزی این استان را بررسی خواهند کرد.
نمایندگان عضو این کمیسیون قرار است در پایان این سفر راهکارهای تقویت و توسعه و نیز رفع مشکلات این حوزه را ارائه دهند.
برچسب ها :ابراهیم عزیزی ، احمد کرمی ، ایلام ، پایانه مرزی مهران ، تجهیزات امنیتی ، چاه نفت ، دوران دفاع مقدس ، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، مرز مهران ، مرزبانی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰