تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵

اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند

اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند
ایلام - مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: اطلس سرمایه‌گذاری گامی مهم در جهت تسهیل جذب سرمایه در استان و حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.
“سعید رشنوادی” روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: اطلس سرمایه گذاری، ظرفیت‌های موجود استان را در بخش‌های مختلف معرفی و امکان جانمایی دقیق و آسان اراضی و مناطق قابل واگذاری به سرمایه گذاران را فراهم می کند.
وی افزود: این اطلس سرمایه گذاری، به عنوان یک ابزار جامع و کاربردی، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد.
مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام ادامه داد: سرمایه‌گذاران به واسطه این اطلس به اطلاعات مربوط به جاده، سد، شبکه توزیع برق، گاز، فاضلاب، واحدهای صنعتی، امکانات بهداشتی و آموزشی، ظرفیت‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و دیگر زیرساخت‌ها دسترسی خواهند داشت.
وی در خصوص مزایای اطلس سرمایه‌گذاری استان توضیح داد: شفافیت اطلاعات و ارائه اطلاعات دقیق و به روز به سرمایه‌گذاران، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری به منظور آگاهی سرمایه‌گذاران از شرایط و الزامات هر منطقه قبل از سرمایه گذاری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و همچنین تسهیل در فرآیند انتخاب محل مناسب برای سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاری هدفمند با هدف هدایت سرمایه گذاری‌ها به سمت بخش‌های اولویت دار از جمله مهم‌ترین مزایای این اطلس است.
رشنوادی با بیان اینکه فاز اول اطلس سرمایه‌گذاری سال گذشته و با معرفی اهم ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان رونمایی شد، در مورد فاز دوم این اطلس هم، گفت: در فاز دوم این پروژه، فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان به تفصیل مشخص و به همراه نقشه و utm در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت و این امر به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا طرح مورد نظر خود را در منطقه‌ای مناسب و با توجیه اقتصادی بالا اجرا کنند.
وی تاکید کرد: با تکمیل و به روزرسانی اطلس سرمایه گذاری، گامی مهم در جهت تسهیل فرآیند جذب سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی استان ایلام برداشته خواهد شد و با رونمایی از مرحله دوم این اطلس، زمینه و بستر برای جذب سرمایه‌گذاری در استان فراهم می‌شود و این ابزار ارزشمند، نقش موثری در هدایت سرمایه‌ها به سمت بخش‌های تولیدی و ایجاد اشتغال پایدار خواهد داشت.
مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام ادامه داد: این بانک اطلاعاتی با هدف تسهیل در امر سرمایه‌گذاری و رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران و در راستای رفع دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شده است.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران در استان ایلام پیش از راه‌اندازی این سامانه، تصریح کرد: پیشتر، سرمایه گذاران برای ورود به استان با مشکلاتی نظیر تعارض زمین، موانع حقوقی و عدم وجود زیرساخت‌های مناسب مواجه بودند.
مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام با اشاره به مزایای سامانه اطلس سرمایه گذاری، اظهار کرد: این سامانه به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا به اطلاعات کاملی از هر منطقه در استان ایلام اعم از زیرساخت ها، امکانات و کاربری زمین دسترسی داشته باشند.
وی با بیان اینکه سامانه اطلس سرمایه‌گذاری گامی بلند در جهت جذب سرمایه گذاران به استان ایلام است، خاطرنشان کرد: این سامانه از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در دسترس سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارا بودن ظرفیت‌های عظیم نفت، گاز، معادن، صنایع پتروشیمی و پالایشگاه گاز، طبیعت زیبا بکر و مناطق گردشگری، توانمندی بسیار بالایی در راستای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها، صنایع بالادستی و میانی و پایین دستی دارد.
utm در واقع نقشه‌ای است که موقعیت مکانی دقیق ملک به همراه اطلاعات ثبتی شامل حدود اربعه، مشخص کردن متراژ، مختصات مکانی ملک، محل قرارگیری درختان، شکستگی‌های موجود در ملک، تعیین همسایگی املاک و… تعیین و در آن درج شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.