تاریخ انتشار : جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

امامان جمعه: 

امنیت منطقه خاورمیانه مرهون مجاهدت‌های شهید سلیمانی است

امنیت منطقه خاورمیانه مرهون مجاهدت‌های شهید سلیمانی است
استانها - امامان جمعه سراسر کشور با بیان اینکه امنیت منطقه خاورمیانه مرهون مجاهدت های شهید سلیمانی است ،اظهارداشتند :مکتب فکری وی دفاع از مظلوم، پیروی از ولایت فقیه و حرکت در مسیر حق و عدالت است و راه این شهید باید با قوت پی گرفته شود.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، خطیبان جمعه برخی استان ها و شهرستان های کشور امروز پنجم دی ماه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارداشتند : رهبر معظم انقلاب فرمودند با شرط پایبندی مسوولان به اهداف ملت از آنها حمایت می‌کنند.

آنها با گرامیداشت نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت تصریح کردند : نهم دی روزی است که ملت ایران به یک غائله بزرگ و فتنه گسترده و ریشه‌دار پایان داد.

خطیبان جمعه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز با تاکید بر اینکه مسئولان همواره گوش به فرمان ولی فقیه باشند افزودند :شرط حمایت مقام معظم رهبری از مسئولان، پایبندی آنها به رفع مشکلات مردم است و نباید به وعده های دروغ دشمنان اعتماد کرد.

آنها گفتند : سران سه قوه و تمام مسئولان نظام اسلامی باید در شرایط فعلی از طرح مسائل تفرقه انگیز خودداری کنند و امروز، تقویت اتحاد ملی و حرکت در مسیر مصالح کشور اهمیت دارد.

خطیبان جمعه همچنین به ایام فاطمیه و شهادت بانوی نمونه اسلام اشاره کردند و یادآور شدند: باید مردم با برنامه‌های مناسب اوج ولایتمداری و ارادت قلبی خود را به ارزش‌های معنوی ابراز دارند که فاطمه اطهر (س) مدافع واقعی ولایت بود و این امر باید همواره سرمشق همه مردم و مسوولان باشد.

تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) ، توجه به سواد آموزی در کشور در طول چهل سال گذشته ، رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای پرهیز از شیوع بیشتر کرونا ،تبریک هفته آموزش و ریشه کنی بیسوادی ، مشکلات اقتصادی ، تسریع در خدمت رسانی به مردم توسط مسوولان ، نظارت بر قیمت ها ، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی ، توجه به موضوع فرار مالیاتی ، تقویت اتحاد ملی و حرکت در مسیر مصالح کشور و قدردانی از مدافعان سلامت از دیگر محورهایی بود که امامان جمعه در خطبه های نماز بدان ها اشاره کردند.

سال گذشته و چند روز پس از تائید رسمی شیوع ویروس جدید کرونا در ایران و با شدت گرفتن روند گسترش آن برگزاری مراسم نماز جماعت از دومین جمعه اسفند ماه (۹اسفندماه) در مرکز بیشتر استان‌ها و شهرهای بزرگ متوقف شد.

موضوع برگزاری نماز جمعه از نیمه اردیبهشت ماه امسال در شهرهایی با وضعیت سفید در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد تایید قرار گرفت و نوزدهم اردیبهشت نخستین نماز جمعه پس از شیوع ویروس کرونا با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برخی از شهرهای کشور برگزار شد .

بخش هایی از خطبه‌های نماز جمعه برخی از مراکز و شهرهای کشور به شرح زیر گزارش شده است:

چهار محال و بختیاری (شهرکرد)

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی یک سرمایه بزرگ برای مکتب شیعه است که باید تا می‌توان این مکتب را حفظ کرده و نگذاریم این راه کمرنگ شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در پیام جمعه این هفته که در دوران شیوع کرونا جایگزین خطبه‌های نماز جمعه شده است، اظهار داشت: مکتب شهید سلیمانی مکتب مقاومت و ایستادگی و در عین حال مکتب عقلانیت، تدبیر، چتر وسیع و همگانی بر جامعه برافراشتن و همه‌جانبه عمل کردن و به همه محبت کردن و همه جا حضور داشتن است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت، تصریح کرد: ۹ دی از روزهای مهم است که باید همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی زنده باشد و همیشه هرچه می‌توانیم این حقایق و واقعیات را برای یکدیگر بیان کنیم و بصیرت را روز به روز در جامعه ترویج دهیم.

سیستان و بلوچستان (زاهدان)

امام‌جمعه موقت زاهدان گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مردم و مسوولان کشور برای مقابله با اهداف پلید دشمنان باید در تمام عرصه‌ها قوی و محکم باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید روح‌الله حسینی با اشاره به دیدار ۲۶آذرماه رهبر معظم انقلاب با اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید سردار سلیمانی و خانواده آن شهید والامقام، افزود: حضور رهبر معظم انقلاب در این مراسم نشان‌دهنده اهمیت و عظمت شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و از دیدگاه دیگر اهمیت جایگاه سپاه قدس به‌عنوان یک نیروی مقاومت اسلامی و بین‌المللی است.

خراسان شمالی (بجنورد )

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد گفت: حضور سیل‌آسای مردم در خیابان در ۹ دی ۸۸ فتتنه را نابود و مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب دشمنان را ناامید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری اظهار داشت: در آن ایام پرفتنه، عده ای نفع طلب که شیفته مقام شده و متوجه نبودند که چه اقدامی انجام می دهند فتنه بزرگی را در کشور به راه انداختن که در نهایت این فتنه با مدیریت هوشمندانه رهبری پایان یافت و خود مردم برای فرونشاندن فتنه به صحنه آمدند.

وی ضمن تبریک هفته آموزش گفت: نهضت ریشه کنی بی سوادی در کشور بسیار خوب عمل کرده است و هم اینک تنها رقمی در حدود سه تا پنج درصد از مردم از سواد برخوردار نیستند که شاخص بیسوادی در اول انقلاب بسیار بالا بود.

قم

خطیب جمعه قم گفت: از دولتمردان درخواست می کنیم در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده مشکلات جامعه پرستاری را به نحو شایسته ای حل کنند.

آیت الله علی رضا در خطبه مجازی نماز جمعه قم به دلیل شرایط کرونایی، افزود: جامعه پزشکی به ویژه پرستاران در سه موج سهمگین کرونا در خط مقدم مبارزه با این بیماری بودند.

وی در ادامه اظهار کرد: ضریب باسوادی کشور در سن ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۶ درصد رسیده است در حالی که پیش از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد مردم باسواد بودند.

به گفته وی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بستر مطلوبی برای سوادآموزی و تحصیل زنان در مدارس و دانشگاه های کشور فراهم شد و درصد سوادآموزی در بین زنان در مقایسه با قبل از انقلاب سه برابر افزایش یافته است.

مرکزی (اراک )

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مکتب فکری شهید سلیمانی دفاع از مظلوم، پیروی از ولایت فقیه و حرکت در مسیر حق و عدالت است و راه این شهید بزرگوار باید با قوت پی گرفته شود.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های عبادی سیاسی جمعه اراک، افزود: شهدای نظام اسلامی گنجینه ارزشمندی از درس آزادی و آزادگی، صبر، استقامت، غیرت و مردانگی، اخلاص و خدمتگذاری را ارایه دادند که شاکله آن بر مکتب عاشورایی استوار است.

وی بیان کرد: سردار شهید سلیمانی یکی از سربازان لایق اسلام و الگوی ساده زیستی بود و جوانان باید با درک عمیق مکتب فکری این شهید راهش را با قوت ادامه دهند.

امام جمعه اراک ادامه داد: تمامی اقشار وظیفه دارند با همه وجود برای سنگرهای مقدس اسلام فداکاری کنند و هر سربازی که در این مسیر خونش تقدیم می‌شود، سرباز دیگر پرچم را بر دوش می‌کشد.

یزد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: فرماندهی مخلصانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و فداکاری رزمندگان جبهه مقاومت سبب شکست گروهک تروریستی داعش در کشورهای عراق و سوریه شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان یاد و خاطره شهید سلیمانی را گرامی داشت و افزود: اگر فداکاری و ایمان و نقش‌آفرینی مثال‌زدنی این سردار بزرگ اسلام و انقلاب اسلامی نبود مردم سوریه و عراق بر داعش پیروز نمی‌شدند .

وی ادامه داد: اگر امروز جبهه مقاومت با عزت و افتحار در برابر استکبار و دشمنان قسم خورده امت اسلام به خصوص غاصبان صهیونیستی و آمریکایی‌ها ایستادگی کرد ، عزت و سعادت دارد همه مدیون شهید سلیمانی و شهدای سرفرازی است که خون خود را تقدیم اعتلای دین و ارزش‌ها کردند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اگر امروز ایران در دنیا و منطقه قدرت دارد به برکت ایمان، اخلاص، ایثار و فرهنگ شهادت است ،یادآور شد: باید مردم و جوانان بیش از قبل راه و مرام شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت را بشناسند و برای تحقق تمامی اهداف آنها وظایف خود را انجام دهند.

گیلان(رشت )

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه بودجه کشور ما بیمار است، گفت: قانون بودجه سال های سال است که دچار مشکل جدی و اساسی است و نمایندگان نسبت به اصلاح این مسائل که موانعی در بودجه ریزی صحیح است اقدام نمایند.

آیت الله فلاحتی هم در خطبه های نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران این شهر در مصلی افزود: قانون بودجه کنونی دهها اشکال و شبهه دارد که این اشکالات آسیب زا و خطر آفرین است چنانکه فقط در کشور ۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم اما یک روستایی و یا یک مغازه دار خرد باید مالیاتش را بپردازد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۹ دی ماه که روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است گفت: سال ۸۸ مردم گیلان یک روز جلوتر از مردم سایر نقاط کشور برای دفاع از انقلاب و کسانی که اقداماتی علیه نظام اسلامی داشتند حرکت کرده و به پا خواستند.
امام جمعه رشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در عید قربان مبنی بر اینکه اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم نیز شکست می خورد، اظهار داشت : امروز اکثریت قریب به‌اتفاق مردم ایران، آمریکای بزک شده را می‌شناسند و آن را دشمن شماره یک خود می‌دانند زیرا آن‌ها همیشه به ملت‌ها دروغ گفته و این امر تبدیل به یک باور در این مردمان است.

بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی استکبارستیزی، مجاهدت و شهادت طلبی است که باید در جامعه ترویج داده شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه این هفته اعلام کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی معاصر برای همگان مطرح و راه او که همان راه ایمان، تقوا، اخلاق، بصیرت، ولایتمداری و خدمات مردمی است را باید بعنوان یک الگو معرفی و نهادینه کرد.

وی بیان کرد: از تمام نهادهای انقلابی، مردمی و جهادی تقاضا دارم پیرامون شخصیت گرانقدر و ارجمند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، برنامه‌های ارزشمند بصیرتی و فرهنگی داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه ۹ دی ماه روز بیعت مردم با نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب است، گفت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است و امید می‌رود همواره این روز که نماد بصیرت مردم، هوشمندی، ولایتمداری، دشمن‌شناسی و مبارزه با استکبار و مزدوران آن است گرامی داشته شود.

شاهرود

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اکنون دشمنان جنگ های ترکیبی علیه ایران به راه انداخته اند، گفت: دشمنان با تحریف، قلب واقعیت ها را با ابزار رسانه ای نشانه گرفته اند.

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های مجازی جمعه این هفته شهرستان شاهرود به سالروز ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره نمود و ابراز داشت: در سال ۸۸ فتنه بسیار سنگینی در کشور از ناحیه غافلان و بی بصیرت ها شکل داده شد که انقلاب اسلامی را به خطر انداخت اما مردم ما در این روز آتش فتنه را خاموش و دشمنان را مایوس کردند.

وی ادامه داد: ۹ دی درس عبرتی شد برای اینکه در حوادث بعدی از ناحیه کسانی که حتی در خانواده انقلاب بودند این چنین فتنه ای ایجاد نشود و مردم بر سر دوراهی و سرگردانی قرار نگیرند.

قشم

امام جمعه شهرستان قشم گفت: رفع بیکاری و افزایش ارزش پول ملی در گروی تولید ملی است و مجلس شورای اسلامی باید در بودجه اهمیت این امر را در نظر داشته باشد.

حجت الاسلام میثم تارم افزود: جامعه اسلامی و مردم از مجلس انقلابی توقع دارند که بودجه سال ۱۴۰۰ را به عنوان اولین تجربه خود، با وسواس کافی و دقت مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: تکیه بودجه بر نفت یک آسیب بزرگ برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود و از این رو وابستگی آن به درآمدهای نفتی باید تا حداقل ممکن کاهش یابد.

قصر شیرین

امام جمعه قصرشیرین گفت: امنیت جهان و منطقه خاورمیانه و نابودی داعش و داعشیان و آزادی مسلمانان بیگناه از چنگال این کافران جنایتکار، مرهون مجاهدت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام علی ملکی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین در جمع نمازگزاران اضافه کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخص نبود بلکه به تنهایی ارتش یک نفره رهبر معظم انقلاب بود که به فرموده رهبری اگر ایشان نبود ما باید با داعش در کرمانشاه و همدان وارد جنگ می شدیم.

دزفول

امام جمعه موقت دزفول مسوولیت‌ها را حق الناس دانست و گفت: عزل و نصب‌ مسوولان باید با نگاه کارشناسی براساس تخصص، کارآمدی و دلسوزی انجام شود.

حجت الاسلام حسین عبدالهی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول رودربایستی در عزل و نصب‌ها را باعث عقبگرد جامعه دانست و افزود: افراد تاثیرگذار در انتصاب‌ها باید مسوولان ادارات کلیدی شهرستان را با حساسیت بیشتر تعیین کنند.

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند با شرط پایبندی مسوولان به اهداف ملت از آنها حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه میلیاردها تومان فرار مالیاتی داریم که باید اخذ شوند، افزود: انتظار می‌رود در اعتبارات توجه ویژه‌ای به مردم مظلوم خوزستان شود.

آبادان

امام جمعه آبادان گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی نه تنها قهرمان اسلام بود بلکه قهرمان جامعه بشریت نیز به شمار می‌رود.

حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور در خطبه‌های دوم این هفته نماز جمعه آبادان اظهار داشت: شهید سلیمانی یک مکتب، قهرمان ملت ایران و امت اسلامی است.

وی گفت: شهید سلیمانی قهرمان و فرمانده بی‌بدیل جبهه مقاومت بود و در هر میدانی که اقتضا میکرد مردانه حاضر می‌شد، دلیرانه عمل می‌کرد و موفق از میدان خارج می‌شد.

آستارا

امام جمعه آستارا گفت: فشار تحریم دشمنان ایران اسلامی موضوع جدیدی نیست و مسئولان برای خنثی‌سازی آن، با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی تلاش کنند.

ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: رفع تحریم اهمیت دارد اما برنامه ریزی جهت خنثی سازی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: سران سه قوه و تمام مسئولان نظام اسلامی باید در شرایط فعلی از طرح مسائل تفرقه انگیز خودداری کنند و امروز، تقویت اتحاد ملی و حرکت در مسیر مصالح کشور اهمیت دارد.

امام جمعه آستارا با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز حماسه نهم دی ماه افزود: این ایام با توجه به شیوع کرونا، در فضای مجازی گرامی داشته می شود و سیاه پوش کردن فضای شهر و نصب شعارهای مرتبط با دهه میثاق امت با ولایت ضروری است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.