تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

امام جمعه ایلام:

تغییر نوع داد و ستد نقش بازاریان را در تحولات جامعه کمرنگ کرده است

تغییر نوع داد و ستد نقش بازاریان را در تحولات جامعه کمرنگ کرده است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بازاریان همواره از ارکان مهم تصمیم گیری و از معتمدین جامعه بوده اند که امروزه با تغییر سبک داد و ستدها نقش بازاریان در رویدادهای جامعه کمرنگ شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در دیدار رییس سازمان بسیج اصناف کشور اظهار داشت: دوران مبارزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاثیرگذاری بازاریان و اصناف در برهه های حساس انکارناشدنی بود و جایگاه بازاریان امروزه نیز باید دوباره احیا شود.

وی ادامه داد: اکنون شرایطی بر جامعه ما حکم فرما شده است که می توان به احیای جایگاه بازاریان و بزرگان و معتمدان صنوف امیدوار بود و سازمان بسیج اصناف باید با رویکرد خدامحوری رونق را در بازارها ایجاد کند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: تکمیل زائرسرای ایلامی ها در مشهد مقدس نیازمند تزریق اعتبار و تکمیل است که در این راستا انتظار می رود با رایزنی رییس و مسوولان بسیج اصناف، خیرین و بازاریان از نقاط مختلف کشور برای تکمیل این طرح ورود کنند.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور هم گفت: طی تفاهم نامه منعقد شده میان این سازمان با معاون اول رییس جمهور مقرر شد نیروهای بسیج وضعیت بازار را ساماندهی و نظارت کنند.

غلامرضا حسن پور افزود: اما این نظارت ها منطقی و با مشارکت و همراهی خود اصناف خواهد بود و نظارت اصلی بسیج بر گلوگاه های اصلی و تاثیرگذاری چون گمرکات، بورس، بانک ها و کارخانجات است.

وی ادامه داد: معیشت مردم با توجه به شرایط کنونی اقتصادی از اهمیت زیادی برای سازمان برخوردار است و بسیج اصناف نیز بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با معاون اول ریاست جمهور در سازماندهی وضعیت بازار مشارکت می کند.

حسن پور یادآور شد: اما در این راستا نیروهای بسیج با مشورت و همراهی نهادهای متولی چون اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و خود بازاریان نسبت به مدیریت و سازماندهی وضعیت موجود بازار ورود می کند.

وی تاکید کرد: مدیریت بازار باید به خود کسبه و بازاریان داده شود و دولت فقط بر روند فعالیت ها برای جلوگیری از تخلف های احتمالی نظارت کند.

وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی کنونی در شان مردم کشور و بازاریان نیست، اضافه کرد: تلاش برای تکمیل زنحیره های تولید، صادرات محوری محصولات و افزایش جهش تولید در برون رفت بازار از شرایط کنونی موثر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حسن پور در جریان سفر به استان ایلام از واحدهای صنفی تولید ماسک و ملزومات پزشکی و تولیدی پوشاک بازدید کرد و واحد بسته بندی کارخانه تولید و بسته بندی محصولات پروتئینی را در شهرک ششدار افتتاح کرد.

دیدار با اعضای هیات اندیشه ورز اصناف، شرکت در جلسه قرارگاه شهید امانی با موضوع اصناف و بازدید از گمرک پایانه مرزی مهران از دیگر برنامه های وی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.