کد خبر : 1116
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 دی 1398 - 18:41

زنگ‌ خطر سلامت/ ۹۵ درصد کشتار دام در استان غیر بهداشتی است

زنگ‌ خطر سلامت/ ۹۵ درصد کشتار دام در استان غیر بهداشتی است
ایلام – نگاه اقتصاد - محمد نبی امامی، مدیر کشتار گاه صنعتی استان ایلام در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه از به صدا در آمدن زنگ خطر برای سلامت مردم سخن گفت و اظهار داشت : در توزیع گوشت استان هیچ گونه نظم خاصی وجود ندارد و سلامتی مردم و آرامش آنها از لحاظ توان خرید گوشت تامین نمی شود.

پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد  (www.negaheghtesad.ir) 

ایشان افزود: متاسفانه وجود مافیای گوشت در حال حاضر باعث شده تا گوشت به کشتارگاه برسد و از راه کشتار غیرمجاز توزیع شود .
امامی گفت: سهم ۴ تا ۱۰ گوسفند برای کشتارگاه ایلام بسیار نگران کننده است و متاسفانه کشتارگاه های کوچک تحت عنوان قصابی به صورت غیربهداشتی در سطح شهر فعالیت دارند.
مدیر کشتارگاه صنعتی ایلام در ادامه به پرداخت بدهی ۲ میلیارد و نیم بدهی قبلی این واحد اشاره‌کرد و افزود: ۹۵ درصد کشتار دام در استان به صورت غیر بهداشتی انجام می گیرد و پوست و کله‌پاچه و سیرابی گوسفند و گوساله پس از ذبح به صاحب گوسفند تحویل داده می‌شود.
امامی از پتانسیل بسیار بالای کشتارگاه دام استان در راستای عرضه گوشت بهداشتی و تعدیل قیمت آن سخن گفت و خاطرنشان کرد: مجموعه های ذیربط می توانند با حمایت و اقدام علمی و عملی و رسانه ها نیز با فرهنگ سازی مطلوب و اصولی در جامعه؛ زمینه را براب تولید گوشت های سالم و بهداشتی و همچنین اشتغال آفرینی و رونق تولید؛ فراهم کنند.
این مسئول در پایان با بیان این که بیش از ۶ میلیارد تومان برای راه‌اندازی این واحد صنعتی از محل آورده شخصی و بدون استفاده از تسهیلات دولتی هزینه شده، تصریح کرد: مسئولان ذی ربط با حمایت از واحدهای صنعتی فعال همچون‌کشتارگاه صنعتی و جلوگیری از فعالیت مافیای حال حاضر در حوزه گوشت قرمز، کمک شایانی به این کشتارگاه در راستای ارائه خدمات شایسته تر خواهندکرد./نگاه اقتصاد

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.