کد خبر : 144277
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 تیر 1404 - 13:44

اکبری فرماندار ایلام:

پیوند رسانه و حاکمیت؛ تنها مسیر رسیدن به جامعه‌ ای مطالبه گر و توسعه محور است

پیوند رسانه و حاکمیت؛ تنها مسیر رسیدن به جامعه‌ ای مطالبه گر و توسعه محور است
نگاه اقتصاد - نشست مشترک رئیس و اعضای خانه مطبوعات استان ایلام با فرماندار این شهرستان برگزار شد. در این نشست فرماندار ایلام با تأکید بر نقش محوری رسانه‌ها در مدیریت شهری و توسعه فرهنگی، رسانه را بازوی قدرتمند اجرایی توصیف کرد.

به گزارش نگاه اقتصاد و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ایلام؛ احسان اکبری در سخنانی با اشاره به تحولات گسترده در عرصه ارتباطات گفت: در دورانی که حتی تلفن همراه وجود نداشت نهادهایی مانند روحانیت و نخبگان فکری نقش مؤثری در تغییر نگرش مردم ایفا می‌کردند. اما امروز شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های نوین در مدت کوتاهی تأثیراتی عمیق‌تر از ۱۵۰ سال روشنگری تاریخی داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: اطلاع‌رسانی تنها یکی از کارکردهای رسانه است. تجربه ۲۷ ساله در حوزه آموزش به من نشان داده که دانشی که از دل خبرنگار بیرون می‌آیددر هیچ دانشگاهی تدریس نمی‌شود. رسانه‌ها می‌توانند در حوزه آموزش شهروندی مهارت‌آموزی اجتماعی و حتی ارتقاء فرهنگی نقشی بی‌بدیل داشته باشند.

 

 

فرماندار ایلام همچنین با اشاره به ظرفیت فضای مجازی این بستر را ابزاری مهم برای تبادل اطلاعات آگاهی‌بخشی و جلب مشارکت عمومی در تصمیم‌گیری‌های کلان دانست و تأکید کرد: در مدیریت فرمانداری از رسانه‌ها به عنوان ابزار اجرایی تحول‌ساز بهره خواهیم گرفت.

در این نشست رئیس خانه مطبوعات استان نیز با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ فعال رسانه‌ای در سطح استان گفت: در سال گذشته با برگزاری جشنواره‌ها و فعالیت‌های مختلف رسانه‌ها توانسته‌اند جایگاه خوبی در میان مردم پیدا کنند. با این حال در حوزه فرهنگ شهروندی اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته و به همکاری بیشتر مدیران نیاز است.

 

پیوند رسانه و حاکمیت؛ تنها مسیر رسیدن به جامعه‌ ای مطالبه گر و توسعه محور است

 

وی با بیان اینکه امور مربوط به جامعه فقط سخت‌افزاری نیست افزود: تحول فکری و نرم‌افزاری در جامعه نیازمند مشارکت و حمایت رسانه‌هاست.

در ادامه جلسه برخی اعضای خانه مطبوعات به دغدغه‌هایی همچون نبود آموزش نهادینه، کمبود منابع مالی برای توانمندسازی خبرنگاران، عدم امنیت شغلی در صورت انتقاد از دستگاه‌های اجرایی، و عدم همکاری برخی ادارات با خبرنگاران پرداختند و همچنین تأکید کردند: در صورت نبود حمایت ساختاری رسانه‌ها نمی‌توانند رسالت حرفه‌ای خود را در حوزه شفاف‌سازی نقد منصفانه و مطالبه‌گری حفظ کنند.

در پایان این نشست فرماندار ایلام با تأکید بر اینکه نقش رسانه‌ها در ارتقاء کیفیت زندگی و توسعه اجتماعی انکار ناپذیر است افزود: تقویت پیوند میان رسانه و حاکمیت تنها مسیر رسیدن به جامعه‌ای آگاه مطالبه‌گر و توسعه‌محور است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.