تاریخ انتشار : جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱

امام جمعه ایلام: مدیریت انقلابی و مردمی شهید جمهور برای دنیا تبیین شود

امام جمعه ایلام: مدیریت انقلابی و مردمی شهید جمهور برای دنیا تبیین شود
نگاه اقتصاد
ایلام – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه ویژگی‌های معنوی، اخلاقی و خصوصیات مدیریت انقلابی و مردمی شهید جمهور باید تبیین شود، گفت: مردم ایران اسلامی در آیین تشییع شهدای خدمت نشان دادند که مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی یکی بوده و پای نظام و انقلاب ایستاده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام” الله نور کریمی تبار” در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، با تسلیت شهادت خادم الرضا(ع)، سید شهدای خدمت کشور و شهدای همراه ایشان، اظهار کرد: جامعه ما حادثه تلخی را تجربه کرد، هشتمین رئیس جمهور در کشور امام هشتم، در سه سال پیش در روز میلاد امام هشتم(ع) خدمت خالصانه خود را آغاز کرد و در روز میلاد امام هشتم(ع) نیز ردای شهادت در راه خدمت به مردم را پوشید.
وی ابراز کرد: شهید آیت الله رئیسی، خدمتگزاری به به مردم را از خادم الرضا(ع) بودن دریافت یافت کرد، صادقانه به مردم خدمت کرد و چه نشانی با افتخارتر از شهادت برای خدمات صادقانه ایشان بود، شهادت این سید سلاله حضرت فاطمه زهرا(س)، در اوج عزت و مظلومیت بود، تمام خستگی های تلاش های بدون استراحت خود را با خود برد و برای همیشه در جوار مضجع شریف و نورانی امام رئوف علی بن موسی‌الرضا(ع) آرام گرفت.
شهید آیت الله رئیسی، جزء پدیده‌های کم‌نظیر جامعه بود
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه شهید رئیسی هرگز اسرار صندوق سینه اش را نگشود تا رای هایی را برای صندوق خودش افزایش دهد، ابراز کرد: رهبر فرزانه و حکیم انقلاب، تعابیر ارزشمندی برای ایشان از جمله رئیس‌جمهور محترم و مغتنم به کار بردند، عبارت بدیعی که یک رئیس‌جمهور وجودش برای مردم مغتنم باشد و فرصتی که باید از آن استفاده کرد، خدمت‌گزاری، مردمی، باکفایت پرتلاش، خادم‌الرضا(ع)، انسانی بزرگ و فداکار، کسی که خستگی را نمی‌شناخت.
حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه شهید آیت الله رئیسی، جزء پدیده‌های کم‌نظیر جامعه بود، افزود: شبانه‌روز تلاش کردند، تعطیلی و استراحت را نشناختند، کار کردند و چنین انسان‌هایی کم وجود دارند، در سفری که به استان ایلام داشتند من دیدم چقدر دلسوزانه تلاش می‌کند، از عمق وجودش برای مردم و رفع گرفتاری مردم می‌سوخت، انابه، تضرع و توسل به پروردگار و ائمه معصومین(ع) داشت که ایشان را برای فائق شدن بر مشکلاتی که مردم دارند، کمک کنند.
امام جمعه ایلام یادآور شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند خدمت‌گزار، صمیمی، مخلص، باارزش بود، برای او رضایت مردم بر همه‌چیز، ترجیح داشت، آزردگی‌های از ناسپاسی و طعن بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌روزی‌اش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد، تلاش‌گر بی‌وقفه برای خدمت به مردم، کشور و اسلام بود، شخصیت برجسته ای بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان برادر و رئیس جمهوره جامع‌الاطراف یاد کردند.
مدیریت انقلابی رئیس جمهور شهید شناسانده شود
وی تصریح کرد: این ویژگی‌های معنوی، اخلاقی و خصوصیات مدیریت انقلابی ایشان برای ما برای ما یادآور این نکته است که ایشان را خوب بشناسیم، آیت‌الله رئیسی ناشناخته است و خدمات ایشان هم هنوز پنهان است، باید زمان باید بگذرد تا خدمات رئیس جمهور شهید شناخته شود.
امام جمعه ایلام افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاخصه‌هایی در مورد رئیس جمهور شهید بیان کرده‌اند تا مردم فهیم ما با توجه به این شاخص‌ها و ویژگی‌ها، رئیس‌جمهور و رئیس جمهورهای آینده را با رأی خود انتخاب کنند.
حجت الاسلام کریمی تبار افزود: این سید شهید در شرایطی مسئولیت رئیس جمهوری کشور را بر عهده گرفت که بعضی‌ها کدهایی می‌دادند که تحریم‌ها بیشتر شود تا رهبر و ملت تسلیم بشوند، این کدها چه پیامی برای دشمن داشت غیر از این بود که فشار را بیشتر کنید که همه ما تسلیم خواهیم شد.
امام جمعه ایلام گفت: اما رئیس جمهور شهید مرعوب شرایط حاکم بر جامعه نشد، از شرایط سخت اقتصادی، تهدیدها و تحریم‌های دشمن نترسید، آمد تا مشکلات را حل کند و در خدمت مردم قرار بگیرد چرا که به خدا و وعده‌های الهی و به مردم ایمان و اعتماد داشت، و ولایت‌پذیر بود و می‌دانست با تبعیت‌پذیری و اجرای رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می‌تواند بر مشکلات فائق شود.
دیپلماسی فعال شهید آیت الله رئیسی با زبان انقلاب بود
وی افزود: با آمدن رئیس جمهور شهید در آن شرایط، هیچ موقع حقوق کارمندان ولو برای یک روز، تأخیر نیافتاد، در کوتاه‌ترین زمان، کرونا در کشور جمهوری اسلامی کنترل شد و از افتخارات مدیران جمهوری اسلامی این است که در بین کشورهای پیشرفته آمریکا و اروپا، جمهوری اسلامی از اولین کشورهایی بود که کرونا را به کنترل کرد و توانست صادرکننده واکسن کرونا به دنیا باشد.
حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: آیت‌الله رئیسی توانست با تلاش شبانه‌روزی خود، آرامش نسبی اقتصادی را در جامعه ایجاد کند، در ۲ سال و نه ماه خدمتی که ارائه داد، حدود هشت هزار شرکت و مجتمع تولیدی را از حالت تعطیلی و نیمه‌تعطیلی نجات داد، آمار بیکاری را کاهش داده و رشد نقدینگی را در کشور کنترل کند.
امام جمعه ایلام گفت: رئیس جمهور شهید در بحث سیاست خارجی، وضعیت منفعلانه‌ای که در شأن انقلاب ما نبود را تغییر داد، نقش فعال و تأثیرگذار دیپلماسی انقلابی جمهوری اسلامی در زمان ریاست‌جمهوری ایشان در تراز انقلاب اسلامی بود، در پیمان‌های اقتصادی با کشورهای همسایه، منطقه ای و فرامنطقه‌ای، در کاهش تنش با کشورهای مسلمان منطقه، اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق نقش عالی داشت و با زبان انقلاب اسلامی به زبان روز با دنیا سخن گفت.
وی تصریح کرد: امروز در تکریم و تجلیل ایشان در کشورهای مختلف می‌بینیم که برخی از کشورها از یک تا سه روز در کشورهایشان برای رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران اعلام عزا کردند، تمام دنیا در برابر شهادت ایشان عکس‌العمل نشان دادند و چه عزتی با دیپلماسی سیاسی برای کشور آفرید.
حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: وقتی عملیات وعده صادق انجام گرفت، موشک‌های ما از فراز کشورهای مختلفی عبور کردند و این کشورها همراه کردند، این عزت، اقتدار، مقبولیت و محبوبیت را فراموش نکنیم که امروز در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا با زبان فارسی شعار “مرگ بر آمریکا” جاری شود.
امام جمعه ایلام، راز موفقیت آیت الله شهید رئیسی همان بود که در سوره مبارکه عنکبوت آیه شصت و نهم آمده است” کسانی که با اخلاص در راه ما جهاد و تلاش کنند ما هم حتماً راه‌های خود را به آن‌ها نشان خواهیم داد”. خداوند همراه با نیکوکاران است، هرجایی که ما احساس می کنیم نتوانستیم، شکست خورده‌ایم یا وارد جهاد و تلاش جدی نشده‌ایم، بدانیم که یا اخلاص ما برای خدا خالصانه یا نیتمان خدایی نبوده است.
مجاهدت و اخلاص دل ها را تصرف می کند
وی گفت: اخلاص و مجاهدت شبانه‌روزی این مرد موجب شد که چنین دل‌ها را تصرف کند، حتی آنانی که به ایشان رأی ندادند در عزای رئیس جمهور شهید، اشکشان جاری شد، این کار تبلیغاتی نبود تصنعی نبود، یک تشییع جنازه چندمیلیونی در چندین شهر و در چند روز انجام گرفت، مردم با تمام وجود سوختند و به میدان آمدند، این‌هم وعده خداوند متعال است که در سوره مبارکه مریم آیه نود و ششم آمده است که می فرماید کسانی که ایمان آورده‌اند و عمل صالح انجام داده‌اند خداوند محبتشان را در دل‌ها ایجاد می‌کند.
حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه راز و رمز موفقیت این مرد الهی، اخلاص، جهاد و پشتکارش بود، افزود: خداوند متعال نتیجه این تلاش های خالصانه را ایجاد محبوبیت در دل‌ها قرار داد و چه زیبا آثار این محبت و اخلاص عمل را در تشییع پیکر پام شهید جمهور و شهدای خدمت دیدیم.
امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه باید شکرگذار نعمت رهبری باشیم، ابراز کرد: رهبر فرزانه انقلاب، در اولین خبری که از سقوط بالگرد اعلام شد، فرمودند که ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید، امروز می‌بینیم که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کشور شهید شده اند، عمر مجلس یازدهم به پایان رسیده و مجلس جدید هنوز تشکیل نشده، اما ثبات و آرامش در کشور ما حاکم است، حتی دشمن کینه توز دیرینه‌ی ما جرأت تعرض ندارند و این از برکت وجود چنین رهبری و حضور مردم ولایی در میدان است.
شکرگزار نعمت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باشیم
وی گفت: یک روزنامه‌نگار آمریکای لاتین جمله‌ی زیبایی گفته است که رژیم غاصب اسرائیل مهندسان هسته‌ای ایران را ترور کرد، ایران قوی‌تر بازگشت، دیپلمات های ایران را ترور کردند، ایران قوی‌تر بازگشت، آمریکا سردار سلیمانی را ترور کرد، ایران قوی‌تر بازگشت و الان رئیسی و امیرعبداللهیان رفتند اما ایران قوی‌تر بازمی‌گردد.
حجت الاسلام کریمی تبار افزود: خدا را برای این نعمت شکر گزاریم که آن‌هایی که هزاران کیلومتر با مرز ما فاصله دارند، می‌دانند روند بالندگی انقلاب اسلامی چگونه است که چنین آسیب‌هایی خللی در اراده مردم و روند انقلاب ایجاد نمی‌کند.
وی بیان کرد: وقتی دشمن می‌بیند در دنیای پرتنش و پرتلاطم امروزی، رهبر انقلاب اسلامی سکان‌دار و ناخدای کشتی انقلاب است و جامعه را با آرامش به ساحل امنیت، پیشرفت و تعالی هدایت می‌کند، وقتی دشمن می‌بیند که یک روحانی مجتهد آیت‌الله در خدمت به مردم و اعتلای کشور چنین دلسوزانه کار می‌کند، در جنگ نرم، ولایت فقیه و روحانیت را هدف قرار می‌دهد، تهمت می‌زند، افتراء می‌زند، تحریک می‌کند تا مردم آسیب ببینند.
امام جمعه ایلام گفت: مردم ما مراقب شایعه پراکنی دشمن باشند،در این ایام، دشمن در فضای مجازی به طرق مختلف شبهه‌افکنی می‌کند تا دل مردم را خالی کند، مواظب باشیم دشمنان دلمان را خالی نکنند، ما را به‌هم بدبین نکنند.
مردم پای نظام و انقلاب ایستاده اند
حجت الاسلام کریمی تبار با قدردانی از مردم خوب مردم ولایت‌مدار استان، گفت: مردم ما در این ایام، نشان دادند که مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی یکی هستند و از هم جدا نیستند، نشان دادند پای انقلاب ایستاده اند و شایسته‌ترین فرد را انتخاب کرند و نشان خواهند داد که شایسته‌ترین را جایگزین رئیس جمهور شهید خواهند کرد.
وی ابراز کرد: از مردم خوب‌، بزرگان، ایلات، طوایف و معتمدین، علما و نخبه‌های جامعه درخواست می‌کنم که مراسم بزرگداشت و تکریم و تجلیل رئیس جمهور خدوم و شهدای همراه ایشان تا چهلم این شهید خدوم،ادامه داشته باشد و به هر شکلی،در هرجایی و در هر مسجدی و روستایی این مراسم ها استمرار داشته باشد که بتوانیم حق این سید سلاله حضرت زهرا(س) را ادا کنیم.
امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: از مهمانانی که از کشور همسایه عراق برای ابراز هم‌دردی به استان ایلام تشریف آورده‌اند و گروه دیگری که از استان واسط می‌خواهند بیایند تشکر می کنیم و این براز هم‌دردی، واقعاً عمیقانه و از ته دل بوده و جای قدردانی دارد./ایرنا
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاخبر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_نگاه_اقتصاد
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ندای_زاگرس
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ماناسپهر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاروز
#گروه_رسانه_ای_ندای_زاگرس
#گروه_رسانه_ای_ پویاخبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.