تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

تلاش برای ساخت منازل مسکونی در مناطق محروم/اجرای برنامه های متعدد در گرامیداشت هفته بسیج + گزارش تصویری

تلاش برای ساخت منازل مسکونی در مناطق محروم/اجرای برنامه های متعدد در گرامیداشت هفته بسیج  + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

 

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع)  در نشست خبری با اصحاب رسانه به اجرای برنامه های متعدد  به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و کنگره ملی ۳ هزار شهید استان ایلام اشاره کرد و افزود: در این هفته صد گروه جهادی به مناطق محروم استان  برای خدمت رسانی به گروه های مختلف به ویژه مناطق محروم اعزام می شوند.

ایشان ضمن اشاره به  تقارن هفته بسیج با برگزاری کنگره ملی شهدای استان یاد آور شد: خدمات درمانی و پزشکی، خدمات حوزه اقتصادی در پروژه های کوچک و زود بازده، پروژه‌ های آبرسانی و ساخت مسکن در مناطق محروم  و اهدای جهیزیه به نوع عروسان بی بضاعت از جمله برنامه های  هفته بسیج به شمار می روند.

فرمانده سپاه امیر المومنین(ع)  از برگزاری بیش از ۶ هزار برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در استان ایلام سخن گفت و افزود: این تعداد برنامه در قالب ۶۰ عنوان برنامه توسط ۹۷۳ رده در سطح استان، ناحیه، حوزه و رده های اقشاری با هدف طرح خدمت بی منت با تاکید بر تبیین ظرافت‌ها، دستاورد ها و خدمات ۴۲ ساله بسیج اجرا می شوند.

ایشان برنامه های اولین روز از هفته بسیج را شامل؛ رزمایش بزرگ خدمت‌رسانی ۱۰۰ گروه‌ جهادی استان ایلام در قالب نهضت‌ خدمت مومنانه عنوان کرد  و گفت: این برنامه ها  همزمان با سراسر کشور با هدف خدمت به محرومان در عرصه های مختلف عمرانی، بهداشتی، درمانی و حوزه اجتماعی به اجرا درآمد.

سردار شاکرمی رویکرد برنامه های هفته بسیج را خدمت به مردم عنوان کرد و یادآور شد: همزمان با آغاز به کار کنگره برنامه مهم اقتدار با حضور جمع بسیجیان در مصلی شهر ایلام و سایر نقاط استان برگزار و اجلاسیه های تخصصی از روز شنبه تا چهارشنبه هفته آینده برگزار می شود.

ایشان به  اهدای  ۴۰۰ فقره جهیزیه بین زوج های جوان نیازمند به ارزش هر جهیزیه ۳۰۰ میلیون ریال و مجموع ۱۲۰ میلیارد ریال اشاره و خاطرنشان کرد:  از این تعداد، ۳۰۰ جهیزیه توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، ۵۰ جهیزیه اهدایی دفتر مقام معظم رهبری و ۵۰ جهیزیه نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به یمن برگزاری کنگره شهدای استان اجرا شده است.

سردار شاکرمی با تاکید بر تشکیل  کمیسیون جانبازی سه هزار ایثارگر استان برای دومین بار پیاپی در طی سال جاری که در سطح کشور تصریح کرد:  ادامه داد: در این برنامه بزرگ تعداد سه هزار جانباز فاقد پرونده بالینی تعیین تکلیف خواهند شد.

ایشان با تاکید بر  تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام جهت  ساخت منازل مسکونی در مناطق محروم  تا پایان سال ۱۴۰۱ اضافه کرد:  با توجه به سفر رئیس مجلس به استان، ۱۸۰ میلیارد ریال با اولویت آبرسانی به مناطقی که در اولویت هستند، اختصاص داده می شود.

سردار شاکرمی  حضور رسانه های استان در اجرای مراسمات مختلف کنگره سه هزار شهید استان را مهم ارزیابی کرد و افزود:  تعداد ۵ اجلاسیه روحانیون، دانش آموزان، طلاب و روحانیون، ایلات و عشایر و فرهنگیان در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام برگزار می شود.

ایشان با بیان این که  ۲۶ هزار هکتار از زمین های بیابانی با همکاری منابع طبیعی و بسیج در منطقه مهران درخت کاری خواهد شد، ادامه داد:  ۳ هزار اصله نهال نیز  به نیابت از سه هزار شهید در هفته بسیج کاشته می شود.

 

گزارش تصویری از: فرزاد علی زاده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.