تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

تشریح عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان ایلام؛ ۴ طرح مهم درمانی در استان ایلام تکمیل شد

تشریح عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان ایلام؛ ۴ طرح مهم درمانی در استان ایلام تکمیل شد
ایلام - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با تشریح عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان ایلام، گفت: در این دولت چهار طرح مهم درمانی استان به سرانجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “جاسم محمدی” روز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه های استان عملکرد این دانشگاه را در دولت سیزدهم مطلوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: بهره‌برداری از بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی بعد از ۱۲ سال، توسعه بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) با ظرفیت ۶۸ تخت، بهره‌برداری از چهار تخت PICU (تخت ویژه اطفال) در بخش اطفال بیمارستان امام خمینی (ره) و راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید مصطفی خمینی از مهمترین اقدامات در حوزه درمان در بیمارستان‌های شهر ایلام است.

وی افزود: در سایر بیمارستان‌های استان نیز خدمات ارزنده‌ای همچون راه اندازی بخش سی. تی. اسکن بیمارستان امام رضا (ع) ایوان، خرید یک دستگاه سی. تی. اسکن جهت بیمارستان امام علی (ع) سرابله و راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال درمانگاه شبانه روزی سیروان صورت گرفته است.

ئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد: در این ایام مرکز ناباروری سطح سه بیمارستان آیت اله طالقانی ایلام و مرکز ناباروری سطح ۲ بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) دره شهر تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی و همچنین ساختمان دانشکده پزشکی و پنج مرکز بهداشتی درمانی و چهار خانه بهداشت در سطح استان به بهره برداری رسید.

محمدی از راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری خبر داد و تصریح کرد: موافقت و تاسیس سه مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان‌های آبدانان، دهلران، دره شهر و جذب دانشجو از بهمن ماه ۱۴۰۱ در رشته های پرستاری و بهداشت عمومی در این مجتمع‌ها، بین‌المللی کردن دانشگاه و جذب دانشجویان خارجی در رشته پزشکی و دندانپزشکی از کشورهای همسایه و ارتقا ۶۸ پله‌ای رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نظام رتبه‌بندی جهانی سایمگو در سال۲۰۲۲ در جایگاه ۶۸۷ از دیگر اقدامات مهم این دانشگاه در دولت سیزدهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ورود به رتبه‌بندی تایمز در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان را امری مهم تلقی کرد و افزود: هم اکنون این دانشگاه در رتبه ۶۰۰ – ۵۰۱ در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان قرار دارد و به رتبه ۸۰۰ – ۶۰۱ در بین تمام دانشگاه های جهان رسیده است.

افتتاح چهار پایگاه جدید اورژانس پیش بیمارستانی

وی ادامه داد: کسب مقام اول کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه در سطح کشور، کسب ۹ رتبه برتر کشوری در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت (هدهد) و ۷ رتبه برتر کشوری در جشنواره سیمرغ توسط اساتید، کارکنان و دانشجویان یکی دیگر از افتخارات این دانشگاه در دولت سیزدهم می‌باشد.

محمدی عنوان کرد: راه‌اندازی سالن ورزشی چندمنظوره شهدای مدافع سلامت در پردیس ۲ با یک هزار و ۲۰۰ متر زیر بنا، پرداخت کل بدهی حوزه دارو به مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان، تبدیل وضعیت و جذب ۱۴۰۰ نفر، استخدام پیمانی ۴۲ بهورز، استخدام پیمانی ۳۲ نفر پزشک و پرستار، استخدام و جذب ۷۰ نفر نیروی حفاظت فیزیکی و خدماتی از طریق شرکت آوای سلامت از دیگر اقدامات ۲۴ ماهه دانشگاه علوم پزشکی ایلام در دولت مردمی ایران قوی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام یادآور شد: ساخت فیلم مستند «سلامت در سفر اربعین» در خصوص خدمات حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ایلام به زائرین اربعین حسینی در سال گذشته، ساخت و تجهیز مرکز فوریت‌های پزشکی و درمانی پایانه مرزی مهران با زیربنای بیش از ۲ هزار متر مربع در دو طبقه، بهره‌برداری از ۲ ساختمان و افتتاح چهار پایگاه جدید اورژانس پیش بیمارستانی، رونمایی از اولین اورژانس موتوری و دومین اتوبوس آمبولانس در سطح استان نیز از فعالیت‌های اخیر این دانشگاه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احداث ساختمان ۶ واحدی متخصصان در شهرستان دهلران، تکمیل ساخت ۲۴ واحد منازل متخصصین ایلام و ساخت و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی دانشگاه نیز در این ایام انجام گرفته است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.