تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

۴۸ درصد تردد زوار از مرز مهران بود/ کاهش محسوس تصادفات در محور ایلام – مهران/ برای اربعین امسال پروژه های خوبی به بهره برداری رسید/ ۸۲ میلیارد تومان برای پارکینگ های اربعین هزینه شد

۴۸ درصد تردد زوار از مرز مهران بود/ کاهش محسوس تصادفات در محور ایلام – مهران/ برای اربعین امسال پروژه های خوبی به بهره برداری رسید/ ۸۲ میلیارد تومان برای پارکینگ های اربعین هزینه شد
نگاه اقتصاد - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: 48 درصد از زوار در اربعین امسال مرز مهران را برای تردد به عتبات عالیات انتخاب کردند.

 

سعید هژبری در نشست با تعدادی از خبرنگاران رسانه های گروهی، آمار تردد زوار اربعین در سال ۱۴۰۱ از مرز مهران را ۳ میلیون و ۶۰ هزار نفر عنوان و اعلام کرد: آمار تردد زوار از مرز مهران با ۹ درصد افزایش نسبت به اربعین سال گذشته، به ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار نفر رسید.
وی ادامه داد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز خارج و یک میلیون و ۷۸۳ هزار نفر نیز مرز مهران را برای ورود به کشور انتخاب کرده اند.
معاون استاندار ایلام میزان سفرهای زائرین با ناوگان حمل و نقل عمومی را ۳۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد: در اربعین امسال ۲۴ هزار مرتبه اتوبوس نسبت به جابجایی مسافران اقدام کرده و ۵۸۸ هزار نفر با ناوگان اتوبوسی سفر زیارتی داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت جوان سیر۱ هزار و ۱۹ سفر برای زوار ایجاد کرد که بیشترین تعداد اتوبوس در روز ۱۷ شهریور با ۱۳۸ دستگاه اتوبوس بود.

برای اربعین امسال پروژه های خوبی به بهره برداری رسید

هژبری، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی از پروژه های به بهره برداری رسیده در اربعین امسال گفت: مسیر ایلام- مهران چهار خطه شد؛ تونل شماره ۲ اربعین به بهره برداری رسید؛ تونل شماره ۱ اربعین هم آسفالت و عبور ترافیکی از آن انجام گرفت؛ ۱۸۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای اربعین انجام گرفت و محور پل صلواتی نیز تعریض و به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: بنا بر اظهارات زائرین و آمارهای ترافیکی، مسیر ایلام به مهران امسال با ایمنی و ترافیکی روان مواجه بود که کاهش محسوس تصادفات و افزایش رضایت زوار را در پی داشت.
رئیس کمیته زیرساخت اربعین استان ایلام تصریح کرد: روگذر ورودی شهر مهران با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید که با افتتاح آن، گره ترافیکی چندین ساله این مسیر برطرف شد؛ در این نقطه هر سال همواره شاهد تصادفات منجر به فوت بودیم که با بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح، ترافیک روان و ایمنی مناسبی در تردد زوار اربعین حاصل شد.
وی افزایش درب های ورود و خروج در نقطه صفر مرزی به ۵ باب را موجب تسهیل در تردد زوار دانست و ادامه داد: احداث ۸۱۶ سرویس بهداشتی و حمام در مسیرهای پنجگانه اربعین بستر مناسبی برای تسهیل در سفر زائرین است و علاوه بر آن در سایر مناسبت ها از جمله کاروان راهیان نور و سفرهای نوروزی مورد استفاده قرار می گیرد.
هژبری ایجاد سایت های اسکان اضطراری را بستر مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری در استان عنوان کرد و افزود: توسعه و بهبود سایت اسکان اضطراری در چقاسبز، میدان ارغوان و… با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد تومان علاوه بر بستر مناسب جهت اسکان اضطراری و استراحتگاه زائرین، نقش موثری در کاهش خواب آلودگی و کاهش تصادفات جاده ای داشت.
معاون عمرانی استاندار ایلام از تعریف ۵۸۲ میلیارد تومان پروژه توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای زیرساخت اربعین خبر داد و گفت: بهسازی و توسعه پایانه برکت شامل ۳۶ هکتار آسفالت معابر و ایجاد ۱۰ هزار متر مربع سایبان و سکوی مسافرین، احداث نمازخانه و محل استراحت زائرین بستر مناسبی جهت بهبود خدمات حمل و نقل به زائرین را فراهم کرده است.

کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در اربعین امسال

رئیس کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان ایلام گفت: در اربعین سال جاری، تصادفات منجر به فوت نسبت به سال گذشته با ۶۰ درصد کاهش مواجه بود.
وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته در اربعین امسال تعداد افراد متوفی ۵۰ درصد کاهش داشت، اظهار کرد: به طور کلی در سطح استان تعداد تصادفات منجر به فوت نسبت به اربعین سال قبل ۲۸ و نیم درصد کاهش؛ تعداد افراد متوفی ۲۳ و سه دهم درصد و در تعداد تصادفات جرحی و افراد مجروح نیز به ترتیب ۴۴ و چهل درصد کاهش داشته است.

۸۲ میلیارد تومان برای پارکینگ های اربعین هزینه شد
هژبری، اعتبار هزینه شده برای توسعه پارکینگ های اربعین را ۸۲ میلیارد تومان اعلام و توضیح داد: توسعه پارکینگ اربعین در قالب پارکینگ اربعین۲ با مساحت ۲۵ هکتار، سبب شد تا ظرفیت پارکینگ اربعین به ۹۰ هزار خودرو افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: بهسازی پارکینگ اربعین شامل محصور سازی کامل، زون بندی، روشنایی، پایش تصویری، آسفالت معابر، ایجاد بونه، احداث موکب و سرویس بهداشتی و نمازخانه در این پارکینگ ها موجب بهبود کیفیت خدمات و فراهم آمدن شرایط رفاهی مناسبی برای زوار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.