تاریخ انتشار : جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

امام جمعه ایلام:

گام های رو به رشد کشور از برکات تسلیم نشدن در برابر استکبار جهانی است

گام های رو به رشد کشور از برکات تسلیم نشدن در برابر استکبار جهانی است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه گام های رو به رشد کشور از برکات تسلیم نشدن در برابر استکبار جهانی و آمریکا است، گفت: ضد انقلاب از گذشته و حال ذلت بار خود درس گرفته و به دامن مردم و نظام اسلامی پناه بیاورند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام” الله نور کریمی تبار” در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با تبریک میلاد مسعود پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: میلاد پیامبر اکرم(ص) یکی از مهم ترین و بهترین روزهای تاریخ بشریت است، چون آن حضرت، شخصیتی است که همه پیامبران الهی برای آمدنش مقدمه سازی کردند و افتخار ما این است که شیعه جعفری هستیم.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) آمدند تا انسان ها را احیا کنند و از بند اسارت و بندگی غیرخدا رها کرده و از ظلمت و تاریکی به سوی نور هدایت کنند، پیامبر اکرم(ص) رحمت للعالمین است در عین حال در برابر مومنین رئوف و مهربان و در برابر دشمنان خدا و کفار، أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ بودند.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: خداوند متعال بر بشریت به خاطر وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) منت نهاده و نعمت بزرگی به بشریت ارزانی داشته است تا کتاب و حکمت را به انسان بیاموزد، انسان ها پیش از رسول اکرم(ص) در گمراهی آشکار بودند و مهم ترین رسالت آن حضرت، تعلیم، تربیت و کار فرهنگی در جامعه بشریت با هر نژاد و ملیتی بوده تا انسان ها را به سوی کمال هدایت کند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه یکی از آثار و برکات رویاریی در برابر آمریکا و تسلیم نشدن در برابر خواسته های آنان، قدم های رو به رشد در عرصه های مختلفی است که کشور در زمینه خودکفایی بر می دارد، گفت: یکی از این دستاوردها، پرتاب و قرار گرفتن سومین ماهواره بومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین به نام نور ۳ توسط ماهواره بر قاصد با موفقیت بوده است.

وی یادآور شد: این موفقیت ها، وابستگی جمهوری اسلامی به ماهواره های دشمنان را بر می دارد و امروز به همت جوانان این مرز و بوم، در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم، امروز جمهوری اسلامی به عنوان بازیگر در عرصه فضایی جهان مطرح است که نعمت بزرگی است که انشاالله رو به رشد خواهد بود.

امام جمعه ایلام با مقایسه وضعیت کنونی جمهوری اسلامی با گذشته و دیگر کشورهای اسلامی، گفت: کشور لیبی به آمریکا چراغ سبز نشان داد و آمریکا و استکبار جهانی، اولین کاری که کرد خلع سلاح معمر قذافی و این کشور بود، آنها آشوب و کشتار در لیبی به راه انداختند و امروز هم ادامه دارد، آنانی که تلاش می کردند جمهوری اسلامی زیر بیرق آمریکا قرار گرفته و تسلیم خواسته های استکبار جهانی شود، دیرزو لیبی را با امروز لیبی و دیروز جمهوری اسلامی را با امروز آن که در چه عزت و سربلندی به سر می برد، مقایسه کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تقدیر از تلاش های سربازان گمنام امام زمان(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی، ابراز کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق شدند توطئه هایی که دشمنان، برای قتل عام مردم ما برنامه ریزی کرده بودند، خنثی کنند، دشمن برنامه ریزی کرده بودند که در ۳۰ نقطه پرجمعیت تهران بمب منفجر کند و قبل از اینکه اقدامی انجام شود خوشبختانه خنثی شد، بیش از ۲۰۰ تروریست دستگیر و در یک مرحله بیش از ۴۰۰ بمب خنثی شد و تلاش دشمن بر این بود که فتنه و اغتشاش در کشور استمرار داشته باشد.

وی بیان کرد: از مردم خوب کشور که با وجود هجمه های گسترده تبلیغاتی دشمنان یک “نه” بزرگ به آنان دادند، تقدیر می شود، مردم ما نشان دادند که این فتنه گران و دشمنان، جایگاهی در بین آنان ندارند و البته خودشان هم فهمیدند که اینها عددی نیستند و امروز کاری از اینها ساخته نیست.

امام جمعه ایلام با اشاره به ذلت و خواری گروهک منافقین در عرصه بین المللی، تصریح کرد: این گروهک ها و ضد انقلاب ها، نمی تواند امنیت خود را در داخل کشور و خارج کشور تامین کند و در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار دارد و برای محاکمه به داخل کشور آورده می شوند، اینها عرضه اینکه بخواهند نظامی را تغییر دهند، ندارند و خوب است که از گذشته تلخ خود درس گرفته و به دامن مردم و جمهوری اسلامی پناه بیاورند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به گرامیداشت سالروز تاسیس نیروی انتظامی، ابراز کرد: این حافظان امنیت، شایسته تکریم و تقدیر هستند که برای حفظ امنیت، بهترین نیروهای خود را در معرض تهدید دشمن قرار می دهند و به شهادت می رسند تا امنیت ما در حوزه های مختلف اجتماعی، روانی، سیاسی و اقتصادی برقرار باشد.

امام جمعه ایلام به گرامیداشت روز جهانی سالمندان هم اشاره کرد و افزود: حرمت پیرمردان و پیرزنان در جامعه باید افزایش پیدا کند، این عزیزان کسانی هستند که جوانی شان را پشت سر گذاشته، تلاش خود را در جامعه انجام داده و اکنون نیازمند احترام هستند، همه افراد باید نسبت به تکریم و احترام آنان اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تکمیل زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس، گفت: ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری دستور دادند که قطعه زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع برای زائران استان ایلام در نظر گرفته شود که مردم استان بتوانند از خدمات آن در هنگام سفر به مشهد مقدس، استفاده کنند، با تلاش خیرین کار شروع شد و این زائرسرا هم اکنون در هشت طبقه با زیربنای پنج هزار متر مربع با پیشرفت ۶۸ درصدی در حال ساخت است.

حجت الاسلام کریمی تبار با تقدیر از خیرین و همه کسانی برای ساخت این زائرسرا تا این مرحله کمک کرده اند، گفت: یکی از خیرین استان ۵۰ میلیارد ریال در ساخت آن کمک کرده است، لازم است که برای ساخت این مجموعه، تک تک خانواده های استان ایلام خود را سهیم بدانند و با حداقلی که می توانند برای ساخت این مجموعه همکاری و مشارکت داشته باشند که بهترین صدقه جاریه و ماندگار است.

امام جمعه ایلام در پایان با تقدیر از فعالیت ها و برنامه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: فراهم کردن شرایط برای حضور فعالان صنایع دستی استان در ایام اربعین و برپایی غرفه های صنایع دستی، کاری ارزشمند بود و امید است به گونه ای برنامه ریزی گردد که از این ظرفیت استان برای رونق اقتصادی استفاده شود.

وی در پایان با گرامیداشت ۷ مهر روز آتش نشانی، گفت: آتش نشانان،جمع فداکاری هستند که جان خود را برای سلامت و رفع خطرات در حوادث آتش سوزی به خطر می اندازند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.