تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

برنامه دولت پشتیبانی ویژه از روستاهاست

برنامه دولت پشتیبانی ویژه از روستاهاست
مشهد- معاون رییس جمهور در امورزنان و خانواده گفت: بنای دولت پشتیبانی ویژه از روستاهاست و تلاش می کنیم بیشترین امکانات در اختیار روستاها و مناطقی که می‌تواند به عنوان نمونه و الگوی جامعه اسلامی در سطح زندگی، اقتصاد، تولید، معیشت یا مباحث اشتغال باشد قرار گیرد.

انسیه خزعلی روز شنبه در نشست زنان، هفته وحدت و انعکاس همدلی در مشهد افزود: بر همین اساس بسیاری از دستورالعمل‌ها عنایت به این دارد که شرایط بهتری برای روستاها فراهم شود.

وی با بیان اینکه بیمه زنان دارای سه فرزند از امسال شروع شده است افزود: برای ازدواج متولدان دهه ۶۰ نیز تسهیلات مختلفی از جمله کالا کارت جهیزیه آماده است، دهیاران در خصوص این ۲ مورد در روستاهای خود پیگیری کنند تا پشتیبانی لازم از افراد واجد شرایط صورت گیرد.

معاون رییس جمهور در امورزنان و خانواده اظهار داشت: در خصوص ضمانت‌های بانکی برای دریافت تسهیلات زنان سرپرست خانوار روستایی نیز پارسال یک صندوق تشکیل شده است و افرادی که امکان تامین ضامن ندارند دولت ضامن آنها می‌شود. در خصوص بیمه روستاییان، قالیبافان و صنایع دستی نیز دولت پیگیر است تا منابع آن تامین شود.

وی گفت:همچنین فروش مجازی محصولات و ایجاد بازارچه در استان‌هایی که زمینه ایجاد بازارچه دائم و فصلی و مرزی برای بانوان دارند پیگیری شده و زیرساخت را فراهم می کنیم.

خزعلی با بیان اینکه تحصیل دختران از مسائل مهم است افزود: با ایجاد خوابگاه و تهیه وسایل حمل و نقل ادامه تحصیل این قشر را فراهم کنیم. در روستا نباید بی‌سواد داشته باشیم و هر نفر به سه نفر از بیسوادان آموزش دهد و ما نیز حمایت و پشتیبانی لازم را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: برای ارتقای آموزش و مهارت نیز یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی به مسئله زن و خانواده اختصاص داده‌ایم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت امکانات تفریحی برای بانوان هم گفت: شهرداری‌ها از بودجه‌ای که دارند پارک های مورد نیاز را احداث و یا تجهیز کنند.

وی با بیان اینکه عادت به کتابخوانی و بالا بردن سطح آگاهی هم مهم است افزود: اُنس با کتاب باید در روستاها رایج شود.

خزعلی گفت: ارتقای مهارت کاری در مشاغل خانگی و بازرگانی و رساندن محصول به بازار و همینطور تعاونی‌هایی که در رشته‌های خاص ایجاد شود پشتیبانی می‌شود. اتحادیه تعاونی ها را بنا داریم برای بانوان داشته باشیم و از پیشنهادات در زمینه رشد و شکوفایی روستا و مشاغل خانگی استقبال می‌کنیم./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.