تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

درآمدهای ایلام ۵۱ درصد مازاد بر اعتبارهای مصوب محقق شد

درآمدهای ایلام ۵۱ درصد مازاد بر اعتبارهای مصوب محقق شد
ایلام - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: درآمدهای عمومی استان ایلام در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مصوب ۵۱ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “امین دوست محمدی” روز یکشنبه در جشنواره شهید رجایی در محل سرسرای همایش های سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اظهار کرد: خوشبختانه استان ایلام سال گذشته برای نخستین بار ۳۵ درصد مازاد بر آنچه مصوب شده بود، درآمد کسب کرد.

وی گفت: اعتبارهای مصوب استان ایلام در سال گذشته هفت هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال بود که به ۹ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال رسید و مازاد آنچه مصوب شد، تحقق پیدا کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام بیان کرد: ۹۰ درصد تامین درآمدهای استان ایلام از راه انضباط مالی و فرارهای مالیاتی بود، امسال نیز پیش بینی این است که با ورود حساب های مالیاتی به استان ایلام، روند مثبت تحقق درآمدها ادامه داشته باشد.

دوست محمدی با اشاره به اینکه ضریب اعتبارهای استان ناشی از همین درآمدها است، اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز ۵۱ درصد مازاد بر مصوبه، درآمدهای ایلام محقق شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام افزود: اعتبارهای هزینه ای امسال نیز ۱۸.۴ درصد رشد داشته است، پارسال همچنین فوق العاده ویژه کارمندان دولت و حق مناطق جنگی در حکم های کارگزینی برقرار شد.

وی گفت: پیش از استقرار دولت سیزدهم تنها ۶ شهرستان مشمول مناطق جنگی بودند اما در آغاز فعالیت دولت مردمی سه شهرستان دیگر نیز به این بخش افزوده شد.

دوست محمدی با اشاره به این که برای سه شهرستان دیگر ایلام نیز دریافت اعتبار حق مناطق جنگی تامین شده و در آینده نزدیک این مهم محقق می شود، بیان کرد: مجموع اعتبارهای عمرانی استان سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام ادامه داد: اعتبارهای عمرانی استان در سال جاری به ۱۸ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۶۴ درصد رشد داشته است.

دوست محمدی اضافه کرد: همیشه رشد اعتبارهای استان ایلام بر اساس ضریب محرومیت بوده، با تلاش های صورت گرفته و ارزش افزوده های حوزه نفتی رشد اعتبارات استان ایلام به سمت سه درصد اعتبارات نفت حرکت کرده که این نوع اعتبارات بسیار مهم و کاربردی برای استان است.

وی تصریح کرد: این اعتبارات سه درصد نفت یعنی اینکه استان ایلام دارد نقش بازیگری خود را در صنعت نفت ایفا می کند، قبل از استقرار دولت میزان تخصیص اعتبارات استان ایلام ۵۹ درصد بوده ولی هم اکنون به ۷۹ درصد رسیده که ۹۶ درصد آن نقدی و چهار درصد اسناد خزانه بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام بیان کرد: میانگین رشد اقتصادی در کشور ۳.۳ درصد بوده که این رقم در استان ایلام ۳.۶ درصد است و استان در این حیث در رتبه نهم کشوری قرار دارد.

وی گفت: رشد اقتصادی در حوزه صنعت در استان ایلام ۱۲.۷ درصد بوده و این استان رتبه نخست کشوری را از این حیث به دست ٖآورده است.

دوست محمدی با اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان ایلام، افزود: در حوزه شاخص های عمومی ۶۴ درصد برنامه های دستگاه های اجرایی استان محقق شده و ۳۲ درصد محقق نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد شاخص های اختصاصی دستگاه های اجرایی استان ایلام نیز محقق شده است.

به گزارش ایرنا در پایان جشنواره شهید رجایی استان ایلام، دستگاه های برتر دارای اقدامات برجسته بر اساس (محورها ) موضوع تبصره بند “ج” بخشنامه این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

بر این اساس شرکت های “آبفا و گاز” استان در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، اداره کل “صنعت، معدن و تجارت” در گروه تولیدی و خدماتی، “میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری” در گروه فرهنگی، علمی و آموزشی، “حفاظت محیط زیست” در گروه سلامت و رفاه اجتماعی، اداره کل “امور مالیاتی” در گروه مالی و اقتصادی، “ثبت اسناد و املاک” در گروه عمومی، امنیتی و قضایی به عنوان دستگاه های برتر معرفی شدند.

همچنین بر این اساس ” اداره کل آموزش و پرورش” در تبیین دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی، “اداره کل ورزش و جوانان” در اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری به استان، “دادگستری ایلام” در تحقق شعار سال، اداره کل “راهداری و حمل و نقل جاده ای” در اقتصاد مقاومتی، “بنیاد مسکن ایلام” در بهبود محیط کسب و کار، “توزیع نیروی برق ایلام” در کسب رضایت مردم، “بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد” در ایجاد اشتعال، حمایت از قانون جوانی جمعیت، “بانک ملت”، “اداره کل زندان ها” در مشارکت خبرگان، و “دانشگاه علمی کاربردی” در بخش پژوهش به عنوان دستگاه های اجرایی برتر استان در جشنواره شهید رجایی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.