تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

بازگشت ۱۰۶ واحد صنعتی راکد ایلام به چرخه تولید

بازگشت ۱۰۶ واحد صنعتی راکد ایلام به چرخه تولید
ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه امسال حدود ۷۱۰ میلیارد ریال

برای احیای واحدهای راکد در این استان اختصاص داده شده است، گفت: سال گذشته ۱۰۶ واحد تولیدی استان با برگشت به چرخه علاوه بر احیای مجدد، افزایش اشتغال و تولید نیز داشته اند.

“شهریار عباسی” روز دوشنبه در گفت و گوی خبری، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۱۱ درصد گاز و چهار تا ۶ درصد نفت کشور در این استان ایلام وجود دارد، ایلام بهترین فرصت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در بخش نفت و پتروشیمی و اجرای طرح های مهم اقتصادی در این حوزه است که به ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، تولید و توسعه استان کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری و طبیعت بکر استان از مزیت های اصلی در امر حوزه سرمایه گذاری این استان به شمار می رود، گفت: ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و هم مرز بودن با سه استان عراق، مزیت مناسبی برای جذب توریسم درمانی، گردشگری و مذهبی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به نامگذاری شعار سال یا عنوان” رشد تولید و مهار تورم” توسط مقام معظم رهبری، گفت: سیاست دولتمردان در دهه هشتاد شعارهای سیاسی بود، از دهه نود به بعد با تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و با توجه به تحریم ها و درگیری کشور در جنگ اقتصادی، شعار سال، حول محورهای اقتصادی بوده است که نشان دهنده اهمیت توجه به حوزه فعالیت ها و برنامه های اقتصادی است.

عباسی با اشاره به اینکه بسیاری از بسیاری از آمارها و شاخص ها ملی بوده و از طریق سازمان ملی آمار ایران اعلام می شود و در حیطه استان نیستند، افزود: استان ایلام در بحث تورم در سال ۱۳۹۰ در رتبه اول کشور قرار داشت، اما در طول سه سال اخیر، شاخص تورم در این استان ۱۳ رتبه بهبود پیدا کرده است اما همچنان در رده تورمی کشور قرار دارد، این استا سال گذشته از نظر شاخص تورم ۳.۶ درصد با میانگین کشوری اختلاف داشت که امسال این میزان به ۲.۴ درصد بهبود پیدا کرده است.

۱۰۶ واحد تولیدی راکد در ایلام احیا شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در ادامه با اشاره به برنامه های دولت در راستای رشد تولید در این استان، یادآور شد: در بخش احیای واحدهای نیمه تعطیل یا تعطیل اقدامات خوبی در دولت سیزدهم صورت گرفته که بحث اختصاص اعتبارات مناسب برای احیای واحدهای راکد و نهضت احیای واحدهای تولیدی از طریق سامانه ریاست جمهوری در این استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۷۱۰ میلیارد ریال برای احیای واحدهای راکد در این استان اختصاص یافته است، ابراز کرد: در سال گذشته ۱۰۶واحد راکد و نیمه راکد در استان احیا شده است که افزایش اشتغالزایی را به دنبال داشته و این استان رتبه چهارم کشور را در حوزه احیای واحدهای تولیدی راکد کسب کرد.

عباسی در ادامه یادآور شد: با ایجاد درگاه ملی مجوزها، علاقمندان به سرمایه گذاری در استان با اختصاص کمترین زمان، می توانند اقدامات لازم را برای اخذ مجوزان لازم در حوزه سرمایه گذاری مورد نظر را انجام دهند

وی با تاکید بر اینکه درگاه ملی مجوزها موضوع اشتغال در استان را تسهیل کرده است، گفت: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ از دیگر ظرفیت های عالی برای ایجاد اشتغال محسوب می شود و علاقمندان به سرمایه گذاری از طریق درگاه ملی مجوزها، می توانند در این زمینه نیز اقدام کنند.

عباسی با اشاره به اینکه استان ایلام سال گذشته در بخش ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار رتبه پنجم و در بخش اشتغال مددجویان کمیته امداد رتبه اول را کسب کرد، افزود: استان ایلام از طریق تبصره ۱۸ افزون بر ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال (بیش از ۱۰۰درصد میزان مصوب اعتبار) را جذب کرده است.

فرصت های سرمایه گذاری استان در قالب سامانه به سرمایه گذاران معرفی شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه سامانه ثبت قراردادها و فرصت های سرمایه گذاری استان، یکی از فرصت های اساسی برای ایجاد سرمایه گذاری و معرفی حوزه های سرمایه گذاری است، یادآور شد: واگذاری زمین و اعطای تسهیلات از دیگر اقدامات برای جذب سرمایه گذاری در استان به شمار می آید.

وی در مورد نظارت بر قیمت ها و کنترل بازار نیز گفت: تعیین نهایی و مصوب قیمت ها، کشوری است اما از طریق نظارت و بازدیدهای مکرر از بازار، بر نرخ ها و قیمت ها نظارت و با افزایش بی رویه قیمت برخورد می شود، همچنین عموم مردم از طریق سامانه ۱۲۴ می توانند تخلفات سطح بازار را گزارش دهند.

عباسی با بیان اینکه اقدامات مناسبی برای نظارت بر بازار و مهار تورم شکل گرفته است، تاکید کرد: بیش از ۳۵۰ گشت مشترک در راستای کنترل و نظارت بر قیمت کالا در بازار تشکیل شده و با مشارکت بسیج اصناف و اتحادیه ها، توسط تعزیرات حکومتی، برخوردهای قاطع با اصناف متخلف با هدف نظارت بر قیمت ها انجام گرفته است.

ایجاد بازارچه های محلی نقش مهمی در کنترل تورم دارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام عرضه مستقیم کالاهای اساسی به بازارهای مصرف در قالب ایجاد بازارچه های محلی از مزرعه تا سفره به منظور حذف دلالان و خرید مستقیم از کشاورزان را از دیگر اقدامات موثر در مهار تورم و نظارت بر قیمت ها ذکر کرد و یادآور شد: این اقدام نقش مهمی در کاهش قیمت ها دارد و شهرداری ها مکلف به راه اندازی این بازارچه ها هستند.

وی پیگیری احداث میدان میوه و تره بار مرکز استان را از دیگر اقدامات مثبت دولت سیزدهم دانست و گفت: با حمایت های دولت کار و کرامت راه اندازی فرایند میدان میوه و تره بار در دست پیگیری است که مراحل نهایی قرارداد واگذاری را سپری می کند که البته ایجاد این بازارچه و میدانگاه،در قیمت میوه و تره بار استان تاثیرگذار خواهد بود.

عباسی در مورد معضل کمبود پروازهای فرودگاه نیز یادآور شد: با پیگیری استاندار، شرکتی تحت عنوان “ایلام ایر” در تهران تاسیس شده که این شرکت ۱۰ فروند هواپیما را بعد از شروع به فعالیت به ناوگان هوایی استان اضافه می کند که علاوه بر رفع مشکل پروازها، زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد جویای کار استان را هم فراهم خواهد کرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.