تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

استاندار ایلام: راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی هلاله شمالی و مهران مورد تاکید دولت است

استاندار ایلام: راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی هلاله شمالی و مهران مورد تاکید دولت است
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی هلاله شمالی و مهران در استان مورد تاکید دولت است، گفت:

بیش از پنج هزار مرزنشین با راه‌اندازی این بازارچه‌ها از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

“حسن بهرام نیا” روز سه‌شنبه در نشست مبادلات مرزی استان ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل، اظهار کرد: این یادواره‌ها، یادآور نشان و راه شهداست که همان فرهنگ ناب دین مبین اسلام و نجات بخش کشور از زیر یوغ استعمار و استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه اخلاص و ایثار محور راه شهداست، یادآور شد: اگر می‌خواهیم کشور و دنیای اسلام بیمه شود لازمه آن ترویج و نهادینه شدن سنت و سیره شهدا در جامعه است.

استاندار ایلام گفت: در دیداری که در ماه گذشته با رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور انجام شد چندین خواسته که در رابطه با معیشت و مطالبه مردم و توسعه استان بود مطرح شد و رییس جمهور نیز دستور صریح برای رفع مشکلات و موانع استان در همه حوزه ها را صادر کردند که با پیگیری های انجام شده این دستورات یکی پس از دیگری در استان در حال انجام است.

بهرام نیا یادآور شد: یکی از مطالبات و برنامه های استان که در این دیدار مطرح شد، موضوع بازارچه مرزی مشترک هلاله شمالی و بازارچه مهران در استان بود که نقش مهمی در راستای ارتقای معیشت مردم این مناطق دارد.

استاندار ایلام گفت: یکی از اهداف برای راه اندازی بازارچه های مرزی، بهره مندی مردم کنار مرز و استان از فواید و مزایای آن به صورت تجارت چمدانی است که در صورت تحقق، می تواند نقش مهمی در تقویت معیشت مردم منطقه داشته باشد.

وی اضافه کرد: لازم است پیرو تاکیدات رییس جمهور، بحث بازارچه مرزی مهران به صورت تبادلات تجاری چمدانی در این مرز پیگیری و در این جلسه مصوب و طرح توجیهی برای اقدامات بعدی به مرکز ارسال شود.

وی تصریح کرد: بیش از پنج هزار خانوار در مرزهای استان از مزایای این بازارچه ها بهره مند خواهند شد و نقش مهمی در تامین امنیت مرزها به واسطه حضور مردم و رونق اقتصادی در این مناطق از طریق تبادلات تجاری مرزی دارد.

استاندار ایلام گفت: در مورد بازارچه مرزی چیلات مشکلی نداریم و مجوزهای آن صادر شده است و راه دسترسی لازم را دارد که باید پیگیری های بعدی در خصوص این بازارچه انجام شود.

وی با اشاره به تصویب طرح شهرک اربعین‌ در مهران، تصریح کرد: فاز اول این شهرک در جنب پایانه برکت به وسعت ۲۳۰ هکتار ایجاد خواهد شد که این میزان تا ۴۶۳ هکتار افزایش خواهد یافت و یکی از ضروریات این شهرک، احداث سردخانه بوده که علاوه بر استفاده در ایام اربعین می‌توان برای سایر موارد از جمله برای برخی از مواد پروتئینی و سبزیجات در ایام غیر از اربعین نیز در جهت توسعه صادرات استفاده کرد که بسیار حیاتی و از ضروریات است.

بهرام نیا با بیان اینکه با تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته ایجاد این شهرک در شورای عالی معماری شهرسازی مصوب شده است، گفت: این شهرک دارای طرح جامع تفصیلی است که طرح جامع آن با کمک مدیران استان تدوین می‌شود، در این شهرک، محل احداث امکانات و زیرساخت‌های لازم جانمایی شده است.

در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در خصوص پیگیری های لازم برای پیگیری روند اجرایی بازارچه های مرزی هلاله شمالی و چنگوله بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست مصوب شد به زودی یک نشست مشترک با حضور مسئولان استان ایلام و کشور عراق در راستای پیگیری موضوعات مرتبط به جانمایی قطعی بازارچه های مرزی و موضوعات مربوط برگزار شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.