تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

در راستای افزایش توان علمی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی واحد ۱۲ برگزار شد:

دومین کارگاه هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی

دومین کارگاه هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی
اختصاصی نگاه اقتصاد
در راستای بهره‌مندی و افزایش توان علمی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۱۲ تهران و آشنایی بهتر دانشجویان با این پدیده نوظهور، دومین کارگاه هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی، توسط گروه انجمن علمی توسعه وب در این دانشگاه برگزار شد.
در آغاز این کارگاه آموزشی، دکتر محمود موحدی در خصوص زوایای این تکنولوژی نوظهور گفت: سخن از هوش مصنوعی مهیج و مفصل است، این در حالی است  که ما در شرایط فعلی دو هویت ،دو شخصیت و دو زندگی، دردنیای متفاوت ،یکی  دنیای واقعی ودیگری دنیای مجازی داریم.
وی افزود:در دنیای مجازی امکان داشتن چهره‌های متفاوت و شخصیت‌های مجزا وجود دارد،که در خلق و پدید آوردن آنها هوش مصنوعی دنیای واقعی به ما کمک می‌کند.
این استاد دانشگاه باتشریح اینکه ما مالکیت دارایی‌های دنیای واقعی را می‌دانیم، اما هم اکنون داشتن زمین و دارایی دنیای مجازی بسیار داغ‌تر و مهم‌تر است خاطرنشان ساخت:شما می توانید زمین خود را در دنیای مجازی ودر متاورس خریداری کنید آن زمین‌ را تجهیز کنید و اجاره بدهید، همچنین پیشنهاد کسب و کار و تبلیغات در ملک خود داشته باشید و آن را به مزایده حراج و …. بگذارید.
وی افزود: ما در دنیای هوش مصنوعی دنیای واقعی را داریم که در زندگی واقعی و حتی دنیای مجازی به ما کمک می‌کند.
موحدی در ادامه اظهار داشت: در دنیای مجازی همانطور که شخصیت، هویت و مالکیت داریم در هوش مصنوعی هم همین موارد را داریم که دردنیای متاورس به ما در تصمیم گیری‌ها کمک می‌کنند.
وی  اضافه کرد: معاملات دنیای واقعی با ارز انجام می‌شود و این ارز می‌تواند دیجیتال باشد، اما در دنیای معنوی مجازی معاملات با NFT انجام می‌شود.
ایشان با تاکید بر اینکه قسمت مهیج این مبحث این است که دنیای مجازی یک دنیای معنوی‌تر است که به هنر و انسانیت نیز نزدیک است گفت: هر موضوع و مطلبی که در این خصوص مطرح شود نیاز به ساعت‌ها کار علمی و مطالعاتی دارد.
گفتنی است در ادامه این کارگاه آموزشی که خانم دکتر زینب صبا نیز مشارکت داشتند ،دانشجویان با کاربردهای هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی ،توضیح اجرای شبکه‌های مربوطه و همچنین تکنولوژی آموزش گردشگری و ترجمه همزمان در هوش مصنوعی آشنا شدند، ضمناً اساتید حاضر در این کارگاه به سوالات دانشجویان در خصوص کاربردهای هوش مصنوعی پاسخ دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.