تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

امامان جمعه: 

اتفاقات اخیر پوشالی‌ بودن دموکراسی آمریکا را ثابت کرد

اتفاقات اخیر پوشالی‌ بودن دموکراسی آمریکا را ثابت کرد
استانها – امامان جمعه سراسر کشور با اشاره به کشمکش‌ها و نا آرامی‌ها در آمریکا و اشغال ساختمان کنگره این کشور از سوی تظاهرکنندگان گفتند: امروز دوره انزوای آمریکا در عرصه بین‌الملل فرا رسیده و این وقایع پوشالی‌ بودن دموکراسی آمریکا را ثابت کرد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استان‌ها، خطیبان جمعه سراسر کشور امروز ۲۶ دیماه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه افزودند: آمریکا یک زمانی به خاورمیانه و عراق لشکرکشی می کرد اما اکنون باید مراسم سوگند جو بایدن رییس جمهوری جدید این کشور را با حضور نظامیان و تفنگداران خود در کاخ کنگره برگزار کند که این امر آینده خوشی برای دولت جدید آمریکا ندارد.

آنانان افزودند: نحوه عملکرد دولتمردان آمریکایی در جریان وقایع اخیر انتخابات، پوشالی بودن شعار دموکراسی مورد ادعای مقامات این کشور را ثابت و سردمداران کاخ سفید را دچار بحران و مشکلی جدی کرده است.

خطیبان جمعه بیان کردند: بازگشت به برجام بدون لغو تحریم‌ها معنا ندارد در غیر این صورت این معاهده بین‌المللی تنها یک تعهد بی‌خاصیت خواهد بود.

امامان جمعه بر ضرورت تکیه بر واکسن ایرانی تاکید کردند و گفتند: رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب را فرمودند و به صراحت واردات واکسن را از آمریکا، انگلیس و فرانسه که سابقه خیانت دارند را ممنوع کردند.

آنانان در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفتند: حضرت زهرا(س) الگوی تمام عیار برای انسان‌های طالب کمال است و ایام فاطمیه بهترین زمان برای تببین شخصیت ایشان است.

چند روز پس از تائید رسمی شیوع ویروس جدید کرونا در ایران و با شدت گرفتن روند گسترش آن برگزاری مراسم نماز جماعت از دومین جمعه اسفند ماه (۹اسفندماه) ۱۳۹۸ در مرکز اغلب استان‌ها و شهرهای بزرگ متوقف شد.

تعطیلی نمازجمعه به معنای توقف فعالیت ائمه جمعه نبود و آنها در طول این مدت، هر روز فعالیت های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی را در شهرهای حوزه ماموریت خود پیگیری کردند و در سه محور تامین سلامت مردم، حمایت های معیشتی و برگزاری مراسم معنوی و مذهبی متناسب با شرایط جدید و با بهره گیری از نرم افزارهای نوین فعال بودند و به جامعه خدمت رسانی کردند.

از نیمه اردیبهشت ماه امسال موضوع برگزاری نماز جمعه در شهرهایی با وضعیت سفید در ستاد ملی کرونا مورد تایید قرار گرفت و به این ترتیب نخستین نماز جمعه پس از شیوع ویروس کرونا نوزدهم اردیبهشت ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت در برخی شهرها برگزار شد.

اکنون بیشتر شهرهای کشور با پایان یافتن پیک دوم کرونا آبی و زرد شده اند و تعداد شهرهای بیشتری امروز (۲۶ دیماه) نماز جمعه را برگزار شد.

چکیده خطبه‌های نمازجمعه برخی از مراکز استان‌ها در پی می‌آید:

شیراز

امام جمعه موقت شیراز گفت: اینکه برخی افراد از شرایط تحریم سوءاستفاده نمایند، ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند و اجناسی را وارد کنند و به چند برابر قیمت به دست مردم برسانند، پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی افزود: امیدواریم که مجلس انقلابی به شدت درباره این موضوع حساسیت نشان دهد.

وی با اشاره به روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که دولت در این زمینه شرح صدر به خرج دهد و در کنار آن، مجلس وظیفه نظارتی خود را با تعامل دوطرفه انجام دهد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ باید کمترین وابستگی به نفت را داشته باشد، گفت: این بودجه باید بتواند مشکلات معیشتی اقشار آسیب‌پذیر را حل کند.

وی اظهار داشت: باید به واکسن کرونا ساخت داخل اعتماد کرد و رسانه‌های مختلف قابلیت‌های این واکسن را برای مردم تبیین و اطلاع‌رسانی کنند.

همدان

امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های این هفته گفت: نحوه عملکرد دولتمردان آمریکایی در جریان وقایع اخیر انتخابات، پوشالی بودن شعار دموکراسی مورد ادعای مقامات این کشور را ثابت و سردمداران کاخ سفید را دچار بحران و مشکلی جدی کرده است.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی موسوی اصفهانی افزود: دولتمردان آمریکایی که همواره با طرح ادعاهای واهی دموکراسی، حقوق بشر و آزادی به دنبال ایجاد فتنه و بحران در ایران اسلامی بودند، امروز کشورشان را دچار مشکل و بحرانی جدی و اساسی کرده اند.

وی اظهار داشت: دموکراسی پوشالی مورد ادعای مقامات آمریکایی به واسطه عملکرد مقامات کاخ سفید منجر به بروز آشوب و خونریزی دراین کشور شده تا همگان به ماهیت واقعی و دروغین آنها واقف شوند.

خطیب نماز جمعه همدان تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با ماهیت استکبار ستیزی خود دست تجاوزگرانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را از کشور کوتاه و کشور را از اختیار آنها خارج کرد

تبریز

امام جمعه موقت تبریز با انتقاد از خروج آمریکا از برجام و نیز عهدشکنی غربی‌ها، گفت: هدف و روح برجام رفع تحریم‌ها بود.

حجت‌الاسلام مهدی عالی در ادامه با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی، اظهار کرد: معظم له به صراحت فرمودند که ما برای بازگشت آمریکا به برجام اصرار نداریم و اگر تحریم برداشته نشود، بازگشت آمریکا خیری به ما ندارد زیرا مطالبه ما از بازگشت آمریکا، رفع کامل تحریم‌هاست و اساس برجام و مذاکرات هم بر این اساس است که تحریم‌ها برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص واکسن کرونا گفت: ایشان تاکید کردند که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است و البته واکسن ایرانی مایه افتخار است .

زاهدان

امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: افراط و تفریط خروج از مسیر حق است و همگان به ویژه جوانان و علما هوشیار باشند و از افراط پرهیز کنند.

آیت الله مصطفی محامی اظهار داشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا پرهیز از افراط و تفریط، تفرقه و رعایت اتحاد و انسجام امت اسلامی است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هر افراط، تفریطی را به دنبال دارد و افراط گری یک گروه باعث حساس شدن گروه مقابل و در نتیجه تاثیر این رفتارها در گروه‌های مختلف می شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه پیروان هر مذهب عقاید خود را درست می دانند بیان کرد: پیروان هر مذهب، مخالفان خودشان را نباید تکفیر کنند بلکه با برخورد منصفانه، محبت‌آمیز و کریمانه با آنها برخورد کرده و به نقاط مشترک خود اشاره کنند.

بجنورد

امام جمعه بجنورد گفت: بازگشت به برجام بدون لغو تحریم‌ها معنا ندارد در غیر این صورت این معاهده بین‌المللی تنها یک تعهد بی‌خاصیت خواهد بود.

حجت الاسلام رضا نوری خاطرنشان کرد: به فرموده رهبری برگشتن به برجام بدون برداشتن تحریم ها مفید فایده نخواهد بود.

وی افزود: با برگشتن به برجام بدون برداشتن تحریم ها تنها می خواهند امیدی در برخی ها ایجاد و نگاه‌ها را معطوف به خارج از مرزها کنند و پس از آن برجام دوم وسوم و مداخله در امور کشور را مطرح کنند.

خطیب جمعه بجنورد افزود: در این زمینه خواهند گفت باید دست از همه فعالیت های موشکی و دفاعی هم بردارید.

اراک، خمین، ساوه

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه اراک گفت: غرب هیچ راهی به جز لغو تحریم‌های ظالمانه ندارد و جمهوری اسلامی با قدرت در راستای حق بهره‌مندی از انرژی صلح آمیز هسته‌ای ایستاده است.

آیت الله « قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: پمپئو منحوس در روزهای آخر قدرت شیطانی خود علیه جمهوری اسلامی توطئه و جو سازی جدیدی به راه انداخته است.

وی بیان کرد: این فرد پلید که مسئول همه جنایت‌های آمریکا است، اعلام کرده که القاعده مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است اما این یک توطئه کثیف است چرا که ایران از ابتدا با القاعده مخالف بوده است.

امام جمعه اراک ادامه داد: القاعده و داعش دست پرورده استعمارگران هستند و جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با این جنایتکاران، شهدای زیادی تقدیم کرده است.

خطیب جمعه خمین گفت: ولایت پذیری و تبعیت از آموزه‌های معنوی مهمترین عامل تحقق دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام سید علی حسینی پور افزود: تواضع شخصیت‌های مهم دنیا در مقابل مقام معظم رهبری نشان دهنده عظمت و عزت نظام اسلامی است.
وی بیان کرد: دشمنان نظام در میدان جنگ مسلحانه شکست خوردند و امروز از بستر فضای مجازی برای آسیب به ارزش‌های اسلامی و فرهنگ و عفاف استفاده می‌کنند.

امام جمعه ساوه با تاکید بر لزوم مقابله با گران‌فروشی، گفت: در شرایط کنونی کشور لازم است همه جریاهای سیاسی با کنار گذاشتن اختلافات و وحدت رویه برای بهبود معیشت مردم همکاری کنند .

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به ابعاد مختلف تصویب لایحه بودجه، افزود: لایحه بودجه نیاز به اصلاح جدی ساختاری دارد در حالی که بازی‌های سیاسی نباید معیشت مردم را به خطر اندازد و دستگاه قضایی و دولت نیز باید با احتکار و گرانفروشی مقابله کنند.
وی تصریح کرد: ولایت پذیری، انسجام اسلامی و اتحاد ملی در کشور اقتدار آفرین است و فشار حداکثری دشمنان در منطقه شکست خورد.

اهواز، دزفول

خطیب نماز جمعه اهواز نیز با بیان اینکه در هر اقدامی تابع دستور ولایت فقیه هستیم، گفت: بازگشت به برجام تنها باید به شرط برداشته شدن کامل تحریم ها، حذف تمامی توطئه های آمریکا و تحویل دست بسته ترامپ به جمهوری اسلامی صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد اظهار داشت: تنها مسیری که انسان می تواند به خوبی ها راه پیدا کند این است که دست خود را در دست امام خود قرار دهد؛ محور قرار دادن مقام معظم رهبری و بر مدار امام حرکت کردن را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی افزود:ما امت حزب الله هرگز اجازه نخواهیم داد دست ما را از دست امام خارج کنند ؛ هرجایی دست خود را در دست امامین انقلاب قرار دادیم به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کردیم؛ متاسفانه عده ای می خواهند دست ما را از دست امام در خارج کنند.

امام جمعه دزفول گفت: آشوب در آمریکا و ناتوانی دولت این کشور در کنترل اوضاع نشان از کلید خوردن ابربحران در این کشور شده است.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی این شهر با بیان اینکه اتفاقات اخیر آمریکا و استیضاح ترامپ این کشور را با چالش جدی مواجه کرده است، افزود: آمریکا سال ۸۸ با ایجاد فتنه به دنبال بی‌ثباتی و جنگ داخلی در ایران بود ولی دقیقا همین اتفاق برای خودشان اتفاق افتاد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص بی اهمیتی تغییر رییسان جمهوری آمریکا برای ایران ادامه داد: با توجه به مقاومت و استقامت ملت ایران اکنون آمریکایی‌ها از بازگشت به برجام سخن می‌گویند ولی طبق بیانات مقام معظم رهبری اگر آمریکا بخواهد به برجام برگردد باید تمام تحریم‌ها را بردارد و خسارات به ایران را محاسبه کند در غیر این صورت وعده رفع تحریم‌ها فریبی بیش نیست.

امام جمعه دزفول از دولتمردان خواست در تصمیم گیری‌های خود دقت بیشتری داشته باشند، افزود: حضور آمریکا در منطقه باعث نا امنی است حال آنکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال ثبات و دوری از تشنج است.

رشت

امام جمعه رشت گفت: ملت ایران در طول تاریخ به جز شرارت و توطئه چیز دیگری از آمریکا ندیده است.

آیت الله رسول فلاحتی اظهار داشت: آمریکا مایه نفرت دنیای اسلام بویژه ملت مسلمان ایران است که به خوبی نسبت به نقشه های شوم آمریکایی ها آگاهی یافته است.

نمانیده ولی فقیه در گیلان افزود: هم اینک نیز ملت مسلمان ایران با ایمان راسخ ، تکیه بر ائمه اطهار (ع) و هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری در بهترین شرایط خود در حوزه های علمی، اخلاقی ، رفتاری و غیره قرار دارد و در برهه کنونی نیز قدرتمندترین دوران خود را در تاریخ می گذراند.

وی عنوان کرد: برجام یک قرارداد دو طرفه بود که یک طرف آن چند کشور و طرف دیگر آن ایران قرار داشت در آن زمان ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرد اما در نقطه مقابل آمریکا از برجام بیرون آمد در عین آنکه به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد و تحریم های بیشتر و ظالمانه تری را برای ایران رقم زد .

ایلام

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: اعتراضات و حرکت جدید در آمریکا جز رسوایی لیبرال دموکراسی غرب چیزی به دنبال نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار اظهار داشت: مکر آنها به خودشان بازگشت و وحشی گری به کنگره آمریکا برگشت خورده است.

وی اضافه کرد: در فتنه ۸۸ عوامل استکبار جهانی برای کشته سازی در ایران تبلیغات وسیعی به راه انداختند.

خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: ترامپ باید در این کابوس های وحشتناک تا لحظه انتقام خون شهید سلیمانی لحظات را سپری کند.

یزد، مهریز، ابرکوه

امام جمعه یزد نیز به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: بهترین راه برون‌رفت از تحریم دشمنان، ایستادگی و سازندگی در داخل کشور است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری ادامه داد: به جای التماس به دشمنان برای رفع تحریم باید همه مسوولان و جوانان مومن و انقلابی و شرکت‌های دانش بنیان با برنامه‌ریزی و تلاش جدی برای تقویت اقتصاد و عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام مناسب تلاش کنند.

امام جمعه یزد به کرونا و ساخت واکسن آن در کشور اشاره کرد و با قدردانی از فعالیت‌های علمی و تحقیقی صورت گرفته از سخنان مقام معظم رهبری در تحریم واکسن آمریکا و انگلیس حمایت و قدردانی کرد و عمل به آن را خواستار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه مهریز با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا همواره نسبت به نظام اسلامی خیلی بدعهد هستند و هیچگاه نباید به وعده آنها دل خوش کرد افزود: همه مردم و مسوولان باید فقط تابع مقام مظم رهبری باشند و تحت تاثیر حرف‌ها و قول‌های دشمنان قرار نگیرند.

وی ادامه داد: هر فردی در آمریکا رییس جمهور شود برای ایران هیچ فرقی ندارد چون ترامپ و بایدن همه با اروپا فقط به دنبال حفظ منافع خود و غاصبان صهیونیستی و دسیسه‌های خود در بعد فرهنگی و اقتصادی و تداوم تحریم‌ها و تهدیدها علیه کشور ما هستند.

امام جمعه مهریز به رزمایش نیروهای جانبرکف ارتش اشاره کرد و یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی هماکنون نظام ما دارای توانایی‌های خوبی در عرصه نظامی است و باید این قدرت روز به روز با تکیه بر دانش بومی تقویت شود که بسیار اهمیت دارد.

محی‌الدینی به اهمیت همکاری مردم با مسوولان برای رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از کرونا اشاره کرد و بر تداوم این همدلی و همچنین کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و فعالیت‌های مومنانه در شهر و مناطق روستایی با همراهی خیران تاکید کرد.

امام جمعه ابرکوه نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امت اسلام باید در دو بُعد داخلی و خارجی بر مبنای اصل ولایت عمل کند؛ در بُعد داخلی جهت ارتباط با افراد جامعه و در بُعد خارجی جهت ارتباط با جوامع دیگر ، در این صورت است که هیچگونه اختلاف و تفرقه ای ایجاد نخواهد شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: اگر هم دو گروهی باهم مُخاصمه داشتند مسلمانان باید به حکم قرآن در آیه ۹ سوره شریفه حجرات بین آنان آشتی ایجاد کنند .

وی اظهار کرد: ولایت پذیری در جامعه اسلامی حکم شرع است یعنی اینکه افراد جامعه باید وابستگی فکری و عملی به ولی امر داشته باشند، فکر ولیّ خود را بدانند و بخوانند و با او همفکر و همراه باشند و به دنبال او راه بیفتند .

مشهد، تربت حیدریه، فریمان

امام جمعه مشهد نیز در اولین نماز جمعه حضوری مشهد پس از کرونا و تعطیلی حدود یک ساله ناشی از شیوع این ویروسگفت: با توجه به اینکه اقتصاد شهر مقدس مشهد بر حضور زائران استوار است خسارات اقتصادی کرونا در این شهر از دیگر شهرهای کشور بیشتر بوده بطوریکه اقتصاد آن را به استیصال کشیده‌ است.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: از مسوولان خواهش می‌کنم جبران سریع خسارات ناشی از این ویروس در شهر مقدس مشهد را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: اقتصاد مشهد بر پایه حضور زائران حضرت امام رضا (ع) استوار است و شیوع کرونا در خانه حضرت امام رضا (ع) را به روی زائران بست و ارتباط زائران با این شهر مقدس قطع شد لذا وضع اقتصادی مردم، بازار و اصناف به سر حد استیصال رسیده و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

امام جمعه مشهد گفت: آنگونه که مسوولان بهداشتی می‌گویند این ویروس رفتنی نیست و باید با آن زندگی کنیم لذا برای ادامه زندگی در کنار آن باید چاره اساسی اندیشیده شود، نمی شود فقط به فکر حذف و ایجاد محدودیت بود.

امام جمعه تربت‌حیدریه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: مسوولان کشور باید با کنار گذاشتن اختلافات سیاسی بر محور ولایت حرکت کنند تا راه برای توسعه، پیشرفت و سلامت مردم هموار شود.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: مسوولان کشور در سیاست خارجی نباید اجازه دهند هیچ فرد یا کشوری خود را مقدم بر دولت اسلامی بداند.

وی ادامه داد: اینکه برخی در داخل کشور فکر می‌کنند بایدن بهتر از ترامپ است و به برجام بازمی‌گردیم و مشکلات حل می‌شود، فکر بیهوده‌ای است و تا زمان رفع کامل تحریم ها نباید به تغییر دولت ها در آمریکا دلخوش بود.

امام جمعه سبزوار گفت: رفع تحریم‌های ظالمانه هرچند مهم است اما مبنا و اساس رفع مشکلات اقتصادی کشور، خنثی سازی تحریم است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: بیش از ۸۰ درصد مشکلات کشور با بی اثر کردن تحریم دشمنان برطرف می شود و راهکار آن تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت نخبگان و دانش بومی است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه به جای خام فروشی محصول نفت باید به فرآوری این محصول توجه شود که ارزآوری بیشتری عاید کشور می‌گردد.

امام جمعه فریمان نیز با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) عصاره و خلاصه کمال است. امیدواریم مراسم دهه فاطمیه را پرشکوهتر از همیشه برگزار کنیم و روز یکشنبه هفته آینده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مراسم دسته روی شرکت کنیم تا دل آن حضرت و رسول الله (ص) شاد شود.

حجت الاسلام سیدمهدی معلمی با اشاره به واکسن‌های خارجی ویروس کرونا نیز افزود: رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب را فرمودند و به صراحت واردات واکسن را از آمریکا، انگلیس و فرانسه که سابقه خیانت دارند ممنوع کردند.

وی ادامه داد: وقتی مردم خود آمریکا از پذیرش واکسن فایزر امتناع می‌کنند، این همه هجمه های تبلیغاتی رسانه های آمریکایی برای اینکه ایران باید واکسن وارد کند برای چیست؟ آیا فراموش کردیم که انگلیس و آمریکا چقدر از داروهای خود را برای آزمایش انسانی به کشورهای آفریقایی بردند و چه فجایع انسانی از انواع مرگ و میر، فلج و عقیم شدن را به بار آوردند؟

گنبد کاووس،

امام جمعه گنبدکاووس، راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب و نیز احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی را خواسته مهم مردم شهرستان و اهالی شرق گلستان دانست و از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان برای پاسخ به این مطالبه مردم قدردانی کرد.

حجت الاسلام محمود ترابی اظهار داشت: مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب پس از پیگیری‌های مردمی و مسوولان شهرستان و استان از روز پنجشنبه هفته گذشته و پس از انعقاد قرارداد با پزشکان و بخش خصوصی، به‌صورت آزمایشی شروع بکار کرد و در ایام دهه فجر امسال به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی گفت: با تهیه زمین حدود پنج هکتاری از سوی بنیاد مستضعفان برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس عملیات اجرایی این پروژه بزرگ درمانی نیز توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران آغاز می‌شود که تحقق آن پاسخ به مطالبه مردم این شهرستان و اهالی شرق گلستان خواهد بود.

بیرجند

امام جمعه بیرجند در خطبه‌های نخستین نماز جمعه بیرجند در سال جاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ دی امسال گفت: ایشان در بیاناتی حکیمانه فرمودند که برجام برای ما مساله نیست، آنچه باید انجام شود اینکه تحریم‌ها برداشته شود و خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در این راستا مصوبه خلیی خوبی داشت و دولت را در جهت اجرای این مصوبه مکلف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با بیان اینکه ویروس استکبار بدتر از ویروس کرونا است گفت: امیدوارم ویروس استکبار، نسل‌کشی و ویرانگری را هم پشت سر بگذاریم و برای گام دوم انقلاب در شرایط کشور، منطقه و بین‌الملل تغییراتی حاصل شود و زمینه ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج) فراهم و بشر، مظلومین و مستضعفین از شر غول‌های بیابانی که بر نوع بشریت مسلط شدند، نجات پیدا کنند.

سمنان،دامغان، شاهرود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مطالبه جدی مردم استان رسیدگی به مسائل دانشگاه فرزانگان و حفظ آن برای مردم این دیار هم چنین جلوگیری از حذف یا ادغام آن است.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی اظهار داشت: دانشگاه فرزنگان از دیرباز در استان سمنان فعال بود و اکنون به عنوان یک مطالبه مردمی باید در استان باقی بماند.
وی اضافه کرد: حفظ و رسیدگی به دانشگاه فرزانگان سمنان موجب رضایت، دلخوشی و نشاط آفرینی در استان سمنان می‌شود.

امام جمعه دامغان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی(ره) گفت: قدرت و توانایی نظامی و دیپلماتیک ایران موجب هراس آمریکا و مانع اصلی جنگ این کشور علیه ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان افزود: آمریکا به ۱۰ دلیل قادر به جنگ با ایران نیست اما این کشور باید بداند اگر به ایران حمله کند، بدون شک تمام منافع آن ها در سراسر جهان به آتش کشیده و نابود می‌شود.

وی اظهار داشت: هزینه گزاف جنگ، خروج حتمی آمریکا از منطقه، تجارت اصلی دنیا با غرب آسیا، توانمندسازی جنبش مقاومت و ایجاد بحران اقتصادی و جنگ داخلی در آمریکا، از پیامدهای جنگ آمریکا با ایران است.

حسینیان ادامه داد: در صورت جنگ این ۲ کشور منافع اروپا از بین رفته و نابودی اسرائیل رقم خواهد خورد و به دلیل وارد شدن خسارت اقتصادی به سرمایه‌گذاران دنیا، آمریکا جنگ را نمی پذیرد.

امام جمعه شاهرود نیز با بیان این که نباید منتظر رفع تحریم ها ماند چراکه دشمنان هرزمانی که اراده کنندد آن را بازمی گردانند، گفت : خنثی سازی تحریم ها فرصت ساز است .

بحجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی افزود:همه دلسوزان نظام ، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در درجه اول باید به دنبال خنثی سازی تحریم ها باشند.

وی با بیان اینکه ورود ناوگان آمریکا به منطقه برخی عقب ماندگان سیاسی را به تحلیل های غلط واداشت ، تاکید کرد: صد سال پیش این رخ داد ها باعث تغییر رژیم ها می شد اما اقتدار ملت ایران پوچی قدرت نظامی آمریکا را اثبات کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.