تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۱۲

رستمی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایلام:

کاهش ۷۵ درصدی ورزشکاران سازمان یافته/خیرین ورزش یار نداریم

کاهش ۷۵ درصدی ورزشکاران سازمان یافته/خیرین ورزش یار نداریم
نگاه اقتصاد - اسلام انصاری‌فر
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایلام گفت: ۲۱۴ باشگاه ورزشی در ایلام فعالیت دارند که در طی یک سال گذشته فعالیت این باشگاه ها تحت تآثیر ویروس کرونا قرار گرفته و مشکلات فراوانی از جمله مشکلات مالی به باشگاه داران وارد شده است.
جلال رستمی، در گفتگو با خبرنگار گروه رسانه ای‌ندای زاگرس با اشاره به این که در این شهرستان ۳۱ فضای ورزشی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۴ زمین چمن، ۴ فضای ورزشی روباز و ۲۱ سالن سرپوشیده و ۲سالن ورزشی در حال احداث هم در زمره ی موجودی فضای ورزشی شهرستان ایلام به حساب می آیند.
این مسئول، تعطیلی فعالیت تعدادی از رشته های ورزشی از سوی ستاد مبارزه با کرونا را از مهم ترین دغدغه های حال حاضر ورزش عنوان کرد و افزود: آسیب جدی کرونا به ورزش به خصوص از لحاظ عدم فعالیت ورزشکاران و عدم واریز شدن اجاره بهای اماکن ورزشی به خزانه با توجه به تعطیلی آنها، ما را با چالش بزرگی مواجه کرده و از سویی هم کمبود اعتبارات خاص و بودجه هم باعث گردیده تا نتوانیم اماکن ورزشی را به طور جدی تعمیر و بازسازی کنیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایلام در ادامه گفت: در سال ۹۸ تعداد ورزشکاران سازمان یافته به عدد ۱۵۶۶۰ رسید اما درسال ۹۹ و ایام کرونا و طبق آمار تا بهمن ماه امسال این آمار با کاهش ۷۵ درصدی به تعداد ۳۸۹۳ نفر رسیده است.
رستمی به برنامه ریزی این اداره در شرایط کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: برای تعطیل نشدن ورزش با هیات‌های ورزشی جلساتی برگزار شد تا ورزشکاران با برنامه ریزی مناسب بتوانند در خانه و در فضای مجازی تمرینات خود را دنبال کنند.
ایشان از جلسات متعدد بامعاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی باحضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و معاون امور ورزش در زمینه اخذ مجوز فعالیت چند رشته ورزشی سخن به میان آورد.
این مسئول پرتلاش و دغدغه‌مند به بیان مشکلات این اداره در زمینه بدهی های قبلی آب و برق پرداخت و گفت: مدیریت اماکن ورزشی از جمله مباحث مهم است که متاسفانه در این راستا هم با کمبود بودجه جهت نگهداری مواجه هستیم و از مسئولین تقاضا داریم در تعیین بودجه سالیانه‌ نگاه ویژه ای به بخش ورزش داشته باشند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایلام یادآور شد: اماکنی همچون مجموعه ورزشی الغدیر که با کمبودهای بسیاری روبرو است، حتی در صورت تعطیلی کامل اماکن ورزشی و عدم استفاده از نیروی برق هم برای اداره ورزش هزینه بر می باشد.
رستمی با بیان این که استانداری، سازمان مدیریت و فرمانداری شهرستان نسبت به تآمین بودجه خاص برای ورزش در استان و شهرستان ایلام اهتمام به خرج دهند، به مشکل کمبود نیروی های خدماتی و نگهبانی اشاره کرد و گفت: در ورزش برای رشد و توسعه نیازمند بودجه و اعتبار هستیم و حتی اعتبار استانی هم جوابگوی نیازها نیست و باید پیگیر اعتبارات ملی شد.
ایشان نیمه‌کار ماندن چندین سالن را از مشکلات بارز مجموعه ورزشی الغدیر شهر ایلام که میزبان رویدادهای ورزشی همچون لیگ فوتبال کشور است را تاسف انگیز عنوان کرد و گفت: در این راستا شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی باید جوابگو باشد.
رستمی به بحث در زمینه پرداخت تسهیلات کرونا از سوی وزارت ورزش و از طریق ثبت نام در سامانه ی کارا اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا مبلغ یک میلیارد و دویست و نوزده میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد در اختیار ۲۲۶ نفر متقاضی قرار گرفت که البته این مبلغ نه تنها دردی از دردها و مشکلات ورزشکاران و موسسین را دوا نمی کند، بلکه بدهی بر اقساط معوقه شان افزوده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایلام در ادامه به رایزنی در زمینه بازگشایی سالن های بدنسازی اشاره کرد و گفت: باشگاه های بدنسازی جزو گروه ۴ محسوب می شد که در شرایط نارنجی هم تعطیل بودند اما با رایزنی صورت گرفته به خاطر صدمات بیش از حد به این باشگاه ها به گروه ۲ منتقل شد و از این طریق مجوز فعالیت دریافت کردند.
این مسئول با بیان این که در حال حاضر رشته های پربرخورد همانند کشتی و ورزش های رزمی کماکان غیرفعال هستند، به بحث در زمینه خانه های ورزش روستایی و تجهیز ۵ خانه در سال ۹۹ در شهرستان ایلام پرداخت و افزود: از این تعداد ۳ خانه در بخش چوار بوده اند که اکنون در اختیار شهرستان تازه تاسیس چوار هستند.
رستمی به برنامه های مهم و اساسی این اداره اشاره کرد و اظهار داشت: به دنبال استفاده از ظرفیت بانوان در هیات های ورزشی اکنون ۳ تن از بانوان در راس هیات های ورزشی شهرستان قرار گرفته اند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایلام از دیگر برنامه های اجرایی را استفاده بانوان از پیست مجموعه تختی در روزهای فرد از ساعت ۶ صبح تا ۸ عصر عنوان کرد و گفت: این اداره نگاه ویژه ای به ورزش بانوان دارد.
رستمی عدم وجود اسپانسر و همچنین خیرین ورزش یار در ورزش استان را از دیگر مشکلات اساسی ورزش عنوان کرد.
این مسئول در پایان گفت: در حوزه جوانان این اداره در سطح شهرستان ۲۶ سازمان مردم نهاد در قالب مباحثی از جمله آسیب های اجتماعی، فرهنگی، علمی و محیط زیست فعالیت می‌کنند.
ایشان ضمن تشکر از زحمات و حمایت های دکتر علی شائی مدیرکل ورزش و جوانان استان خواستار توجه و نگاه ویژه ایشان به بزرگترین شهرستان استان شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.