تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۱۱

استاندار ایلام:

شیوه نامه مقابله با کرونا در ایام تعطیلات تدوین شود

شیوه نامه مقابله با کرونا در ایام تعطیلات تدوین شود
ایلام -  استاندار ایلام گفت: مسوولان باید شیوه نامه مقابله با کرونا و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی را برای ایام پیش رو نظیر تعطیلات آخر هفته آینده، عید نوروز و انتخابات تدوین کنند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: به دلیل تعطیلات آخر هفته آینده، دید و بازدیدهای عید نوروز و همچنین برگزاری انتخابات پیش رو، احتمال افزایش شیوع کرونا در این استان وجود دارد، بنابراین باید میزان نظارت ها افزایش یابد و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: مصوباتی که در راستای مقابله با کرونا در این استان تدوین شده، باید همچنان بصورت دقیق اجرا شود.

سلیمانی دشتکی گفت: فرمانداران باید در نشست هایی که با بزرگان ایلات و طوایف برگزار می کنند، آنان را به عدم برگزاری اجتماعات و همچنین کاهش تجمعات در مزارستان ها ترغیب کنند.

وی تاکید کرد: همه ما باید فرهنگ ماسک زدن را در جامعه نهادینه کنیم و همچون گذشته پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه واکسن کرونا نیز در آینده نزدیک در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، افزود: این واکسن برای استفاده عموم باید از سه مرحله آزمایشی عبور کند.

سلیمانی دشتکی در ادامه از مردم استان خواست: خطر کرونا را بسیار جدی بگیرند و از حضور در دورهمی های شبانه، حضور در اجتماعات و همچنین ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

وی در ادامه به شرح وظایف قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان پرداخت و گفت: این قرارگاه مسوول نظارت دقیق و مستمر بر رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم برگزاری اجتماعات و همچنین رصد میزان نظارت بر مصوبات مقابله با کرونا در استان است.

استاندار ایلام تاکید کرد: کلیه مدیران علاوه بر اینکه باید در محل کار خود، پروتکل های بهداشتی نظیر زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، باید از خدمات دهی به افراد فاقد ماسک نیز اجتناب کنند.

وی اضافه کرد: مدیران کل استان و فرمانداران نیز به منظور کاهش شیوع انتقال زنجیره کرونا، جلسات خود را با جمعیت محدود برگزار کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای جلوگیری از اجتماعات زیاد و کاهش زنجیره انتقال کرونا، بازدید از پروژه ها و طرح ها تنها با حضور مدیران مربوطه صورت گیرد.

سلیمانی دشتکی به نمونه کرونا جهش یافته انگلیسی و احتمال شیوع آن در کشور به ویژه مرز مهران اشاره کرد و گفت: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و افزایش نظارت بر شیوه نامه های بهداشتی بعنوان مهم ترین عوامل عدم انتقال زنجیره کرونا جهش یافته در این مرز اجرا شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود نیز ضمن گرامیداشت دهه فجر، این روز را نماد پیروزی مستضعفان و شکست استکبار دانست و افزود: برای پیروزی نظام، شهدای زیادی تقدیم انقلاب شد و برای حفظ نظام نیز میزان این شهدا افزایش یافت.

وی در خصوص نحوه افتتاح طرح های دهه فجر نیز گفت: کلیه طرح های دهه فجر برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا بصورت مجازی و با حضور تعداد محدود در استان و شهرستان های هدف برگزار می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.