تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

شهروندان ایلامی مراقب کلاهبرداران تلفنی و پیامکی باشند

شهروندان ایلامی مراقب کلاهبرداران تلفنی و پیامکی باشند
ایلام - رییس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ایلام گفت: شهروندان ایلامی برای پیشگیری از کلاهبرداری به شیوه تماس تلفنی و ارسال پیامک از هرگونه همکاری با افراد ناشناس خودداری کنند.

سرگرد عادل سلیمانی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: برخی از شهروندان اخیرا به پلیس آگاهی مراجعه کرده و اعلام کردند که افراد سودجو و فرصت طلب به شماره آنان دسترسی پیدا کرده و طی تماس تلفنی با آنان خود را مجری شبکه های رادیویی یا روابط عمومی برخی شرکت ها معرفی کرده اند.

وی افزود: این افراد سود جو و فرصت طلب طی مصاحبه فرضی، آنان را به امور غیر واقعی مثل خوش حسابی در پرداخت هزینه قبض تلفن و یا برنده شدن در قرعه کشی با مبالغ مختلف اعتماد آنان را جلب و با حیله و تقلب شهروندان را به جلو باجه خودپرداز کشانده و با یکسری عملیات متقلبانه و گمراه کننده وجوهات آنان را به حساب خود و همدستان واریز می کردند.

سرگرد سلیمانی نژاد تاکید کرد: این در حالی است که کلیه شرکت های مخابرات هیچگونه مبلغی از طریق اخذ شماره حساب شهروندان و یا کشاندن آنان به جلو باجه خودپرداز پرداخت نمی کنند.

وی اضافه کرد: اگر چنانچه قرار باشد پولی از بابت برنده شدن در قرعه کشی به حساب شما واریز شود به هیچ عنوان نیازی به ارائه اطلاعات حساب شخصی خود و مراجعه به دستگاه خودپرداز به همراه این افراد نمی باشد.

رییس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ایلام گفت: مردم باید هشدارهای پلیس را جدی بگیرند تا در دام افراد سودجو و کلاهبردار گرفتار نشوند.

وی همچنین از شهروندان خواست: ضمن اجتناب از پاسخگویی به تماس افراد کلاهبردار و سودجو، شماره این افراد شیاد را برای پیگیری به پلیس ۱۱۰ و یا پلیس آگاهی ایلام به شماره ۰۸۴۲۱۸۲۲۶۳۳ اطلاع رسانی کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.