تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

تبلیغات محیطی پیشگیری از کرونا در ایلام به ۴۰ درصد رسید

تبلیغات محیطی پیشگیری از کرونا در ایلام به ۴۰ درصد رسید
ایلام - رییس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا ایلام گفت: تبلیغات محیطی پیشگیری از شیوع کرونا در استان به ۴۰ درصد رسیده که با نقطه مطلوب فاصله بسیاری دارد.

 

معروف بسطامی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان اظهار داشت: ساده انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی سبب افزایش آمار بستری و فوتی های کرونا در چند روز اخیر شده است.

وی افزود: دستگاه ها و افرادیکه نقض کننده پروتکل ها و شیوه نامه بهداشتی در استان باشند در اسرع وقت برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رییس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا ایلام یادآور شد: علاوه بر اهتمام کلیه دستگاه های نظارتی و تشدید محدودیت های کرونا، همکاری مردم می تواند در کاهش شیوع کرونا تاثیرگذار باشد.

بسطامی گفت: با توجه به پایان ماه رمضان و برگزاری مراسم های شادی و عروسی همه فرمانداران موظفند اهتمام لازم در این زمینه داشته باشند.

وی به برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: امکانات لازم برای برگزاری امتحانات پایه های نهم و دوازدهم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی فراهم شود.

رییس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا ایلام تصریح کرد: مدارسی که غیر از پایه های یادشده در آنها امتحان یا تجمع به هر دلیلی صورت گیرد، متخلف و بلافاصله پلمب می شوند.

بسطامی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تبلیغات محیطی در سطح شهر از ۱۷ درصد به ۴۰ درصد رسیده که کافی نیست و باید به بالای ۹۰ درصد برسد.

وی یادآور شد: پایانه های مسافربری از جمله بخش هایی است که رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها ضعیف است و علاوه بر نظارت بیشتر باید افراد بیمار را شناسایی و به دستگاه متولی معرفی کنند و در صورت عدم رعایت قرنطینه با آنها برخورد جدی صورت گیرد.

وی یکی از کانون های تجمع را مطب ها، آزمایشگاه ها و داروخانه ها اعلام کرد و گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته در این زمینه اما این اماکن همچنان پرخطر هستند که باید ساماندهی شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.