تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴

پایان روز ششم المپیک توکیو؛ ایران به جایگاه بیست‌وهشتم نقل مکان کرد

پایان روز ششم المپیک توکیو؛ ایران به جایگاه بیست‌وهشتم نقل مکان کرد
توکیو- شمار مدال های توزیع شده در المپیک توکیو در پایان ششمین روز در مجموع به ۳۰۳ مدال رسید که ۱۴۵ مدال توسط زنان شکار شده و ایران همچنان با تک مدال طلا تیراندازی همراه با هفت کشور در جایگاه بیست و هشتم مشترک قرار دارد.

 

میزبان بازی‌های المپیک در پایان روز ششم بازی‌ها چهار مدال(۳ طلا و یک نقره) دیگر کسب کرد و در مجموع با ۱۳ طلا و چهار نقره و پنج برنز همچنان صدرنشین است.

اما چین با ۱۲ طلا، ۶ نقره و ۹ برنز در جایگاه دوم قرار دارد و آمریکا با ۱۱ طلا، ۱۱ نقره و ۹برنز همچنان در جایگاه سوم است.

روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با هفت طلا، ۱۰ نقره و ۶ برنز چهارمی خود را تداوم بخشید. در عین حال استرالیا از جایگاه هفتمی و با دو پله صعود رتبه پنجم و بالاتر از انگلیس رده ششمی رسید.

انگلیس، کره جنوبی، آلمان، فرانسه و هلند هم جایگاه ششم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

کانادا هم یک پله سقوط کرد و در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

ایران هم با کشورهایی چون اکوادو، فیجی، فلیپین و تایلند در جایگاه بیست و هشتم مشترک ایستاده‌است.

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. امروز و در پایان ششمین روز بازی ها در مجموع ۳۰۳ مدال توزیع شده است که از این تعداد ۱۴۵ مدال از ۴۳ کشور توسط زنان کسب شد. آمریکا با ۲۰ مدال، چین ۱۲ و ژاپن با ۱۱ مدال به ترتیب بیشترین مدال در بخش زنان را به خود اختصاص داده‌اند.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ – ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ۶۶ ورزشکار ١٠ زن و ۵۶ مرد در ١۶ رشته حضور دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.