تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

معاون تولید کانون کشور در ایلام: از تولید یک انیمیشن کوتاه در استان ایلام حمایت می کنیم

معاون تولید کانون کشور در ایلام: از تولید یک انیمیشن کوتاه در استان ایلام حمایت می کنیم
نگاه اقتصاد - محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون و دبیر جشنواره بین المللی پویانمایی در مراسم رونمایی تازه های تولید انیمیشن کانون ایلام حمایت از یک انیمیشن کوتاه در ایلام را اعلام کرد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام،محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون کشور با حضور بر خط در مراسم رونمایی از تولیدات تازه انیمیشن کانون ایلام حضور در این برنامه و در جمع ایلامی ها را باعث خوشحالی خواند و گفت: استان ایلام برای من یادآور رشادت ها و دلاوریهای دوران دفاع مقدس است و خودم نیر افتخار حضور در جبهه‌های ایلام را داشته ام و با مهربانی مردمانش به خوبی آشنا هستم،دبیر جشنواره های بین المللی پویانمایی در ادامه درباره تولید انیمیشن در کانون ایلام ابراز امیدواری کرد که این حرکت ها تداوم داشته باشد و افزود: من خودم زمانی مربی بوده ام و درک می کنم که جقدر کار یک مربی سخت است و حالا  مربی بیاید و علاوه بر کارهای خود در تولید انیمیشن نیز نقش داشنه باشد واقعا کار ارزنده ای است کریمی صارمی در ادامه با اشاره به اهمیت تولید انیمیشن در استان ها گفت: یکی از کارهای ما در جشنواره بین المللی پویانمایی نمایش هم زمان کارهای جشنواره در چند استان خواهد بود که با توجه به ظرفیتی که استان ایلام در زمینه انیمیشن دارد حتما یکی از این استان ها ایلام خواهد بود و با عنایت به همین ظرفیت هم انشاالله حمایت از تولید یک انیمیشن کوتاه در استان ایلام در بخش حمایت از استعداد های جوان را اعلام می کنم .بر اساس این گزارش پس از بیان این جمله ، حاضرین در سالن که جمع هنرمندان مطرح استان و مربیان و مسئولین کانون ایلام بودند با تشویق گرم استقبال خود را از این خبر به نمایش گذاشتند.

محمدرضا کریمی صارمی با سابقه ای درخشان و طولانی در کانون همواره یکی از پرتلاش ترین و محبوب ترین مسئولین کشوری بوده که در حوزه تولید فیلم و انیمیشن و برگزاری جشنواره پویانمایی و مدیریت این فعالیت ها نقش موثری داشته است .

بر اساس این گزارش در مراسم رونمایی از دو انیمیشن نقاب گلی و قلقلی در این کانون که با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی و جمعی از هنرمندان استان برگزار شد،سرپرست کانون ایلام‌نیز اظهار کرد: استان ایلام ظرفیت های زیادی در حوزه هنرهای نمایشی و عروسکی، تئاتر، انیمیشن و ساخت فیلم دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

« محمدرضا رستم پور» با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت از صاحبان آثار و تولیدکنندگان آثار هنری، هنرمندان و شناسایی استعدادها در حوزه کودک و نوجوان است، یادآور شد: استان ایلام در بحث نمایش های عروسکی و ساخت انیمیشن ریشه دار است، وقتی به نقش و نگارهای نمدها و جاجیم ها و صنایع دستی استان نگاه می کنیم این ریشه ها را کشف خواهیم کرد.

وی افزود: این نقش و نگارهایی که در صنایع دستی به ویژه آثار بافتنی استان دیده می شود خود روایتگر یک داستان است که و دارای معانی و مفاهیم نمادین ارزشمند هستند، درست است که در استان  به صورت حرفه ای امروزی در زمینه انیمیشن کار نشده است اما با این هنر غریبه نیستیم بلکه در بطن هنرهای ما وجود دارد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام تصریح کرد: سال ۹۸ دغدغه ساخت انیمیشن در استان جدی تر دنبال شد و استودیوی انیمشن با استفاده از ظرفیت همکاران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان ایلام راه اندازی شد و در همان سال اولین انیمشین در کانون ساخته شد و در سال ۹۹ این امر دنبال شد و کار حرفه ای در این زمینه آغاز شد.

یکی از مهم ترین کارهایی که مدیریت کانون استان به صورت جدی پیگیر آن بوده تکیه بر تولید محتوا و راه اندازی استودیو انیمیشن بوده که با این کار راه را برای آینده ای درخشتن در فعالیت های هنری کانون استان باز کرده و مصداق خوبی است برای شعار آینده ساختنی است که شعار کانون نیز در سال جاری به شمار می رود.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی،هنری در سراسراستان به صورت ثابت،سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی ،هنری و آموزشی ارائه می دهد. که این روزها تمامی فعالیت های شصت و چهار گانه ی آن  هم زمان هم به صورت مجازی و هم  حضوری  انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز با فعالیت فرهنگی ،ادبی،هنری   در فضای مجازی و حضوری  به بچه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند.

علاوه براین ها  بیش از هشت انجمن مجازی و ۱۰۹ کارگاه مجازی با فعالیت های ۶۴ گانه  نیز با دعوت از چهره های فرهنگی،ادبی و هنری کشوری و استانی،چراغ برنامه های کانون را روشن نگه داشته اند.

درفصل جاری پاییز  کانون استان ایلام  علاوه بر فعالیت های مراکز ثابت در کارگاههای عمومی،در سایت kpf ،تعداد ۲۸ کارگاه تخصصی را به صورت برخط و شهریه ای درحال برگزاری دارد.

 

 

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.