تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷

طرح امداد فرهنگی در مناطق کم برخوردار ایلام آغاز شد

طرح امداد فرهنگی در مناطق کم برخوردار ایلام آغاز شد
ایلام - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام از آغاز طرح امداد فرهنگی در مناطق کم برخوردار استان خبر داد و گفت: طرح نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم از امروز با موضوع مواد مخدر شروع شد.

 

فاطمه رستگار روز یکشنبه در حاشیه برگزاری ایستگاه نقاشی طرح امداد فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح امروز و همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر برای بچه های ساکن در مناطق کمتربرخوردار سبزی آباد، کارخانه نمک و هفت تیر (بانبور) برگزار و در سایر نقاط استان نیز با انجام برنانه های مفرحی چون بازی های بومی – محلی، هنری، ادبی و سایر برنانه ها اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: این برنامه در طول ماه یکبار با همکاری دفاتر تسهیلگری و دستگاه های مرتبط در مناطق کم برخوردار و به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برگزار می شود تا جامعه هدف کودک و نوجوان و خانواده های آنها با ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیشتر آشنا شوند.

رستگار در مورد برنامه امروز توضیح داد: ایستگاه نقاشی امروز به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و در راستای نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون ایستگاه نقاشی با همین موضوع برگزار شد تا مخاطبان با زبان هنر به مبارزه و مقابله با این معضل ناهنجار اجتماعی بروند.

وی بهره گیری از زبان فرهنگ ، هنر و ادب به شیوه غیرمستقیم در بیان مفاهیم تربیتی دوری از مواد مخدر و آسیب های اجتماعی و معرفی کانون و ظرفیت های موجود در آن در محورهای فرهنگی هنری ادبی و پژوهشی برای کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و کم برخوردار از اهداف این برنامه ذکر کرد.

رستگار ادامه داد: شناسایی و استعدادیابی کودکان و نوجوانان مستعد در مناطق محروم و حاشیه نشین و مسیردهی مناسب توسط مربیان کانون حوزه، امکان یابی برگزاری جلسات تعاملی با تسهیلگران و روان شناسان و جامعه شناسان در مناطق محروم با دعوت از کودکان و نوجوانان و والدین در راستای برون رفت از مشکلات اجتماعی و دعوت از تلاشگران و کنشگران حوزه آسیب های اجتماعی برای ورود جدی به این مقوله و ترویج امید و نشاط اجتماعی در کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق کم برخوردار از دیگر اهداف برنامه امداد فرهنگی است.

رستگار با بیان اینکه شعار برنامه امداد فرهنگی ( دنیایی پاک و سالم با خانواده و کودکانی پاک و سالم) است، تاکید کرد: باید با بهره مندی از زبان فرهنگ، ادب و هنر به کودکان و نوجوانان، سلامت جسم و روح و دوری از این پدیده های ناهنجار اجتماعی را در میان بچه ها و خانواده ها آنها نهادینه کرد.

به گفته وی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اولیای تربیتی و خانواده های اعضا تعامل و ارتباط مناسبی دارد و می تواند از مسیر همین تعامل و مشارکت فرهنگ مبارزه با مواد مخدر را در میان کودکان و نوجوانان اشاعه دهد و همه مسوولان ، خانواده ها و اولیای تربیتی برای آینده پاک و بدون آلودگی کودکان نوجوانان مسوولیت دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام بهره گیری از زبان هنر، ادبیات و فرهنگ در انتقال مفاهیم تربیتی در حوزه آمادگی با پدیده شوم و منفی اعتیاد و مواد مخدر و آسیب های اجتماعی ناشی از این ناهنجاری ها و موارد دیگر را از کارکردهای ماهیتی کانون پرورش فکری دانست و از عضویت رایگان بچه های ساکن مناطق کم برخودار در مراکز کانون خبر داد.

به گزارش ایرنا، ایستگاه نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز در بوستان ملت (سراب) با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دفتر تسهیلگری مناطق سبزی آباد، کارخانه نمک و هفت تیر (بانبور)، معاونت پیشگیری نیروی انتظامی و مرکز مثبت زندگی بهزیستی برکزار شد./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.