تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

پروژه شهرک صنعتی ایوان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست

پروژه شهرک صنعتی ایوان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست
نگاه اقتصاد

 

رضا محمدرحیمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام در جمع خبر نگاران گفت: ۲۹ واحد تولیدی سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند ، از مهمترین برنامه‌های این سازمان، احیای واحدهای راکد و غیرفعال بوده که در سال ۱۴۰۱ تلاش داریم که با استفاده از ظرفیت‌های موجود، تعداد ۳۰ واحد دیگر را به مدار تولید بازگردانیم.

 

وی با اشاره به این اصل مهم که هم اکنون در استان ایلام ۴۷۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری با حدود سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومان وحود دارد ، افزود: نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی وجود دارد که از این تعداد واحد تولیدی حدود ۷۰ درصد یعنی ۳۳۹ واحد فعال و نیمه فعال وجود داشته که ۳۰ درصد آنها یعنی ۱۴۰ مورد واحد راکد محسوب می‌شوند.

 

محمد رحیمی به یکی از مهمترین برنامه‌های صمت اشاره داشت و ادامه داد: احیای واحدهای راکد و غیرفعال است که در سال گذشته ۲۹ واحد به چرخه ی تولید بازگشت که کارخانه نورد و طرح سولفات پتاسیم شهرستان ایوان از طرح‌های بازگشت به چرخه تولید است، با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در سال جاری حداقل ۳۰ واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگردند.

 

رئیس سازمان صمت عنوان کرد: ۱۶ نوع معدن که عمدتا غیرفلزی بوده در استان شناسایی شده که این کانی های غیر فلزی شامل معادن گچ، آهک، شن، ماسه، مارن، آلوویوم و بیتومین یا قیر طبیعی از جمله ذخایری هستند که از معادن ایلام استخراج گردیدند.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت: مشکلات اصلی در بخش صنعت بیشتر به کمبود نقدینگی، معوقات، مشکلات بانکی، تعطیلی واحدهای تولیدی، فرسودگی ماشین آلات و منسوخ بودن تکنولوژی‌ها بیان کرد.

 

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت ایلام ادامه داد: بخشی از پروژه های سنگین و طرح‌های نیمه تمام و جوازهای آماده سرمایه گذاری، نقطه امید بخش برای تولید محسوب می شوند و اگر در زمان مقرر راه اتدازی شوند، در ایجاد توسعه صنعتی به شدت تاثیرگذار خواهد بود.

 

ایشان در ادانه سخنان خود از جمله این طرح‌ها را شامل می‌توان به طرح ان جی ال و پتروشیمی دهلران و فولاد ایوان دانست.

 

وی تاکید کرد: طرح تولید فیلترهای تصفیه آب برای اولین بار در قالب طرح دانش بنیان شرکت غشا گستر دالاهو در شهرک صنعتی ایوان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و نیز پروژه پتروشیمی هلیلان با توجه به محل قرارگیری و اقداماتی که انجام شده جزء طرح‌های مهم به حساب می آید.

 

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت ایلام اضافه کرد: سال گذشته ۷۳ جلسه، ۲۵۰ پرونده با ۴۰۳ مصوبه و در سال جدید ۱۶ جلسه کارگروه تسهیل با ۶۶ پرونده و ۸۸ مصوبه تشکیل شد که بیش از ۸۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل در استان اجرایی شده است.

 

محمد رحیمی در پایان به بازرسی‌ها ی سازمان در سال جاری اشاره داشت و ادامه داد: حدود ۱۷ هزار فقره بازرسی و ۱۰۷۰ پرونده تخلفاتی به مبلغ ۵۰۷ میلیارد ریال تشکیل شده که این میزان بازرسی نسبت به سال گذشته نشان از رشد ۷۲ درصدی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.