تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۵۴

ایلام ، رتبه دوم اهدای خون کشور طی سال گذشته را کسب کرد

ایلام ، رتبه دوم اهدای خون کشور طی سال گذشته را کسب کرد
ایلام - مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: رتبه دوم شاخص اهدای خون کشور طی سال گذشته با همکاری و مشارکت مردم به استان ایلام رسید.

 

دکتر لیلی عاصم‌آبادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پایگاه انتقال خون استان سال گذشته توانست جوابگوی ۱۰۰ درصدی نیاز خونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان ایلام باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱ هزار و ۶۳۵ نفر از مردم استان برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند، افزود: از این میزان مراجعه تعداد ۱۸ هزار و ۱۷۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

عاصم آبادی یادآور شد: از تعداد مراجعات به پایگاه های انتقال خون استان طی سال گذشته تعداد چهار هزار و ۵۴ نفر اهدا اولی بودند، پنج هزار و ۶۲۱ نفر باسابقه و هشت هزار و ۴۹۶ نفر نیز اهدا کننده مستمر بودند.

وی به اهدای خون یک هزار و ۱۹۶ نفر از زنان در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: اهدای خون زنان و مادران یکی از مهم‌ترین شاخص‌های فرهنگ سازی اهدای خون در بین خانواده هاست.

مدیر کل انتقال خون استان ایلام ادامه داد: در سه ماهه پایانی سال گذشته پویش چتر سرخ زندگی در تمامی پایگاه های انتقال خون سراسر کشور برگزار شد که در اجرای این پویش مشارکت بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی استان رخ داد.

عاصم آبادی به رشد ۲۶ درصدی مراجعه برای خونگیری و ۲۵ درصدی خونگیری در ایلام در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: احداث پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های ایوان و دهلران یکی دیگر از برنامه‌های مهم و ضروری سال گذشته بود که با پیگیری‌های صورت گرفته ۲ قطعه زمین در این شهرستان‌ها برای احداث پایگاه ثابت خونگیری تامین و در ایام دهه مبارک فجر سال گذشته کلنگ زنی شده و در مرحله برگزاری مناقصه و آغاز مراحل احداث است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی است، از مردم استان ایلام خواست: در سال جاری نیز همانند سال های گذشته با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون با اهدای خون خود یاریگر بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی باشند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.