تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

سرمایه‌گذاران تحت چه شرایطی قادر به کسب بازدهی مناسب از بورس هستند؟

سرمایه‌گذاران تحت چه شرایطی قادر به کسب بازدهی مناسب از بورس هستند؟
تهران- یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با تاکید بر اینکه اصلاح شاخص بورس طبیعی بود و نوسان در ذات بازار سهام است، گفت: سهامداران در بورس افق سرمایه‌گذاری‌شان باید بلندمدت باشد و از طریق ابزارهای غیرمستقیم در بازار سهام اقدام کنند که در این صورت به طور قطع بازدهی بسیار خوبی کسب خواهد کرد.

تهران-  یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با تاکید بر اینکه اصلاح شاخص بورس طبیعی بود و نوسان در ذات بازار سهام است، گفت: سهامداران در بورس افق سرمایه‌گذاری‌شان باید بلندمدت باشد و از طریق ابزارهای غیرمستقیم در بازار سهام اقدام کنند که در این صورت به طور قطع بازدهی بسیار خوبی کسب خواهد کرد.

«علی تیموری» با اشاه به روند فعلی معاملات بورس، اظهار داشت: نوسان به عنوان خاصیت بازارهای مالی تلقی می‌شود و بازار سرمایه ایران هم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی اظهار داشت: روند رو به رشد شاخص بورس از سه ماهه پایانی سال گذشته و استمرار آن در فروردین ماه سود و بازده خوبی را نصیب سرمایه‌گذارن کرد و طبیعی بود پس از رشد صورت گرفته در بازار شاهد اصلاح قیمت‌ها و نوسان در شاخص‌های بازار سرمایه باشیم.

تیموری اعلام کرد: وضعیت به وجود آمده در روند فعلی بازار طبیعی بود، با این تفاوت که اصلاح صورت گرفته در اردیبهشت امسال سریع و در کلیت بازار رخ داد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است؛ این روند نسبت به اصلاح‌های قبلی بازار که عموما فرسایشی و خسته کننده بود، تفاوت دارد.

شرایط فعلی بازار سرمایه قابل مقایسه با سال ٩٩ نیست

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است در بازار شاهد تکرار دوباره روند سال ۹۹ در بازار باشیم یا خیر، گفت: شرایط فعلی بازار سرمایه قابل مقایسه با دوره پیک شاخص در سال ٩٩ نیست و به هیچ عنوان مقایسه اصلاح صورت گرفته در سال ٩٩ با اردیبهشت ماه امسال درست نیست.

تیموری خاطرنشان کرد: اکنون بازار از حیث ارزندگی و چشم‌انداز سودآوری در مقایسه با مرداد سال ٩٩ متفاوت بوده و قیمت‌های فعلی در بازار سرمایه در مقایسه با بازارهای جایگزین از توجیه اقتصادی بالا برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در صورت صیانت از بازار توسط سیاست‌گذاران امر که اقدام به تصمیم‌گیری در بخش‌های مختلف اقتصادی اثرگذار بر بازار سرمایه می‌کنند شاهد پویایی و شادابی در بازار سرمایه خواهیم بود و بازار سرمایه به واسطه توسعه ابزارهای تامین مالی که رسالت اصلی آن تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی است، موفق خواهد بود.

پیش‌بینی روند معاملات بورس تا پایان سال ۱۴۰۲

وی روند معاملات بورس در روزهای آینده را مورد مقایسه قرار داد و گفت: با توجه به ارزندگی کلیت بازار، روند معاملات بورس در بازه زمانی میان‌مدت و بلندمدت مثبت ارزیابی می‌شود، اما ممکن است در کوتاه مدت شاهد نوساناتی در بازار باشیم که این امر ناشی از حساسیت بازار به تحولات اقتصادی، سیاسی و تاثیر تصمیمات متخذه اثرگذار بر بازار است.

تیموری بازار سرمایه را آینه تمام نمای اثر سیاست‌های دولت در بخش اقتصادی و عوامل غیراقتصادی اثرگذار بر امنیت سرمایه‌گذاری دانست و افزود: لازم است تا تصمیم گیران در زمان اخذ تصمیمات مهم اثر آن را در بخش‌های مختلف از جمله بازار سرمایه مورد توجه قرار دهند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه اعلام کرد: بدون شک برخی تصمیمات شاید در کوتاه مدت شوک‌های قیمتی را کنترل و افزایش قیمت‌ها را با تاخیر مواجه کنند اما در میان مدت و بلند مدت با آثار مخربی در سطح تولید روبرو می‌شوند و همچون سونامی غیر قابل مهار عمل خواهد کرد.

توصیه به سهامداران و سرمایه گذاران

وی خطاب به سهامداران گفت: توصیه به سهامدارن و سرمایه گذارن به خصوص سرمایه‌گذارانی که دانش کافی نسبت به مکانیسم‌ها و تحلیل شرکت‌های مختلف ندارند، این است که به طور حتم افق سرمایه‌گذاری آنها در بازار بلند مدت باشد و از طریق ابزارهای غیرمستقیم در بازار حضور داشته باشند، در این صورت به طور قطع خاطره خوبی برای آنها از نظر سرمایه‌گذاری در بورس رقم خواهد خورد.

تیموری اظهار داشت: عملکرد بازار سرمایه در مقایسه با بازارهای موازی از جمله ملک و دلار نشان دهنده قدرت رقابت پذیری آن است؛ به شرطی که سرمایه‌گذاری آنها همراه با افق بلندمدت و از مسیر ابزارهای مالی غیر مستقیم باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.