تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام جذب شد

یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام جذب شد
ایلام - استاندار ایلام گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام جذب شده است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز شنبه در جلسه کمیسیون بانک های این استان، اظهار کرد: بانک های استان ایلام در زمینه پرداخت تسهیلات به خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ سال گذشته خوب عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه هدف از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ اشتغالزایی در استان است، گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام جذب شده که ۳۰۰ میلیارد تومان بیشتر از اعتبارات مصوب استان در این زمینه بوده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: میانگین پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در کشور ۱۶ درصد بوده ولی در استان این رقم ۳۵ درصد بوده است، انتظار داریم حرکت بانک های استان در پرداخت تسهیلات در استان تداوم داشته باشد.

بهرام نیا بر لزوم توجه بانک ها به پرداخت تسهیلات خرد اشاره کرد، گفت: طبق مصوبه بانک مرکزی اخذ تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نیازمند یک ضامن است و نیاز است بانک های استان در این زمینه با مردم همکاری کنند.

وی بیان کرد: توسعه، اشتغال، کاهش تورم، بهره وری و…در استان ایلام نیازمند همراهی و همکاری بانک ها است، خوشبختانه مجموعه مدیران بانکی استان پای کار هستند و در سال جاری نیز برای توسعه استان همراهی خواهند کرد.

بانک های خصوصی در زمینه توسعه استان پای کار باشند

معان هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: بانک های خصوصی حداقل باید ۵۰ درصد از منابع خود را صرف توسعه استان کنند در حالی که این رقم هم اکنون حدود ۳۰ درصد است.

شهریار عباسی بیان کرد: بانک های خصوصی در حوزه پرداخت تسهیلات باید در استان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بانک های استان همکاری لازم را با مردم داشته باشند، گفت: نیاز است بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، اشتغال نهایت همکاری را با مردم داشته باشند.

عباسی بیان کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح پتروشیمی هلیلان پرداخت شده و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا ماه های آینده پرداخت خواهد شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.