تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

وزیر اقتصاد: عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای نظام بانکی، بسیار امیدوارکننده است

وزیر اقتصاد: عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای نظام بانکی، بسیار امیدوارکننده است
نگاه اقتصاد

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در درجه اول برای همه مدیران این بانک و در مرحله بعد، برای مجموعه نظام بانکی کشور، بسیار خوشایند و امیدوارکننده‌ محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید احسان خاندوزی» طی سخنانی در این جلسه، با ابراز رضایت از گزارش قابل دفاع هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مجمع عمومی، اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان یکی از نوپاترین بانک‌های کشور، به لحاظ ترکیب ذی‌نفعان و سهامداران (متشکل از تعدادی از بانک‌های بزرگ کشور) تجلی هم‌افزایی بین بانک‌های ارزشمند کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: به نظر من این گزارش و این عملکرد، در درجه اول برای همه مدیران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و در مرحله بعد، برای مجموعه نظام بانکی کشور، بسیار گزارش خوشایند و امیدوارکننده‌ای محسوب می‌شود.

خاندوزی بیان داشت: با توجه به شرایط جامعه و عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، به نظر می‌رسد شاید نیاز باشد که اهداف و مطالبات بالاتری را در مجمع عمومی بانک طرح کنیم و صرفاً به تداوم مسیری که تا کنون طی شده، بسنده نشود تا ان‌شاءالله شرایط به‌گونه‌ای شود که به جهت عملکرد، گام ۱۴۰۲ این بانک بلند‌تر از سال گذشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد مناسب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۱ در زمینه اعتبارسنجی متقاضیان وام، تأکید کرد: توقع ما این است که بانک عملکرد خود در این خصوص را به ۱۰۰ درصد برساند و تمام وام‌های پرداختی، مبتنی بر اعتبارسنجی باشد.

خاندوزی ادامه داد: همچنین گزارش ارائه شده در خصوص تأمین ۱۰۰ درصدی هزینه‌های بانک از طریق دریافت کارمزد نیز خبر بسیار خوبی است و به نظر من هر چه زودتر اجرا شود تا برکات آن برای شبکه بانکی کشور بیشتر شود؛ زیرا قاعده را عوض می‌کند و نشان می‌دهد که می‌توان با احراز مجموعه‌ای از شرایط به سمتی رفت که پیش‌تر نشدنی به‌نظر می‌آمد.

وی تأکید کرد: شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که ما رفته‌رفته به سمت کارمزد‌های ثابت برویم و در صورت امکان، دست‌کم برای بخشی از تسهیلات اعطایی بانکی، بتوانیم کارمزد صفر منظور کنیم.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را ویژه ببینیم
وزیر اقتصاد عنوان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به ترکیب و جنس فعالیت‌هایش، باید هدف‌گذاری بالاتری در خصوص اعطای وام‌های بدون ضامن داشته باشد و حداقل ۵۰ درصد تسهیلات اعطایی خود را به این سمت ببرد.

خاندوزی گفت: به نظر می‌رسد ما در تنظیم‌گری و رگولاتوری حوزه سیاست‌های اعتباری و تسهیلاتی، باید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را به‌طور ویژه ببینیم، زیرا مختصات و تمایزات ویژه‌ای نسبت به وام بانک‌های متعارف تجاری، تخصصی و توسعه‌ای دارد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: به نظر من در برخی ماه‌های سال ۱۴۰۱، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌توانست با دست باز، تسهیلات بیشتری در اختیار وام‌گیرندگان خرد قرار دهد، اما چون در نظام تنظیم‌گری، این تمایز خیلی جدی گرفته نمی‌شود، باعث شد بانک با محدودیت‌هایی مواجه شود.

خاندوزی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در سال جاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با رعایت همه اهداف بانک مرکزی در خصوص جلوگیری از رشد نقدینگی، سقف تسهیلات خود را خیلی بالاتر از قبل بگذارد، بدون اینکه زیانی وارد کند و موجب آثار تورمی شود.

وی یادآور شد: نوع و مدل کسب و کار این بانک و نوع بهره‌وری مشتریان از تسهیلات، حاکی از آن است که ما می‌توانیم با کمترین نگرانی، درجه آزادی بیشتری را برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قایل باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.