تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

معاون وزیر کشور: پایانه های مرزی به کارگاه های عمرانی تبدیل شده اند

معاون وزیر کشور: پایانه های مرزی به کارگاه های عمرانی تبدیل شده اند
ایلام - معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: پایانه های مرزی منتهی به مرزهای رسمی تعیین شده برای تردد زائران اربعین به کارگاه های بزرگ عمرانی تبدیل شده اند.

 

 

سید مجید میراحمدی  در اجتماع بزرگ یاران حسین با حضور موکب داران استان ایلام افزود: سال های اخیر و بویژه در دولت سیزدهم همه مرزها و پایانه های مرزی کشور در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران تبدیل به کارگاه های بزرگ اجرای طرح های زیرساختی شده اند و به برکت اربعین مردم این استان ها هم از این زیرساخت ها بهره مند می شوند.

وی افزود: پارکینگ های شهرستان و مرز بین المللی مهران با پیگیری ؛ مدیریت و اقدامات جهادی مسئولان هم اکنون به عنوان مهمترین گذرگاه مرزی متحول شده و توسعه یافته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: ساماندهی پارکینگ ها، زیرساخت های مواصلاتی، رفاهی، امکانات بهداشتی و خدماتی در طول مسیر زائران اربعین در استان ایلام فراهم شده است.

میراحمدی یادآور شد: اربعین حسینی یک حرکت عبادی ؛ سیاسی و معنوی است و موکب داران باید در کنار ارائه خدمات به زائران، در حوزه تعالی فرهنگی و معنوی و معرفت افزایی آنها در مورد اهمیت اربعین نیز تلاش کنند.

وی اضافه کرد: موکب ها و ایستگاه های صلواتی وظیفه ارتقای فرهنگی زائران را نیز بر عهده دارند و متصدیان این اماکن در واقع سربازان فرهنگی مقام معظم رهبری هستند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه ستاد اربعین برای انجام وظایف خود ۲ بازو دارند که یکی بازو حکومتی و دیگری بخش مردمی است؛ اظهار داشت: دولتمردان کار و کرامت مردمی بودن و خدمت صادقانه به زائران اربعین را بالاترین افتخار خود می دانند.

میراحمدی گفت: افتخار می‌کنیم در طول ۲ سال گذشته دولت سیزدهم تحولات بزرگی را در حوزه های زیرساختی مرزهای تعیین شده انجام داده است.

وی افزود: سال گذشته‌ دشمن با یک جنگ ترکیبی گسترده به مصاف جمهوری اسلامی آمد؛ ولی بصیرت همین زائران اربعین حسینی و شهدای امنیت که خادمان زائران اربعین بودند، شکست مفتضحانه ای به آنان وارد کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه استان قهرمان ایلام در صحنه دفاع از ارزش های انقلاب همواره در صف اول بوده است؛ گفت: سرزمین مقدس ایلام علاوه بر اینکه به خون شهیدان دوران دفاع مقدس مطهر است ؛ پذیرایی از بیش از ۵۰ درصد زوار اربعین حسینی را نیز بر عهده دارد.

میراحمدی گفت: استاندار ایلام اربعین سال گذشته بیش از ۲۳ شبانه روز در مرز مهران خدمتگزار زوار حسینی بود و ما شاهد مجاهدت ها و رشادت های جمع کثیری از مدیران که بیش از یک ماه در مرز مهران حضور داشتند؛ بودیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.