تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

رییس سازمان هواپیمایی:

فروش پروازهای اربعین خارج از سامانه فروش شرکت‌ها ممنوع است

فروش پروازهای اربعین خارج از سامانه فروش شرکت‌ها ممنوع است
تهران- رییس سازمان هواپیمایی با اعلام شروع عملیات پروازهای اربعین امسال از ۲۷ مردادماه با نرخ مصوب ۸ میلیون از تهران و ۹.۵ میلیون تومان از مشهد، گفت: فروش بلیت خارج از سامانه فروش شرکت‌ها ممنوع است و ایرلاین‌ها اگر از زیرساخت لازم برای فروش مستقیم برخوردار نیستند می‌توانند فروش بلیت را به سایت‌های منتخب و معرفی شده از سوی این سازمان محول کنند.
به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، «محمد محمدی بخش» رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه هماهنگی پروازهای اربعین حسینی سال ۱۴۰۲،گفت: عملیات پروازهای اربعین امسال از ۲۷ مرداد ماه از فرودگاه‌های ایران به فرودگاه‌های نجف و بغداد آغاز خواهد داشت.
وی قیمت تعیین شده برای پروازهای اربعین از تهران به فرودگاه‌های نجف و بغداد را ۸میلیون تومان و از مبداء مشهد ۹.۵میلیون تومان اعلام‌کرد و از شرکت‌های هواپیمایی خواست به منظور افزایش ظرفیت‌های پروازی از هواپیمایی‌های پهن پیکر استفاده کنند.
رییس سازمان هواپیمایی از برخورد در لحظه با گران‌فروشی بلیت در این ایام خبر داد و تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی مجازند با اختیار خود در سایت خودشان فروش بلیت داشته باشند و شرکت‌هایی که از زیرساخت لازم برای فروش برخوردار نیست می توانند با رعایت مقررات لازم نسبت به واگذاری فروش بلیت به سایت‌های منتخب و معرفی شده از سوی این سازمان با نظارت و کنترل دقیق تر اقدام کنند.
محمدی بخش، مقام مسئول در حوزه فروش بلیت پروازهای اربعین را شرکت‌های هواپیمایی عنوان کرد و گفت: فروش بلیت خارج از سامانه فروش شرکت‌ها ممنوع است.رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: سال گذشته ۸۰ درصد از عملیات پروازهای اربعین به فرودگاه نجف و ۲۰ درصد به فرودگاه بغداد انجام شد و ۶۵ درصد از این تعداد پروازها از مبدا فرودگاه امام خمینی(ره) و مابقی از سایر فرودگاه‌ها صورت گرفت.
وی با بیان اینکه امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و شرایط خاص مرزی استفاده از بخش هوایی مورد استقبال بیشتر عموم قرار داشته و انتظار از این بخش بسیار بالاست گفت: به منظور مدیریت بیشتر عرضه و تقاضا در ارائه مجوزهای پرواز به شرکت‌های هواپیمایی محدودیتی لحاظ نشده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از شرکت‌های هواپیمایی خواست نسبت به استقرار رئیس ایستگاه پاسخگو و تصمیم‌گیر در فرودگاه‌های نجف و بغداد اقدام کنند.
محمدی بخش از راه اندازی مرکز مدیریت کنترل عملیات (OCC) ویژه پروازهای اربعین در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور شرکت‌های فعال در عملیات امسال خبر داد و گفت: این مرکز به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط با تمامی فرودگاه‌های درگیر در عملیات است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.